Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Henrik Madsen »

Foppwin wrote:Lørdag kl. 15.00 er åben, hvis der er en der gerne vil spille Lord of the Rings: The card game.
Det vil jeg gerne prøve igen. Fik en kort demo på Essen.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Robert »

Tak til Stony for et eminent arrangement og for en overvældende indsats. :D

Næste år er vi nødt til at finde en ordning der giver Stony tid til at spille og fordeler alt det praktiske arbejde imellem alle deltagere.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Aratar »

Tak til alle for en god weekend! Og enig med Robert vedr. arbejdsbyrden!
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Helle »

Aratar wrote:Tak til alle for en god weekend! Og enig med Robert vedr. arbejdsbyrden!
Steen, endnu en gang tak for et godt arrangement.

Jeg er også enig med både Robert og Aratar. Jeg synes også, at der snildt kunne uddeles arbejdsopgaver, så det praktiske på forhånd var fordelt. Men - samtidig herfra en tak til alle, der tog en tur i køkkenet med opvask og andet ... (da jeg stod op kl. 7.30 var der gang i opvasken i køknet :D )... og kom til undsætning med løg, hvidløg, grøntsager og pastakogning og ikke mindst den improviserede madlavning fredag aften, hvor den lokale pizzamand havde weekendlukket.

Udover, at jeg fik spillet et par spil, så fik jeg også hilst på mindst otte her fra forum (-og omegn) som jeg ikke tidligere har hilst på. Jeg synes, at det er rigtigt fint at få sat ansigt på ...
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Jens_Hoppe »

Også en stor tak herfra til arrangørerne for en fabelagtig weekend! Gode spil, godt selskab og super forplejning (den flaske single malt fik vi hurtigt gjort kål på ;) ).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Gunness »

Jens_Hoppe wrote:Også en stor tak herfra til arrangørerne for en fabelagtig weekend! Gode spil, godt selskab og super forplejning (den flaske single malt fik vi hurtigt gjort kål på ;) ).
Ja, det har været virkelig hyggeligt at hilse på så mange. Også herfra en kæmpe tak til Steen for at pukle så meget. Og det var vist Sir William, der donere den glimrende whisky til bl.a. Mansions of Madness. Jeg er sikker på, at det gjorde spillet endnu bedre - mums ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Sir William »

Tak til Steen for et formidabelt arrangement, til Helle og Allan m.fl. for den dejlige mad I serverede for os og til alle som deltog, hvilket gjorde det til et super arrangement. Også tak til alle jer som introducerede mig til en masse nye spil, som nu er en del af min ønskeseddel herunder High Frontier, Glen More, Mansion of Madness og 7 Wonders m.fl.

Flere af ovenstående spil var en god anledning til at nyde en god whisky 8) Tager gerne en sådan med igen næste år, hvis jeg skal spille spil hvor det vil være passende :lol:

Nå ja, forunderligt at der findes andre spil end Red November som kan skabe en "engagerende stemning" en lørdag aften og også andre som kan bage brød på min manér!
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Bugge »

Tak :D Tak :D Tak :D

S
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Mikkel »

Helle wrote:
Aratar wrote:Tak til alle for en god weekend! Og enig med Robert vedr. arbejdsbyrden!
Udover, at jeg fik spillet et par spil, så fik jeg også hilst på mindst otte her fra forum (-og omegn) som jeg ikke tidligere har hilst på. Jeg synes, at det er rigtigt fint at få sat ansigt på ...
Tusind tak for et super setup, Stony - kæft, det var hyggeligt!


Også enig med mht. arbejdsfordelingen. Man kunne passende næste år måske fordele de forskellige opgaver på forhånd?

+1 til Helle's indlæg omkring det med at møde jer, herindefra.
Og tak til Helle for at prøve at skamtæve min karakter i Mansions of Madness - men lige lidt hjalp det! :D Godt kæmpet, Foppwin, Robert og Maibritt. Der er vist kun en ting at sige, Andrea: Kom igen! ;)
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Foppwin »

Tak til stoney for dette dejlige arrangement. Tak fordi du vælger at stable sådan et arrangement på benene. Vi må få styr på hjælpen, så Steen også får spillet noget.


Jeg troede at Mansion of Madness gik ud på at jage spillerne, men denne gang tror jeg at det var keeperen der fik en omgang madness :)

Det var fedt at få sat ansigt på alle jer som man har snakket med herinde fra.
Danny

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Helle »

Foppwin wrote:Tak til stoney for dette dejlige arrangement. Tak fordi du vælger at stable sådan et arrangement på benene. Vi må få styr på hjælpen, så Steen også får spillet noget.


Jeg troede at Mansion of Madness gik ud på at jage spillerne, men denne gang tror jeg at det var keeperen der fik en omgang madness :)

Det var fedt at få sat ansigt på alle jer som man har snakket med herinde fra.
Nåh, nåh,, nåh, så var det ikke værre .... langt hen ad vejen, så det da ret tæt ud - men til sidst, der kom jeres evner virkelig i spil ...
User avatar
Maibritt
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 220
Joined: Fri Nov 30, 2007 1:34 am
Location: Amager

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Maibritt »

Også tak her fra for en super hyggelig weekend med masser af gode spil, godt selskab og dejlig mad. Og selvfølgelig ikke mindst tusind tak til Steen for at lægge så meget arbejde i at arrangere denne weekend. Og jeg synes da også helt klart, der skal laves en anden arbejdsfordeling næste gang.
maxell wrote: Man kunne passende næste år måske fordele de forskellige opgaver på forhånd?
ja, inddel folk i hold til at stå for de forskellige måltider, afrydning mv. Så kan man også slappe af med god samvittighed, når det ikke er ens tur :-)

maxell wrote: Og tak til Helle for at prøve at skamtæve min karakter i Mansions of Madness - men lige lidt hjalp det! :D Godt kæmpet, Foppwin, Robert og Maibritt. Der er vist kun en ting at sige, Andrea: Kom igen! ;)
Ja, vi lader os ikke sådan slå ud af Helles små hunde og hvad hun ellers fandt på at sende efter os :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Frouvne »

Tak til alle for nogle gode spiloplevelser og hyggeligt samvær og naturligvis i særdeleshed Stony, der endnu en gang trak et tungt læs med at få arrangementet til at fungere gnidningsfrit. Jeg kan naturligvis kun være enig i de mange udsagn om, at der bør findes en måde at organisere det praktiske arbejde omkring arrangementet på, så Stony bliver aflastet og kan få lejlighed til at lege lidt mere med os andre! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Helle »

Frouvne wrote:Tak til alle for nogle gode spiloplevelser og hyggeligt samvær og naturligvis i særdeleshed Stony, der endnu en gang trak et tungt læs med at få arrangementet til at fungere gnidningsfrit. Jeg kan naturligvis kun være enig i de mange udsagn om, at der bør findes en måde at organisere det praktiske arbejde omkring arrangementet på, så Stony bliver aflastet og kan få lejlighed til at lege lidt mere med os andre! :D
Har du husket at spørge Stony, om han overhovedet kan lide at spille spil med os?????
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Stony »

Tak tak og selv tak. Jeg fik skam også selv spillet. Men ja, der kan altid forbedres og optimeres, så næste år bliver der i hvert fald to nye tiltag.

Der vil blive en liste opgaver, som folk kan skrive sig på, så alle forhåbentlig i højere grad kan fokusere på at få spillet, mens der allerede er sat navne på hvem der tager sig af hvad.

Dertil vil jeg næste år forsøge at fjerne aldersbegrænsningen. Jeg har deltaget på Rubicon, og det har været en positiv overraskelse mht de yngste deltagere.
Det er ikke tænkt som: bare tag den lille på tre med.
Det er en åbning for de yngre deltagere der både kan og vil spille brætspil en hel weekend.
Sidst spillet:
Image
Post Reply