Nørd lykkedes med eget spil! HURRA

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
madsknudsen
Posts: 8
Joined: Thu Apr 01, 2010 4:57 pm

Nørd lykkedes med eget spil! HURRA

Post by madsknudsen »

Kære medbrætspillere. :wink:

Nørden i emnefeltet er mig. Jeg har lavet mit eget spil og det er nu blevet trykt. Dette indlæg er først og fremmest et udtryk for mit jublebehov i et rum for folk som nok forstår mig. HURRA. Projektet startede for 8 år siden og nu har det endelig ramt hylderne. Meget mærkeligt at stå i en butik og se sit "barn" på hylden. Hvis nogle af jer på et tidspunkt får det spillet må i meget gerne skrive kommentarer til mig her eller på min email: mads@legogmagi.dk

Hvis I har idéer til nye hold eller sagaer som man kan spille må I også meget gerne skrive dem også. Jeg er så småt gået igang med at planlægge udvidelsen til spillet så enhver inspiration vil være kærkommen. :D

Mit firma drives af mig selv i min fritid og er min måde at holde fast i min hobby også efter jeg er blevet familiefar. Alt i spillet fra grafik, idé, font, regler, plasticfødder, plasticindlæg til værktøjet som udstanser pappet har jeg selv og min kammerat designet.

Bedste hilsner

Mads S. Knudsen.

Ps. Spillet hedder forresten "SagaS - A family fantasy game"
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nørd lykkedes med eget spil! HURRA

Post by Stony »

Tillykke med det. Jeg er kun lidt misundelig. :)

Måske du kunne indberette spiloplysninger og lægge et par billeder ved på Boardgamegeek, så man kan kigge på hvad det er?
Sidst spillet:
Image
madsknudsen
Posts: 8
Joined: Thu Apr 01, 2010 4:57 pm

Re: Nørd lykkedes med eget spil! HURRA

Post by madsknudsen »

Hej Stony :D

Jeg har ikke fået oversat regler til andet end svensk endnu. Regner med at så snart jeg finder en engelsksproget kunde så sender jeg boardgamegeek et eksemplar. Spillet er et strategi/kamp spil i fantasy genren. Man styrer et hold figurer i en af fem racer: Grønhuder, elvere, mennesker, dæmoner eller udøde. Hvert hold har sine styrker og svagheder. Man kan spille fem forskellige sagaer og banen bygges op af hexagoner med en diameter på 13 cm. Disse er opdelt i mindre hexagoner som er felterne figurerne flytter på. Banens størrelse afhænger af antallet af spillere.

Et spil tager et sted mellem 30 og 60 minutter.

Reglerne er holdt enkle så almindelige børnefamilier kan spille det uden problemer. Alle regler står på 1 enkelt A3 side. Sagaerne og holdene præsenteres på bagsiden af denne A3.

Der er et billede af spillet her på Fanatics hjemmeside: http://www.fanatic.dk/shopsog.php?Sog=sagas&x=0&y=0

Jeg ved ikke hvorfor opløsningen er så ringe, men det giver alligevel en idé om hvordan spillet ser ud.

Tak for din interesse. :)

Mads S. Knudsen.

Ps. Jeg kan sende dig noget bedre grafik hvis du giver mig din email adresse.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Nørd lykkedes med eget spil! HURRA

Post by Frouvne »

Stort til lykke til dig, Mads! Det må være en stor tilfredsstillelse at se sit værk blive til virkelighed. Det lyder også rigtig rart, at der er nogen danskere der giver sig i kast med at producere andet end quiz-spil. Håber, at vi kommer til at høre lidt flere detaljer om dit spil, herunder at kunne læse dine regler, hvis de bliver gjort offentligt tilgængelige.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Nørd lykkedes med eget spil! HURRA

Post by Mik »

madsknudsen wrote: Regner med at så snart jeg finder en engelsksproget kunde så sender jeg boardgamegeek et eksemplar.
Tillykke med dit spil. Håber at det lykkes for dig i en meget hård branche!
Det er dog ikke boardgamegeek, du skal sende spillet til. Der skal du oploade billeder og beskrivelser om spillet. Send et anmeldereksemplar til www.boardgamenews.com, PO Box 2841
Concord, NH 03302, USA.

Iøvrigt er det lidt synd for dig at du først lader høre fra dig nu, for havde jeg vidst det for en uge siden kunne jeg have taget et eksemplar med til USA, hvor jeg iøjeblikket sidder og spiller spil med 20-30 udgivere fra hele verden. Og så sent som i går talte jeg med en amerikansk udgiver som desperat søger efter spil for familiemarkedet.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nørd lykkedes med eget spil! HURRA

Post by Helle »

Hej Mads,

kan du ikke lave en indgang på boardgamegeek og linke til danske regler ... og lægge nogle billeder op?
Det lyder spændende - nogle af os er jo indenfor 'familiesegmentet' - men da der er så vanvittig mange spil, er det supervigtigt at kunne se regler og læse lidt om de enkelte spil, fordi man på forhånd ofte ved, hvilke mekanikker mm., som man gerne vil undgå/gerne vil have mere af.

Hvis det ikke er muligt, kan du så ikke lægge reglerne her på siden? De fleste her leder efter info om de spil de gerne vil købe og læser beskrivelser før de køber ... og tro det eller ej, rigtigt mange her har også .... regler som natbordslæsning :wink:

Bh

Helle
madsknudsen
Posts: 8
Joined: Thu Apr 01, 2010 4:57 pm

Re: Nørd lykkedes med eget spil! HURRA

Post by madsknudsen »

Jeg har reglerne liggende i jpg.

Hvor skal jeg maile reglerne hen for at de kommer her på siden? De fylder mere end det jeg tilladt kan vedhæfte mig indlæg. Det drejer sig kun om 2 jpg. filer. Forside og bagside på vores regelside. Jeg vil rigtig gerne dele reglerne med alle som har interesse for det.

Til Mik: I hvilken sammenhæng er du i staterne? Jeg vil selvfølgelig rigtig gerne i kontakt med folk på det amerikanske marked som har interesse i et familiespil i fantasygenren. Jeg har en præsentations jpg. fil i A4 størrelse på engelsk. Kan jeg sende dig denne? Hvis ja - hvad er din mail?

Mads.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Nørd lykkedes med eget spil! HURRA

Post by Frouvne »

Hvis du vil have reglerne op her på siden, kan du sende dem til kontakt@germangames.dk.

Hvis du har en lidt mere udførlig beskrivelse af spillet, må du også meget gerne medsende den.
frouvne, administrator

Image
madsknudsen
Posts: 8
Joined: Thu Apr 01, 2010 4:57 pm

Re: Nørd lykkedes med eget spil! HURRA

Post by madsknudsen »

So let it be written

So let it be done

(Er nu sendt afsted, Mads).
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nørd lykkedes med eget spil! HURRA

Post by Helle »

madsknudsen wrote:So let it be written

So let it be done

(Er nu sendt afsted, Mads).
Og det er modtaget ... så må vi se, hvornår Allan får lagt det op ...
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Nørd lykkedes med eget spil! HURRA

Post by Foppwin »

Tillykke med spillet.

Opret spillet på boardgamegeek, så vi kan se "screenshots", og læse om spillet.
Danny

Image
Rørvig Design
Posts: 2
Joined: Thu Apr 08, 2010 8:34 pm

Re: Nørd lykkedes med eget spil! HURRA

Post by Rørvig Design »

Hej alle I gæve brætspillere.

Her er et lille indlæg fra Mads Knudsens trofaste partner til udvikling af spillet Sagas. For at give en lille forsmag på spillet har jeg lagt et par billeder op af et par af figurerne og en opsætning af spilbrættet og brikker. Håber at jeg også kan få lagt reglerne op.
Dæmonen Falax Flammesværd
Dæmonen Falax Flammesværd
figur01.jpg (101.22 KiB) Viewed 8825 times
Ridderen Valdemar Gyldenløv
Ridderen Valdemar Gyldenløv
figur02.jpg (75.94 KiB) Viewed 8825 times
Opsætning af spil for 5 personer
Opsætning af spil for 5 personer
spil_foto.jpg (64.09 KiB) Viewed 8825 times
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Nørd lykkedes med eget spil! HURRA

Post by Frouvne »

Mads har sendt en salgsfolder som er gengivet nedenfor og regelsættet, som jeg linker til.
A Family Fantasy Game

Et spil for to til fem spillere for hele familien.
SagaS er udviklet med fokus på almindelige
børnefamilier, som ingen særlig kendskab har
til fantasy.

Fantasygenren er uhyre populær på det store
lærred, på tv og som legetøj. Med SagaS er der
nu et spil, hvor voksne og børn med fantastiske
figurer kan slippe fantasien løs.

SagaS er enkelt at lære, men en udfordring at
mestre. Reglerne står på én side, så du er hurtigt
i gang med at spille en saga, hvor dú er leder for
et hold krigere.

SagaS er en ny spiloplevelse hvér gang. Fem
hold med deres egne styrker og svagheder.
Fem forskellige sagaer med hver sin taktiske
udfordring. En spilplade, som kan opbygges på
et utal af måder, og et timeglas så spillets
afslutning aldrig er givet på forhånd. Disse
elementer sikrer, at to rejser i SagaS verden
aldrig er ens.

Lad eventyret begynde!
Regler: Forside
Regler: Bagside
frouvne, administrator

Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Nørd lykkedes med eget spil! HURRA

Post by larkin »

Jeg har endnu ikke så meget som åbnet reglerne, men umiddelbart ser dit spil da vildt fedt ud. mange gange tillykke med det.
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Nørd lykkedes med eget spil! HURRA

Post by Oseali »

Så spillet i Toys r Us i Aalborg i forgårs, så det er da kommet ud til den bredere befolkning.

Syntes dog det er en skam de/du har valgt en helt hvid æske på forsiden, den er æstetisk meget pæn men kan godt være lidt let at overse på hylden, da der ikke er meget "eyecatching" effekt i det. Ellers ser kvaliteten ud til at være i top.
Image
Post Reply