AFTER ESSEN - 7. november i Valby Kulturhus

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

AFTER ESSEN - 7. november i Valby Kulturhus

Post by akwlinka »

Denne søndag (consim spilledag) er sat i Essens tegn.

En del af forumets medlemmer er lige kommet hjem fra Essen, hvor en af verdens største og mest betydningsfulde spille messe afholdes.

Derfor har Consim og GGF slået sig sammen, for at afholde dette arrangement, så de skønne nyheder vil blive fremvist, forhåbentligt forklaret og spillet.

Hertil bedes i nu melde ind med hvad der bliver bragt med af spil denne dag, og hvad man ønsker at spille.

Hvis nogen vil melde sig til at koordinere spildelen, og planlægningen, så har jeg og Consim skaffet det store lokale på 5. sal i Valby Kulturhus.
HeroClix vil denne dag afholde Danmarks mesterskab, så der skulle være nok at tage sig til.

Det koster 10 kr. at deltage.

Der er i princippet ingen tilmeldings pligt til arrangementet, men det ville være dejligt hvis regelforklarer og spillere melder in, så en eller anden form for koordinering kan finde sted.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: AFTER ESSEN - 7. november i Valby Kulturhus

Post by Stony »

Jeg melder mig naturligvis gerne. Jeg ved dog endnu ikke hvilke spil jeg vil medbringe.... Nogle spil fra årets messe.... :)

Når vi kommer lidt tættere på, og folk begynder at ytre ønsker om at prøve bestemte spil, tager jeg gerne hånd om at lave et program for dem, i det omfang at jeg kan finde folk der er villige til at medbringe og introducere spillene.
Sidst spillet:
Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: AFTER ESSEN - 7. november i Valby Kulturhus

Post by larkin »

Jeg har skrevet arrangementet i kalenderen og glæder mig allerede. Jeg skal ikke til essen, så jeg kan ikke præsentere nogle nyheder derfra. Tilgengæld synes jeg, at der er rigtigt mange interessante titler blandt essen-udgivelserne i år, så jeg tror ikke det bliver noget problem at finde spilønsker (som om det nogensinde har været det.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: AFTER ESSEN - 7. november i Valby Kulturhus

Post by Andrea »

Arh manner - det lyder bare så spændende, og så kan jeg ikke den dag :(

*sætter sig over i et hjørne med en pakke tudekiks*
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: AFTER ESSEN - 7. november i Valby Kulturhus

Post by Mik »

akwlinka wrote:Hertil bedes i nu melde ind med hvad der bliver bragt med af spil denne dag, og hvad man ønsker at spille.
Jamen herregud. Jeg slæber ikke alle 80 spil med - men hvad der er sjovest at præsentere er umuligt at svare på før man har prøvet dem!
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: AFTER ESSEN - 7. november i Valby Kulturhus

Post by Stony »

Mik wrote:Jamen herregud. Jeg slæber ikke alle 80 spil med - men hvad der er sjovest at præsentere er umuligt at svare på før man har prøvet dem!
80? Seriøst? 80!?!

Åårrh hvad, det skal printes ud og hænges op, så kæresten kan se hvor mådeholden jeg er. :D
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: AFTER ESSEN - 7. november i Valby Kulturhus

Post by Mik »

Stony wrote:
Mik wrote:Jamen herregud. Jeg slæber ikke alle 80 spil med - men hvad der er sjovest at præsentere er umuligt at svare på før man har prøvet dem!
80? Seriøst? 80!?!
Ja, da. Sådan løst anslået. Med udvidelser og det hele.
Det kan s'mænd også være at det bliver til mere.
Mit gennemsnitlige Essenkøb ligger på omkring 50-60 æsker, og i år har jeg tænkt mig at gå på posthuset med en del af dem så jeg ikke er afskåret fra at købe pga. pladsproblemer i bilen
Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: AFTER ESSEN - 7. november i Valby Kulturhus

Post by glorn »

hej, hvornår på dagen kommer det til at foregå?

skal desværre arbejde om aftenen den dag nemlig, men vil super gerne se nogle af de nye spil ( og helst også prøve et par)
David.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: AFTER ESSEN - 7. november i Valby Kulturhus

Post by Mik »

glorn wrote:hej, hvornår på dagen kommer det til at foregå?
Som altid på Consim-søndage (1. søndag i hver måned) = kl. 11:00 - 17:45
- muligvis allerede fra kl. 10:00, hvis der er interesse for det...
Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: AFTER ESSEN - 7. november i Valby Kulturhus

Post by glorn »

jeg møder op hvornår det end starter :-)

kl. 10 eller 11 gør ikke den store forskel for mig.
David.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: AFTER ESSEN - 7. november i Valby Kulturhus

Post by akwlinka »

Er der nogen der er begyndt at have styr på hvad de vil medbring og forklarer?

Jeg har tænkt mig at medbringe
7 Wonders
Fyrstenfelt
Black Friday/ Schwartzer Freitag
Genesis

Måske Grand Cru hvis jeg når at få læst regler.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: AFTER ESSEN - 7. november i Valby Kulturhus

Post by Frouvne »

akwlinka wrote:Er der nogen der er begyndt at have styr på hvad de vil medbring og forklarer? [...]
Det er stadig nok lidt for tidligt for mig at lægge mig endeligt fast på, hvad jeg vil introducere. Magnum Sal er en mulighed, da det har været på bordet. Jeg tror, jeg vil prioritere at få 51st State spillet inden After Essen og det forventer jeg efterfølgende at have lyst til at involvere andre i. Merkator forventer jeg også kunne have bredere interesse og det ser ret lettilgængeligt ud.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: AFTER ESSEN - 7. november i Valby Kulturhus

Post by Stony »

Jeg håber også på at få kigget lidt nærmere på nogle flere spil. Men Magnum Sal og Navegador kunne være et par bud.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: AFTER ESSEN - 7. november i Valby Kulturhus

Post by Mik »

Udover Prosperity - for dem der ikke allerede har købt det -
vil jeg medbringe Tikal II, Luna (Stefan Feld) and formentlig 20th Century eller andet som jeg skulle have nået at spille inden.
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: AFTER ESSEN - 7. november i Valby Kulturhus

Post by Bugge »

Mik wrote:Udover Prosperity - for dem der ikke allerede har købt det -
vil jeg medbringe Tikal II, Luna (Stefan Feld) and formentlig 20th Century eller andet som jeg skulle have nået at spille inden.
Jeg vil da helt klart gerne prøve Tikal II.

Søren
Post Reply