Sorte Historier #1: SAKSEN

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Sorte Historier #1: SAKSEN

Post by Frouvne »

Hm, jeg er mildest talt en smule mystificeret over, at hun blev fængslet fordi hun ikke var stærk nok. Det hun ikke var stærk nok til, hænger det sammen med oprydningen efter forbrydelsen?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sorte Historier #1: SAKSEN

Post by Mik »

jondifool wrote:når kone ikke var stærk nok , var det så fordi hun havde forklaret noget der ikke kunne passe?
Nej, det var fysisk hun ikke var stærk nok. Ikke psykisk.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sorte Historier #1: SAKSEN

Post by Mik »

Kanzler wrote:Er der klippet hul i vandsengen?
Ja, eller måske snarere stukket, men ja, hun brugte saksen til at stikke hul på madrassen.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sorte Historier #1: SAKSEN

Post by Mik »

Frouvne wrote:Hm, jeg er mildest talt en smule mystificeret over, at hun blev fængslet fordi hun ikke var stærk nok. Det hun ikke var stærk nok til, hænger det sammen med oprydningen efter forbrydelsen?
Javist :D
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Re: Sorte Historier #1: SAKSEN

Post by Kanzler »

Lå den døde mand oven på kvinden?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sorte Historier #1: SAKSEN

Post by Mik »

Kanzler wrote:Lå den døde mand oven på kvinden?
Nej, det er nu mere simpelt end det.

Faktisk er vi vel så tæt på den rigtige løsning som man kan komme, når vi nu ikke sidder i samme rum og kan sparre hinanden over kort tid.

Men jeg giver nu alligevel folk en sidste chance på at komme med op med deres bud på hvad der egentlig skete. Der er såmænd ikke så megen mystik i historien - selvom det nok ser sådan ud når man ikke sidder med løsningen...
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Sorte Historier #1: SAKSEN

Post by Stony »

Jamen, så forsøger jeg mig...

Konen stikker hul i vandsengen mens manden sover. Vandet løber ud i sengen, og efterhånden som madrassen synker sammen, ender manden med at drukne. Da madrassen synker yderligere sammen, løber vandet helt ud af sengen, og ud på gulvet. Da det trænger ned til underboen, ringer de til viceværten. Da han dukker op og forlanger adgang, for at udbedre vandskaden, opdager han liget af manden. Konen havde ikke de fornødne kræfter til at få ham ud af sengen og gemt af vejen.

Hvis jeg så skal skyde det ned, så mangler jeg at redegøre for hvorfor manden ikke vågnede da han blev våd, og fik hovedet under vand... Sovemedicin måske?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sorte Historier #1: SAKSEN

Post by Mik »

HEUREKA!
Stony lykkedes med sidste sætning at slå hovedet på sømmet!

Manden tog hver aften et stærkt sovemiddel.
Efter at han var faldet i søvn stak konen hul på madrassen i vandsengen. Da vandet løb ud i kassen og madrassen sank sammen druknede den sovende mand.

For at skjule sin udåd ville konen bringe liget ud i bilen og køre det ned til en nærliggende sø, men hun havde overvurderet sine egne kræfter og kunne ikke løfte liget.


Helle fandt frem til at manden blev kvalt.
Frouvne at var en vandseng.
Brichs at manden faktisk drunkede.
Kanzler at saksen blev brugt til at lave hul i vandsengen.
Og Stony fyldte resten af puslespillet ud med sovemedicinen
samt at hun ikke havde kræfter til fjerne liget.

Glimrende samarbejde!
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Sorte Historier #1: SAKSEN

Post by Frouvne »

Mik wrote:[...] Glimrende samarbejde!
Med dette forbilledlige samarbejde er vi måske ved at være klar til anden runde? :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sorte Historier #1: SAKSEN

Post by Mik »

Frouvne wrote:Med dette forbilledlige samarbejde er vi måske ved at være klar til anden runde? :wink:
Ja undskyld.
jeg har faktisk rendt rundt med et par historier i inderlommen til samme brug. Men glemmer naturligvis alt om det når jeg sætter mig foran computeren.
Image
Post Reply