Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:
Andrea wrote:
Jens_Hoppe wrote:Her et hurtigt spørgsmål: Andrea, kan du godt lide chokolade? ;)
Ja! Også efter i går ;)
Hvor meget fik I købt med hjem?
Øhm, nogle chokoladepåskeæg, nogle små fyldte hapsere, og et par plader kaffechokolade. For et par hundrede kroner, sådan cirka. :)
Undskyld, hvad er nu det her for noget med chokolade?
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Jens_Hoppe »

Helle wrote:Undskyld, hvad er nu det her for noget med chokolade?
I søndags var der Chokoladefestival, hvor man har mulighed for at indtage årskvoten af chokolade på få timer. :) For dem der kender mig kan det ikke overraske at jeg var derinde, og det var Andrea altså også...

(Jeg var lidt kvæstet resten af dagen).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Rollespil er ikke lige min stærke side, så med risiko for at spørge dumt, hvad er så forskellen på bordrollespil og rollespil? Eller er det det samme og blot en betegnelse for at adskille rollespil fra live-rollespil?
Der har i mange år været en kamp om ordet 'rollespil' mellem bordrollespillerne (som kom først) og liverollespillerne (som siden er blevet mest kendte i offentligheden). Jeg foretrækker at kalde det bord- og liverollespil, for den anden diskussion blev simpelthen for idiotisk at høre på.
Frouvne wrote: Og hvad er det så der skal til indenfor de forskellige parametre, for at der kan blive tale om et eventuelt køb?
Jeg interesserer mig ikke synderlig meget for topersoners spil, for dem får jeg sjældent spillet, da Jens og jeg foretrækker at spille sammen med flere. Spillene skal helst skalere op til mindst fire, men det er ikke så tit, at jeg finder spændende spil, der kan gå til mere end fire - måske fem - og det kunne nu være rart med flere spil, der er gode til seks spillere.

Et spil må godt vare op til fire timer. Det er meget få spil, jeg har prøvet, som har kunnet bære at trække mere ud end det, og jeg vil da også hellere prøve to spil, der varer fire timer hver på en aften, end jeg vil spille et spil, der varer otte timer.

Derefter kommer vi ind på genre og tyngde, og her kommer det jo meget an på, hvad jeg/vi lige synes, vi trænger til på det tidspunkt. Pt. har vi f.eks. fået/købt et par af de tungere spil (også vægtmæssigt! :D), som mest henvender sig FFG-fanatics og Ameritrash-elskere, og næste gang trænger vi nok til en ny filler eller to, for her er det ofte de samme, der kommer på bordet.

Ahja. Og så er der prisen. Jeg nægter simpelthen at give en milliard for et spil, så jeg kan godt finde på at vente med at købe et spil, indtil jeg kan finde det til en god pris - enten i en netbutik eller brugt.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Sir William wrote: Hvor længe har du spillet bordrollespil? Startede du også i midt 1980erne, da det blev rigtig udbredt herhjemme eller er du kommet til senere?
Jeg har spillet i 17 år (og liverollespil i 13 år).
Jeg kom først i gang med det i ottende klasse - jeg boede på landet, så den slags eksotiske ting stødte jeg på ved et tilfælde, da et par nye klassekammerater havde prøvet det på deres fritidshjem ;)
Spiller du kun fantasy eller også Sci-fi?
Jeg spiller helst systemløst, men da jeg ikke rigtig tager på conner længere, så får jeg primært spillet fantasy med min faste spilgruppe. Vi spiller D&D 4th Edition og hygger os vældig meget med det. Jeg har dog en skummel plan om at være GM for dem igen på et tidspunkt og enten køre noget scifi (hvilket ved jeg dog ikke) eller muligvis Ars Magica - da det er det eneste spilsystem, jeg for alvor har respekt for.
Laver du selv dit udstyr til live rollespil og har du billeder af det, man må se?
Jeg plejer at sy mine egne kostumer, men jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg har nogle ordentlige billeder af de seneste kreationer. Jeg har lavet et par flotte kjoler og kapper tidligere, men dengang var jeg en lille trunte, så de billeder er gået i glemmebogen ;)

Jeg skal se, om jeg kan opspore et par stykker...
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Jens_Hoppe wrote:
Helle wrote:Undskyld, hvad er nu det her for noget med chokolade?
I søndags var der Chokoladefestival, hvor man har mulighed for at indtage årskvoten af chokolade på få timer. :) For dem der kender mig kan det ikke overraske at jeg var derinde, og det var Andrea altså også...
... og hvis man kender mig, så er man heller ikke overrasket over, at jeg kunne finde på at dukke op det sted ;)

Argh, nu blev jeg helt lækkersulten ved tanken...
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Sir William »

Andrea wrote:Jeg har spillet i 17 år (og liverollespil i 13 år).
Jeg kom først i gang med det i ottende klasse - jeg boede på landet, så den slags eksotiske ting stødte jeg på ved et tilfælde, da et par nye klassekammerater havde prøvet det på deres fritidshjem ;)
Bor nu også på landet, tror jeg blev introduceret for det i 4. eller 5. klasse. Tænk at man allerede er oppe ved 4 th edition reglerne
Andrea wrote: Jeg plejer at sy mine egne kostumer, men jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg har nogle ordentlige billeder af de seneste kreationer. Jeg har lavet et par flotte kjoler og kapper tidligere, men dengang var jeg en lille trunte, så de billeder er gået i glemmebogen ;)

Jeg skal se, om jeg kan opspore et par stykker...
Laver du så også middelalderkostumer på bestilling?? Meget ledende spørgsmål.

Da du blev gift, var det så klassisk kirkebryllyp, på rådhuset eller temabryllup?

Sukkede du over Orlando Bloom da du så Ringenes Herre eller var det mere Viggo Mortensen?
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Sir William wrote: Laver du så også middelalderkostumer på bestilling?? Meget ledende spørgsmål.

Da du blev gift, var det så klassisk kirkebryllyp, på rådhuset eller temabryllup?

Sukkede du over Orlando Bloom da du så Ringenes Herre eller var det mere Viggo Mortensen?
Nej, det er ret begrænset, hvor meget (eller hvor lidt hedder det nærmere), jeg får syet nu. Men send mig en PM, hvis jeg skal skaffe dig nogle navne og e-mails :)

Sådan en blanding af de to sidste, eftersom vi havde fået en af vores venner til at vie os ved en ceremoni i private selskabslokaler. Han er godt nok hverken præst eller borgmester, men det mente vi ikke var så vigtigt - det betød mere for os at blive gift foran venner og familie i hyggelige og smukke rammer. Og for at tage hensyn til lovgivningen blev vi også gift på rådhuset, men det gjorde vi et stykke tid inden det rigtige bryllup.

Selve brylluppet var ikke særlig traditionelt (jeg har en vis... allergi over for at gøre ting, bare fordi det er en tradition, og Jens var heller ikke speciel vild med de fleste bryllupstraditioner), og det var mit outfit ikke - men det kan du se et billede af på min profil på BGG :)

Haha! Jeg sukkede ikke over de to! Faktisk sukkede jeg mest over de superfede kampscener i 2'eren :D
User avatar
Lise Sand
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 269
Joined: Mon Jun 16, 2008 11:42 am

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Lise Sand »

Hvad er den værste og bedste brætspiloplevelse du har haft?
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Brichs »

Hvilekt spil synes DU skal ligge #1 på BGG?
Agricola eller Purto Rico... eller et helt tredje?
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Lise Sand wrote:Hvad er den værste og bedste brætspiloplevelse du har haft?
Det var da et usædvanligt godt spørgsmål :)
Den værste... hm... det ved jeg ikke helt... men jeg mindes i hvert fald engang, hvor jeg spillede med en, der whinede så meget (selvom vedkommende klarede sig markant bedre end jeg i det spil), at jeg til sidst hvislede noget om, at så galt var det det sgu heller ikke. Så klappede vedkommende faktisk i.

Bedste brætspilsoplevelse - jamen dem har jeg jo haft så mange af, at det er svært at vælge! Men det var selvfølgelig alt for fedt at være på Essen for et par år siden :)
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Brichs wrote:Hvilekt spil synes DU skal ligge #1 på BGG?
Agricola eller Purto Rico... eller et helt tredje?
Hvis jeg skulle vælge mellem de to, så ville jeg helt sikkert vælge farmerspillet ;)

Og hvis jeg kunne vælge helt frit, så ville jeg vælge Whist. Det er det spil, jeg har spillet mest i mit liv, og det kræver kun et kortspil og tre andre personer. Nåja - og så vælger jeg det selvfølgelig også for at være kontrær. Det er nemlig også sjovt ;)
User avatar
Lise Sand
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 269
Joined: Mon Jun 16, 2008 11:42 am

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Lise Sand »

Har du nogensinde ødelagt et brætspil ved at spilde over det?
Hvis ja, var det så dit eget eller en andens? - og hvad spildte du?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Helle »

Lise Sand wrote:Har du nogensinde ødelagt et brætspil ved at spilde over det?
Hvis ja, var det så dit eget eller en andens? - og hvad spildte du?
Har du? :wink:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Helle »

Bliver du sur, når du taber?
Har du behov for at forklare dine fejlbeslutninger undervejs i spillet?
Ærgrer du dig, hvis du laver 'småfejl', 'dummefejl' og meget 'grimme fejl' eller kan du til nogle af tingene sige 'pyt'?
Hvor træls er det på en skala fra 1-10 IKKE at spille med blå?
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Sir William »

Lise Sand wrote:Har du nogensinde ødelagt et brætspil ved at spilde over det?
Hvis ja, var det så dit eget eller en andens? - og hvad spildte du?
Virker nu som et MEGET ledende spørgsmål :shock:

Har du nogensinde snydt i et spil?? Hvis ja, hvilke(n) spil og hvorfor?
Post Reply