Sorte Historier #3: OPVÅGNINGEN

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Sorte Historier #3: OPVÅGNINGEN

Post by Sir William »

Vil dog ikke tage al æren, hints omkring "farven" på blodet og ordet eventyr gjorde nu også sit. 8)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sorte Historier #3: OPVÅGNINGEN

Post by Mik »

kwo wrote:Jeg er mere imponeret over hendes fabelagtige hukommelse.
100 år er der gået, og synet af et par bloddråber og så er hun helt med på hvad der skete dengang. ;-)
Det hænger nok sammen med at hun jo har ligget i en slags trance.
Jeg kan oplyse dig om at hvis vi glemmer Disney og Grimm, så går historien tilbage til 1697 hvor den i Frankrig blev udgivet under titlen La Belle au Bois dormant (Skønheden der sover i skoven). I Italien var historien meget grum: der bliver prinsessen voldtaget af prinsen, hvorefter hun føder ham tvillinger. Hun vågner først da det ene barn sutter på hendes finger og sutter splinten ud. Stedmoderen forsøger at dræbe børnene for at servere dem for kongen (!)
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sorte Historier #3: OPVÅGNINGEN

Post by Mik »

Sir William wrote:Vil dog ikke tage al æren, hints omkring "farven" på blodet og ordet eventyr gjorde nu også sit. 8)
Ja, jeg hjalp jo temmelig meget.
Så næste gang bliver det helt uden hints fra min side!
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Sorte Historier #3: OPVÅGNINGEN

Post by Sir William »

Hints, hvilken hints :shock: :lol:
Post Reply