Danske Spilledage på Experimentarium

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Danske Spilledage på Experimentarium

Post by Frouvne »

Den 30. og 31. oktober afholdes der Danske Spilledage på Experimentarium.
For første gang nogensinde, men forhåbentligt ikke sidste, afholder Guldbrikken og Experimentarium i fællesskab en brætspilsfestival. Det er sidste weekend i oktober, 30. og 31. oktober, fra kl. 11 til 17 begge dage. Kom og spil med og måske vinder du dit nyfundne yndlingsspil i vores utallige konkurrencer.

Vi elsker brætspilVi elsker brætspil
Vi er selv fuldstændig tossede med at spille brætspil. Og med en brætspilsfestival som Danske Spilledage, får I en sjælden mulighed for at prøve spillene, før I kaster jeg ud i at købe det. For surt er det, at forære sig selv eller én i familien et spil i julegave, som ingen i virkeligheden kan lide at spille, når først boksen er åbnet, spillereglerne læst og det første spil er spillet.

Vi hader spilleregler
Nå ja, og hvem kan i det hele taget lide at læse spilleregler? Det er også derfor, at vi har inviteret spiludbyderne og i nogle tilfælde spiludvikleren selv med til Danske Spilledage. De er gamemasters og kan lynhurtigt sætte jer ind i spillets regler ved de mange borde, der er sat op i anledning af festivalen, så I kan sætte jer og få et hurtigt forsmag på spillet.

Vi elsker konkurrencer
Og det slutter ikke her. Festivalen, Danske Spilledage, her fået en bunke spil , som vi vil udlodde blandt festivalens gæster. Og Experimentariums butik sælger brætspil med særlig festivalsrabat. Så kom og prøv en række spil. Find en favorit. Køb den i butikken eller sats på, at det bliver dig, der går hjem med den som gevinst.
Kilde:
http://www.experimentarium.dk/forsiden/ ... pilledage/

På Guldbrikken.dk er der flere oplysninger om arrangementet:
Danske Spilledage på Experimentarium, 30. + 31. okt.

Sluk fladskærmene, glem mobilen og saml familien omkring spisebordet til analog efterårshygge i brætspillets tegn.

Sidste weekend i oktober sætter Experimentarium alt på et bræt og åbner sammen med den danske brætspilspris Guldbrikken dørene for den første danske brætspilsfestival Danske Spilledage.

Danske Spilledage er:
- Prøv over 25 nye brætspil herunder alle vinderne i Guldbrikken 2009 og 2010 samt dette års nominerede.
- Spil spritnye brætspil fra adskillige danske spiludviklere - og mød udviklerne selv og hør om spillene.
- Se og spil de bedste rejsespil til vinterferien
- Udfordr hinanden i brætspil i KÆMPE-format i Experimentariums foyer.
- Vind dit nyfundne yndlingsspil i en af weekendens utallige konkurrencer.

Dato:
30.-31. oktober kl. 11 - 17

Pris:
Entré til Experimentarium, festivalen er gratis

Sted:
Experimentarium - Tuborg Havnevej 7 i Hellerup.
Kilde:
http://www.guldbrikken.dk/nyheder.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Danske Spilledage på Experimentarium

Post by Helle »

Åh, det lyder ellers godt nok som en fin idé.
Men man kunne få en idé om, at det kunne trække mennesker til ...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Danske Spilledage på Experimentarium

Post by Frouvne »

Vi besøgte arrangementet i går. Det var lidt af et bastard-arrangement, hvor der både var folk med gode idéer til brætspil og sælgere, der præsenterede deres udgivne brætspil. Jeg koncentrerede mig om dem med visionerne og fik et par gode samtaler med nogle af dem, der gerne ville videre med deres brætspil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Danske Spilledage på Experimentarium

Post by Foppwin »

Vi var forbi i dag, og der var plads til forbedringer - så jeg håber de laver det igen og har lært af fejlene fra i år. :)

Vi var primært på udkig efter Woolfy, og det fik vi også prøvet, desværre var bordet det stod på, så højt at børnene ikke naturligt kunne være med. At reglerne blev forklaret forkert var en mindre detalje, men vi endte op med at købe spillet.

Det kan varmt anbefales.
Danny

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Danske Spilledage på Experimentarium

Post by Frouvne »

Foppwin wrote:Vi var forbi i dag, og der var plads til forbedringer - så jeg håber de laver det igen og har lært af fejlene fra i år. :)

Vi var primært på udkig efter Woolfy, og det fik vi også prøvet, desværre var bordet det stod på, så højt at børnene ikke naturligt kunne være med. At reglerne blev forklaret forkert var en mindre detalje, men vi endte op med at købe spillet.

Det kan varmt anbefales.
... om ikke andet er Experimentarium altid værd at besøge - særligt tirsdag aften, når de har åbent til kl. 21.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Danske Spilledage på Experimentarium

Post by Helle »

Frouvne wrote:
Foppwin wrote:Vi var forbi i dag, og der var plads til forbedringer - så jeg håber de laver det igen og har lært af fejlene fra i år. :)

Vi var primært på udkig efter Woolfy, og det fik vi også prøvet, desværre var bordet det stod på, så højt at børnene ikke naturligt kunne være med. At reglerne blev forklaret forkert var en mindre detalje, men vi endte op med at købe spillet.

Det kan varmt anbefales.
... om ikke andet er Experimentarium altid værd at besøge - særligt tirsdag aften, når de har åbent til kl. 21.
Det lyder som skjult reklame, må man gerne det på forum?????????
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Danske Spilledage på Experimentarium

Post by akwlinka »

Foppwin wrote:Vi var forbi i dag, og der var plads til forbedringer - så jeg håber de laver det igen og har lært af fejlene fra i år. :)

Vi var primært på udkig efter Woolfy, og det fik vi også prøvet, desværre var bordet det stod på, så højt at børnene ikke naturligt kunne være med. At reglerne blev forklaret forkert var en mindre detalje, men vi endte op med at købe spillet.

Det kan varmt anbefales.

Kunne desværre ikke selv deltage i år.

Hvilke forbedringer????
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Danske Spilledage på Experimentarium

Post by Foppwin »

Spil for små børn bliver bedst prøvespillet hvis bordet er i deres højde. her var bordet hævet til at passe en stående voksen. Det galt smartcar og woolfy.

Vi havde de små med, så der var ikke meget tid til desværre for prøvet nogle af de spil som passede de voksne.

Priserne skuffede mig også. prisen på de klassiske quiz spil lå omkring 400kr, og det kan godt findes billigere så her var der ikke meget at hente, og det var desværre halvdelen af min indkøbsliste.
Woolfy fik vi til 200 og jeg har set det til 250, så det var i orden og sov godt blev købt til 90 kr. ved ikke hvad prisen ellers er.

Så "festival priser" holdt ikke hele vejen for mig desværre.
Danny

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Danske Spilledage på Experimentarium

Post by Helle »

Foppwin wrote:Spil for små børn bliver bedst prøvespillet hvis bordet er i deres højde. her var bordet hævet til at passe en stående voksen. Det galt smartcar og woolfy.

Vi havde de små med, så der var ikke meget tid til desværre for prøvet nogle af de spil som passede de voksne.

Priserne skuffede mig også. prisen på de klassiske quiz spil lå omkring 400kr, og det kan godt findes billigere så her var der ikke meget at hente, og det var desværre halvdelen af min indkøbsliste.
Woolfy fik vi til 200 og jeg har set det til 250, så det var i orden og sov godt blev købt til 90 kr. ved ikke hvad prisen ellers er.

Så "festival priser" holdt ikke hele vejen for mig desværre.
Der var omkring 20 % på varerne i forhold til den klassiske udsalgspris, men for Lego og et par andre forhandlere var der ingen rabat. Og nogle få var der lidt mere rabat på.

Men i virkeligheden så det ud til, at der var slået 100,- af priserne på de lidt større ting.
Efterfølgende var vi i Waterfront, hvor boghandleren havde spillene til stort set samme priser ...
Helle
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Danske Spilledage på Experimentarium

Post by Larsine »

Personligt ville jeg vældig gerne have været forbi, men min kone havde arrangeret en weekend for kun os to, og det var altså et tilbud jeg ikke kunne sige nej til.

Men derudover synes jeg det er lidt en skam at det afholdes på eksperimentariet, for det betyder jo at jeg kommer et sted hen hvor jeg skal vælge om jeg vil lege, eller spille, to ting som jeg begge elsker. Hvis jeg vælger at bruge tid på spil, så går jeg glip at alt det andet på eksperimentariet, og hvis jeg vælger at lege, går jeg jo glip at at kunne spille spil.

Næste gang synes jeg det skal afholdes på Luisiana, for så er jeg ikke i tvivl om hvad jeg skal vælge :lol:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Danske Spilledage på Experimentarium

Post by Helle »

Larsine wrote:Personligt ville jeg vældig gerne have været forbi, men min kone havde arrangeret en weekend for kun os to, og det var altså et tilbud jeg ikke kunne sige nej til.

Men derudover synes jeg det er lidt en skam at det afholdes på eksperimentariet, for det betyder jo at jeg kommer et sted hen hvor jeg skal vælge om jeg vil lege, eller spille, to ting som jeg begge elsker. Hvis jeg vælger at bruge tid på spil, så går jeg glip at alt det andet på eksperimentariet, og hvis jeg vælger at lege, går jeg jo glip at at kunne spille spil.

Næste gang synes jeg det skal afholdes på Luisiana, for så er jeg ikke i tvivl om hvad jeg skal vælge :lol:

Eller også skal det holdes et ikke kommercielt sted. Personligt passede det mig dog rigtigt godt, for vi har årskort i forvejen og slår ofte lige et smut forbi en times tid ... særligt tirsdage, hvor der er længe åbent.
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Danske Spilledage på Experimentarium

Post by Foppwin »

Vi havde også fri-billetter. til en pris på ca. 150 kr for voksne, og 100 for børn, så bliver det hurtig en dyr tur, hvis det er brætspil der trak.

Dette arrangement kunne være afholdt på store tov i lyngby storcenter eller et ligne sted.
Danny

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Danske Spilledage på Experimentarium

Post by Larsine »

Prisen ville nok også have spillet en rolle. Jeg har det fint med at betale kr. 150,- for at komme ind og lege på Eksperimentariet, og jeg har det også fint med at betale kr. 140,- for en weekend på Viking-Con, eller kr. 20,- for Spilfestival, men kr. 150,- for at komme ind på eksperimentariet og spille brætspil en enkelt dag, synes jeg på en eller anden måde ikke hænger helt sammen.

Jeg kan godt se at man vil lægge det et sted hvor der kommer mange "almindelige" mennesker i forvejen for at fange dem, men for os der primært ville komme på grund af spillene er det jo ligegyldigt hvor det ligger.

Aller bedst ville det vel vel være hvis man kunne lave to adgangspriser, en for dem der alligevel skal på eksperimentariet til den sædvanlige pris (kr. 150,-), og så en for de besøgende der kun kommer på grund af spillene.

Nu er det ikke fordi jeg tror at vi kan ændre politikken for Danske Spildage eller Eksperimentariet, men da arrangementet jo hænger sammen med Guldbrikken, og vi har repræsentanter for Guldbrikken i dette forum, kan det jo godt være at vores tanker finder vej til rette sted...
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Danske Spilledage på Experimentarium

Post by akwlinka »

Larsine wrote:Prisen ville nok også have spillet en rolle. Jeg har det fint med at betale kr. 150,- for at komme ind og lege på Eksperimentariet, og jeg har det også fint med at betale kr. 140,- for en weekend på Viking-Con, eller kr. 20,- for Spilfestival, men kr. 150,- for at komme ind på eksperimentariet og spille brætspil en enkelt dag, synes jeg på en eller anden måde ikke hænger helt sammen.

Jeg kan godt se at man vil lægge det et sted hvor der kommer mange "almindelige" mennesker i forvejen for at fange dem, men for os der primært ville komme på grund af spillene er det jo ligegyldigt hvor det ligger.

Aller bedst ville det vel vel være hvis man kunne lave to adgangspriser, en for dem der alligevel skal på eksperimentariet til den sædvanlige pris (kr. 150,-), og så en for de besøgende der kun kommer på grund af spillene.

Nu er det ikke fordi jeg tror at vi kan ændre politikken for Danske Spildage eller Eksperimentariet, men da arrangementet jo hænger sammen med Guldbrikken, og vi har repræsentanter for Guldbrikken i dette forum, kan det jo godt være at vores tanker finder vej til rette sted...

Alle indlæg om spildage på Exp. bliver bragt videre på Guldbrikkens opfølgnings møde, som holdes senere på året.

Og skulle flere sidde med tanker og ideer, så få dem endelig luftet. Jo flere indput jo bedre.
Image
Post Reply