Nyt spil fra Phil Eklund

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Nyt spil fra Phil Eklund

Post by Tobias »

Phil Eklund har lige fortalt mig om hans nye civilisation spil med Sci/fi tema, som han vil præsenterer på Essen. Det ser og lyder meget spændende.
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... h-frontier
Science, civilization, space...
Det glæder jeg mig til at prøve.
Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Nyt spil fra Phil Eklund

Post by larkin »

Ja, jeg har siddet og savlet over spillepladen. det ser fandme sejt ud.......det skal der holdes oeje med.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Nyt spil fra Phil Eklund

Post by Mik »

Mit - eller rettere mine medspilleres - problem med Phil's spil er hans fanatiske interesse for 'oplevelsen' og 'realismen' på bekostning at strategi og dygtighed.

Mange finder det enormt irriterende at tabe et spil efter 4-5 timer pga. en uheldig begivenhed som en tornado, meteor eller anden begivenhed som kommer ud ad det blå.

Men jeg vil da ikke helt afvise at spillet ender i min næsten komplette samling af Eklund's spil.
Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Nyt spil fra Phil Eklund

Post by Tobias »

Ingen tvivl om, at hans spil er mere oplevelses/realisme spil, hvor der er lagt vægt på, at man må tilpasse sig de begivenheder, som opstår.
Jeg har ikke noget problem med at tabe i sådan et spil da det er undeholdningen i forløbet, som jeg lægger vægt (i disse spil).
Til gengæld syntes jeg at f. eks Origin har lidt problem med vedvarende negative hændelser.
Det er surt at bruge 4 timer på, at prøve at kæmpe sig op på mere end en aktion efter 3-i-træk sygdomme, som sender ens innovation i bund.
Forhåbenligt er det fikset med det nye spil.
Image
Post Reply