Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by qute »

Andrea wrote: Og hvis jeg kunne vælge helt frit, så ville jeg vælge Whist. Det er det spil, jeg har spillet mest i mit liv, og det kræver kun et kortspil og tre andre personer. Nåja - og så vælger jeg det selvfølgelig også for at være kontrær. Det er nemlig også sjovt ;)
Followup!
Hvis du har spillet Whist, hvad synes du så om Bridge? (aka. The marrige breaker)
Image
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by weilmann »

Helle wrote: Bliver du sur, når du taber?
I forlængelse af Helles spørgsmål, vil jeg gerne indflette:

Spiller du for at vinde og/eller hyggen/samværdet?
Mvh
Martin
User avatar
Lise Sand
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 269
Joined: Mon Jun 16, 2008 11:42 am

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Lise Sand »

Helle wrote:
Lise Sand wrote:Har du nogensinde ødelagt et brætspil ved at spilde over det?
Hvis ja, var det så dit eget eller en andens? - og hvad spildte du?
Har du? :wink:
Så Helle, nu synes jeg lige at vi skal huske på at det er Andrea der er under forhør og ikke mig så: Keep you eyes on the victim!






















:oops:
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Lise Sand wrote:Har du nogensinde ødelagt et brætspil ved at spilde over det?
Hvis ja, var det så dit eget eller en andens? - og hvad spildte du?
Nej.

Helle og Lise - ikke slås ;)
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Helle wrote:Bliver du sur, når du taber?
Har du behov for at forklare dine fejlbeslutninger undervejs i spillet?
Ærgrer du dig, hvis du laver 'småfejl', 'dummefejl' og meget 'grimme fejl' eller kan du til nogle af tingene sige 'pyt'?
Hvor træls er det på en skala fra 1-10 IKKE at spille med blå?
Nej ikke som udgangspunkt. Men jeg kan godt blive lidt sur på mig selv, hvis det er en eller anden tåbelig fejl fra min side, der gør udslaget. Sådan i stil med "ej, det vidste jeg godt - eller det burde jeg vide". Som regel er jeg dog god til bare at trække på skulderen.

Mht. blå - på en skala fra et til ti ligger det omkring 6-7 stykker - tror jeg. Det er 'lissom et trademark, ikk'?"
Sir William wrote: Har du nogensinde snydt i et spil?? Hvis ja, hvilke(n) spil og hvorfor?
Nej - ikke med vilje i hvert fald :)
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

qute wrote:Followup!
Hvis du har spillet Whist, hvad synes du så om Bridge? (aka. The marrige breaker)
Bridge bliver taget en kende mere seriøst (det er i hvert fald min opfattelse af den generelle holdning til de to spil), og jeg synes, det er lidt mere fastlåst med to par, der spiller sammen. Jeg kan godt lide, at Whist er mere afvekslende - at du både kan spille solo og parvis, og at det er forskelligt, hvem du spiller sammen med. Det gør, at du bliver mere udfordret og ikke kan køre efter den samme skabelon hver gang.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

weilmann wrote: I forlængelse af Helles spørgsmål, vil jeg gerne indflette:
Spiller du for at vinde og/eller hyggen/samværdet?
Mest for hyggen og for at udfordre mig selv. Jeg får ikke noget særligt ud af at vinde over andre (med mindre det er den type, der hoverer højlydt, hvis de selv vinder - men den slags mennesker omgås jeg nu heller ikke til daglig, så det er en ret hypotetisk situation).
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Frouvne »

Set i lyset af de mange fødselsdagshilsener tidligere på måneden: Hvordan har du det med din alder og det at ældes? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Brichs »

yndlings....zombier eller drager?
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Set i lyset af de mange fødselsdagshilsener tidligere på måneden: Hvordan har du det med din alder og det at ældes? :)
Da jeg for to år siden fyldte tredive, var der flere af mine kvindelige kolleger i slut-trediverne, der godtede sig, for nu var jeg lige pludselig ikke så ung længere (?!). Jeg tror, de blev noget skuffede, da jeg måtte fortælle dem, at jeg ikke har noget traume over min alder. Tværtimod er jeg for længst nået til det stadie, hvor jeg ikke lader alder diktere min væremåde - jeg gør bare, som det passer mig! :lol:
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Brichs wrote:yndlings....zombier eller drager?
Drager - anytime!
User avatar
Lise Sand
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 269
Joined: Mon Jun 16, 2008 11:42 am

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Lise Sand »

Går du og leger med idéen om at designe dit eget spil?
og skal det være noget med drager?
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Jens_Hoppe »

Du får lige det spørgsmål som Tobias også fik - og jeg håber på et mere konkret svar fra dig. :)

1. Hvad vil du helst - spille dit yndlingsspil mod folk du egentlig ikke bryder dig om at spille med, eller spille et spil du ikke er så vild med sammen med dine yndlings-spilpartnere?

Her er et par mere:

2. Lad os sige du skal kvantificere dine yndlingsspil i de følgende tre kategorier: Komponentkvalitet (inkl. artwork), temastyrke og gameplay. Du må fordele 100 points på de tre kategorier. Hvordan ser dine yndlingsspil ud, målt på den måde?

3. Og det obligatoriske dragespørgsmål: Drager - 4 ben OG vinger, eller er det forbenene der er vingerne (ligesom på fugle)?

:)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Lise Sand wrote:Går du og leger med idéen om at designe dit eget spil?
og skal det være noget med drager?
Nej :)
Jens_Hoppe wrote:Du får lige det spørgsmål som Tobias også fik - og jeg håber på et mere konkret svar fra dig. :)
1. Hvad vil du helst - spille dit yndlingsspil mod folk du egentlig ikke bryder dig om at spille med, eller spille et spil du ikke er så vild med sammen med dine yndlings-spilpartnere?
Nu er det heldigvis sjældent, at jeg møder mennesker, jeg ikke bryder mig om, men jeg ville til enhver tid foretrække personen frem for spillet. Når jeg for eksempel spiller med de tøser, som jeg havde på besøg i går, så spiller vi ind imellem spil, som jeg ikke selv kunne finde på at foreslå, men som en eller flere af dem elsker - og det er ok, for vi hygger os fint sammen om spillet og kan få noget sjovt ud af det.
Jens_Hoppe wrote: Her er et par mere:
2. Lad os sige du skal kvantificere dine yndlingsspil i de følgende tre kategorier: Komponentkvalitet (inkl. artwork), temastyrke og gameplay. Du må fordele 100 points på de tre kategorier. Hvordan ser dine yndlingsspil ud, målt på den måde?
Hrm.... detvardaetsværtspørgsmål! :o

Komponentkvalitet: 25
Temastyrke: 35
Gameplay: 40

(nu er det heldigvis mig, der vurderer de tre kategorier, for jeg er ikke sikker på, at en hardcore eurogamer ville definere komponentkvalitet og gameplay på samme måde som jeg ;))
Jens_Hoppe wrote: 3. Og det obligatoriske dragespørgsmål: Drager - 4 ben OG vinger, eller er det forbenene der er vingerne (ligesom på fugle)?
:)
Det første - nr. to er for tæt på en flagermus (og selvom de også er seje, så er det nu den første 'udgave', der ofte er flottest)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Frouvne »

Hvad er din holdning til internettjenesterne facebook og twitter? Bruger du dem?

Hvordan bruger du boardgamegeek? Er det de personlige kommentarer, reviews, dine geekbuddies præferencer eller noget helt andet, du navigerer rundt efter og bliver inspireret af?
frouvne, administrator

Image
Post Reply