Den nye generation af Lego-spil - er de gode eller ej?

Kommentarer, spørgsmål, strategier og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Den nye generation af Lego-spil - er de gode eller ej?

Post by Frouvne »

Under den årlige tur til Legoland kiggede jeg uden held efter nogle af de mange nye Lego-brætspil i deres ellers velassorterede butik. På trods af at jeg gerne har villet holde af tidligere generationer af Lego-brætspil, er det ikke tidligere lykkedes mig at finde nogle, der med nogen rimelighed vil kunne bryste sig af at være gode brætspil. Er der nogen, der har erfaringer med nogle af de mange nye titler (LEGO Minotaurus, LEGO Ramses Pyramid, LEGO Creationary, LEGO Lunar Command, LEGO Lava Dragon, LEGO Race 3000, LEGO Monster 4, LEGO Pirate Code, LEGO Robo Champ, LEGO Magikus etc.), der kunne have lyst til at give dem et par ord med på vejen? Kombinationen af Lego og brætspil burde jo kun kunne give noget godt, men endnu har jeg ikke været imponeret og har derfor ikke kunne etablere modet til at hoppe på nogle af de nye titler.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Den nye generation af Lego-spil - er de gode eller ej?

Post by Jens_Hoppe »

Tja, det er vel børnespil, med alt hvad det indebærer af godt og dårligt... (ikke at jeg har prøvet nogen af dem).

Her er i øvrigt en interessant artikel om manden bag LEGO's nye brætspil.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Den nye generation af Lego-spil - er de gode eller ej?

Post by akwlinka »

Jeg har da prøvet et par af spillene.

Og de ryger i kategorien: De er da ok.

Creation - tegn og gæt spil med klodser
Ramses pyramide - noget med at samle ret til forskellige farver og så ellers kæmpe sig op ad pyramiden.
Magikus - sammel ingredienser til magiske drikke.

Jeg er ikke begejstret, men der er dog positive elementer.
Jeg er ikke lego fan, men spillene er absolut spilbare.

Jeg så i TV, Lotte Heise invitere gæster til mad, og underholdningen bestod af et spil Minutaurus. Det var da lidt sjovt.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den nye generation af Lego-spil - er de gode eller ej?

Post by Larsine »

Jens_Hoppe wrote:Tja, det er vel børnespil, med alt hvad det indebærer af godt og dårligt... (ikke at jeg har prøvet nogen af dem).

Her er i øvrigt en interessant artikel om manden bag LEGO's nye brætspil.
Tænk, både at arbejde med brætspil og med Lego. Hvad mere kan man ønske sig som nørd?

Lars
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Den nye generation af Lego-spil - er de gode eller ej?

Post by Foppwin »

Da der var LEGO-WORLD i bellacentret kunne man prøvespille dem.

Børnene er dog for små til dem, så vi valgte at prøve de mange andre ting der var.
Danny

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Den nye generation af Lego-spil - er de gode eller ej?

Post by Frouvne »

Larsine wrote:
Jens_Hoppe wrote:Tja, det er vel børnespil, med alt hvad det indebærer af godt og dårligt... (ikke at jeg har prøvet nogen af dem).

Her er i øvrigt en interessant artikel om manden bag LEGO's nye brætspil.
Tænk, både at arbejde med brætspil og med Lego. Hvad mere kan man ønske sig som nørd?

Lars
Ja, det lyder jo næsten som et ønske-job. :D I praksis tror jeg dog, at man skal være varsom med at gøre sin hobby til sin levevej. For nogle kan det sikkert fungere fint, men jeg tror også, at der er en risiko for at man får et mere anstrengt forhold til sin hobby.

Tak for tilbagemeldingerne - det ser ikke ud til, at der er nogen grund til at kaste sig over spillene med en forhåbning om, at det er her de nye store børnespil skal findes. Det er vel heller ikke nogen stor overraskelse, men det kunne da have været rart, hvis tingene var gået op i en højere enhed.
frouvne, administrator

Image
Post Reply