Søger Diplomacyspillere i Aalborg lørdag d. 13 februar

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
Johan
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 62
Joined: Tue Nov 03, 2009 9:46 pm

Søger Diplomacyspillere i Aalborg lørdag d. 13 februar

Post by Johan »

Hej

For et par måneder siden faldt jeg over denne fantastiske video: http://www.youtube.com/watch?v=g844EvintEc , som viser hvordan et spil Diplomacy kan udvikle sig. Da jeg så videoen syndes jeg spillet så utrolig interessant ud, og fik meget lyst til at spille det. Jeg viste videoen til to af mine venner Andreas og Frederik, som også syndes det så meget spændende ud. Vi begyndte så småt, at finde ud af hvem der ellers kunne have lyst til at spille det (at skrabe syv personer sammen til et 6-8 timers spil er jo lidt af en udfordring :wink: ).

Vi har nu fundet ca. syv personer som gerne vil være med til at spille, men sandsynligheden for at vi alle kan den samme dag er jo forsvindende lille. Vi ville derfor høre, om der er andre der ville være frisk på et spil Diplomacy i Aalborg? Det skal lige nævnes, at der ikke er nogen af os der har prøvet spillet før, så man skal nok ikke forvente voldsom modstand. :D

Fortsættes her: viewtopic.php?f=11&t=3237
Last edited by Johan on Fri Jan 22, 2010 8:24 am, edited 1 time in total.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Søger Diplomacyspillere i Aalborg

Post by Helle »

Hej Johan ...

Jeg ved ikke - men har du allerede kontakt til de to O'er (Ozimek og Oseali)? ... De er begge fra Ålborg - og spiller sammen - det kunne jo godt være, at de kan lokkes til at spille ... specielt, da de også mangler spillere med mellemrum ....

Ikke for at lege Kirsten Giftekniv ... men det lugter næsten af et match, når 2 forskellige søger spillere i Ålborg inden for få dage :wink:

Helle
User avatar
Johan
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 62
Joined: Tue Nov 03, 2009 9:46 pm

Re: Søger Diplomacyspillere i Aalborg

Post by Johan »

Helle wrote:Hej Johan ...

Jeg ved ikke - men har du allerede kontakt til de to O'er (Ozimek og Oseali)? ... De er begge fra Ålborg - og spiller sammen - det kunne jo godt være, at de kan lokkes til at spille ... specielt, da de også mangler spillere med mellemrum ....

Ikke for at lege Kirsten Giftekniv ... men det lugter næsten af et match, når 2 forskellige søger spillere i Ålborg inden for få dage :wink:

Helle
Haha :D Du har gennemskuet mig, jeg sidder jo bare og venter på at Oseali skal svare :wink: :D. Han har jo selv Diplomacy, så mon ikke han er frisk? :)
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Søger Diplomacyspillere i Aalborg

Post by Oseali »

Hehe

Det er Ozimek som ligger hjem til og også ham som styrer vores mailing list osv :) Han er dog på skiferie lige nu, så skal nok sørge for at han følger op på det :)

Problemet med diplomacy er spilletiden, Ozimek har et sæt børn som kræver lidt tid (han kan kun spille en gang om ugen) og en session er normalt om onsdagen fra 18:00-22:00 hvilket ikke er nok til at afslutte et spil. Og da vi skal bruge 7 spillere før det bliver rigtig sjovt, kræver det at de møder op to gange i træk (vi kan godt lade det stå) og det viser historien igennem det sidste år at det ikke virker (har to semifaste spillere som spiller WiF som trækker meget af deres tid pt).

Dog er der enkelte gange hvor vi har haft en hel dag til at spille, så falder vi tit over TI3 eller lign lange spil (som Diplomacy er købt til).

Vi forsøger istedet med spil som BSG (bedst med 5), CitOW (3-4 spillere) og lignende spil en normal onsdag.

Vi spillere konfliktspil hovedsageligt, altså ikke eurogames, og sammenlagt har vi nok adgang til små 200 spil (alt inklusive, herunder eurogames)
Image
User avatar
Johan
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 62
Joined: Tue Nov 03, 2009 9:46 pm

Re: Søger Diplomacyspillere i Aalborg

Post by Johan »

Oseali wrote:Hehe

Det er Ozimek som ligger hjem til og også ham som styrer vores mailing list osv :) Han er dog på skiferie lige nu, så skal nok sørge for at han følger op på det :)

Problemet med diplomacy er spilletiden, Ozimek har et sæt børn som kræver lidt tid (han kan kun spille en gang om ugen) og en session er normalt om onsdagen fra 18:00-22:00 hvilket ikke er nok til at afslutte et spil. Og da vi skal bruge 7 spillere før det bliver rigtig sjovt, kræver det at de møder op to gange i træk (vi kan godt lade det stå) og det viser historien igennem det sidste år at det ikke virker (har to semifaste spillere som spiller WiF som trækker meget af deres tid pt).
Hvis man skulle tro det her forum, giver børn jo kun problemer :lol:.

Vi har besluttet at spille lørdag d. 13 februar, så hvis der er en af jer der kan den dag må i endelig sige til.

Hvis i har lyst til selskab en onsdag, så kan vi nok godt finde ud af noget der. :-)
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Søger Diplomacyspillere i Aalborg

Post by Oseali »

Johan wrote:
Oseali wrote:Hehe

Det er Ozimek som ligger hjem til og også ham som styrer vores mailing list osv :) Han er dog på skiferie lige nu, så skal nok sørge for at han følger op på det :)

Problemet med diplomacy er spilletiden, Ozimek har et sæt børn som kræver lidt tid (han kan kun spille en gang om ugen) og en session er normalt om onsdagen fra 18:00-22:00 hvilket ikke er nok til at afslutte et spil. Og da vi skal bruge 7 spillere før det bliver rigtig sjovt, kræver det at de møder op to gange i træk (vi kan godt lade det stå) og det viser historien igennem det sidste år at det ikke virker (har to semifaste spillere som spiller WiF som trækker meget af deres tid pt).
Hvis man skulle tro det her forum, giver børn jo kun problemer :lol:.

Vi har besluttet at spille lørdag d. 13 februar, så hvis der er en af jer der kan den dag må i endelig sige til.

Hvis i har lyst til selskab en onsdag, så kan vi nok godt finde ud af noget der. :-)
Tror godt jeg personligt kan den dag (skal lige have undersøgt nærmere med hustruen) Derudover er tredie manden fra vores spil aftener rimelig sikkert også klar :)

Bare vær opmærksom på at Diplomacy måske ikke ligefrem er det spil man skaffer sig nye venner på, da der er stort potentiale for backstabbing. :D
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Søger Diplomacyspillere i Aalborg

Post by Helle »

Johan wrote:
Oseali wrote:Hehe

Det er Ozimek som ligger hjem til og også ham som styrer vores mailing list osv :) Han er dog på skiferie lige nu, så skal nok sørge for at han følger op på det :)

Problemet med diplomacy er spilletiden, Ozimek har et sæt børn som kræver lidt tid (han kan kun spille en gang om ugen) og en session er normalt om onsdagen fra 18:00-22:00 hvilket ikke er nok til at afslutte et spil. Og da vi skal bruge 7 spillere før det bliver rigtig sjovt, kræver det at de møder op to gange i træk (vi kan godt lade det stå) og det viser historien igennem det sidste år at det ikke virker (har to semifaste spillere som spiller WiF som trækker meget af deres tid pt).
Hvis man skulle tro det her forum, giver børn jo kun problemer :lol:.

Vi har besluttet at spille lørdag d. 13 februar, så hvis der er en af jer der kan den dag må i endelig sige til.

Hvis i har lyst til selskab en onsdag, så kan vi nok godt finde ud af noget der. :-)
Børn er en fremtidig investering for at få kvalificerede modspillere til rådighed i hverdagen :D

.... Så kan I sidde derovre i Aalborg og slås om Europa ... samme dag forventer jeg, at vi skal have valghandling i Tyskland ... det er (vist nok) endelig lykkedes at samle nogle travle partiledere .... til Die Macher :D
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Søger Diplomacyspillere i Aalborg lørdag d. 13 februar

Post by ozimek »

Æv, jeg kunne ikke i lørdags, og så i øvrigt også først posten i dag.. :(

Søndag var jeg til gengæld selv på udkig efter spillere uden held :roll:

Håber vi kan få det til at passe på et tidspunkt :) Som Poul skrev, er det ikke lige hver weekend, jeg kan spille en hel dag. Aftener er bedst, for de små kommer ret tidligt i seng..

Jeg regner med at vi spiller onsdag aften i denne uge, så I skal være velkomne..(?)

/Jan
User avatar
Johan
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 62
Joined: Tue Nov 03, 2009 9:46 pm

Re: Søger Diplomacyspillere i Aalborg lørdag d. 13 februar

Post by Johan »

ozimek wrote:Æv, jeg kunne ikke i lørdags, og så i øvrigt også først posten i dag.. :(

Søndag var jeg til gengæld selv på udkig efter spillere uden held :roll:

Håber vi kan få det til at passe på et tidspunkt :) Som Poul skrev, er det ikke lige hver weekend, jeg kan spille en hel dag. Aftener er bedst, for de små kommer ret tidligt i seng..

Jeg regner med at vi spiller onsdag aften i denne uge, så I skal være velkomne..(?)

/Jan


Bare rolig, du er ikke gået glip af det helt store. :( Vi kunne ikke samle nok spillere, men vi prøver igen en anden dag, måske kunne vi snakke sammen om en dato.

Onsdag kunne godt have interesse, hvor spiller i? :)
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Søger Diplomacyspillere i Aalborg lørdag d. 13 februar

Post by ozimek »

Johan wrote:
ozimek wrote:Æv, jeg kunne ikke i lørdags, og så i øvrigt også først posten i dag.. :(

Søndag var jeg til gengæld selv på udkig efter spillere uden held :roll:

Håber vi kan få det til at passe på et tidspunkt :) Som Poul skrev, er det ikke lige hver weekend, jeg kan spille en hel dag. Aftener er bedst, for de små kommer ret tidligt i seng..

Jeg regner med at vi spiller onsdag aften i denne uge, så I skal være velkomne..(?)

/Jan


Bare rolig, du er ikke gået glip af det helt store. :( Vi kunne ikke samle nok spillere, men vi prøver igen en anden dag, måske kunne vi snakke sammen om en dato.

Onsdag kunne godt have interesse, hvor spiller i? :)
Denne uge blev det så til tirsdag. Beklager. :( Ser først beskeden nu...

Du skal være velkommen næste uge. Jeg må lige prøve at huske at give en opdatering her på forum.

Vi plejer at spille hos mig:
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 15986&z=16
User avatar
Johan
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 62
Joined: Tue Nov 03, 2009 9:46 pm

Re: Søger Diplomacyspillere i Aalborg lørdag d. 13 februar

Post by Johan »

Denne uge blev det så til tirsdag. Beklager. :( Ser først beskeden nu...

Du skal være velkommen næste uge. Jeg må lige prøve at huske at give en opdatering her på forum.

Vi plejer at spille hos mig:
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 15986&z=16
Jeg er så heldig, at jeg skal på skiferie hele næste uge :D , men vi kan lige snakkes ved efter uge 8.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Søger Diplomacyspillere i Aalborg lørdag d. 13 februar

Post by Larsine »

Johan wrote:Jeg er så heldig, at jeg skal på skiferie hele næste uge :D , men vi kan lige snakkes ved efter uge 8.
Husk nu at tage nogle gode brætspil med. Der er ikke noget så hyggeligt som at spille, når benet nu alligevel skal holdes i ro!

Lars
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Søger Diplomacyspillere i Aalborg lørdag d. 13 februar

Post by Helle »

Larsine wrote:
Johan wrote:Jeg er så heldig, at jeg skal på skiferie hele næste uge :D , men vi kan lige snakkes ved efter uge 8.
Husk nu at tage nogle gode brætspil med. Der er ikke noget så hyggeligt som at spille, når benet nu alligevel skal holdes i ro!

Lars
Af erfaring du taler??????
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Søger Diplomacyspillere i Aalborg lørdag d. 13 februar

Post by Larsine »

Helle wrote:
Larsine wrote:
Johan wrote:Jeg er så heldig, at jeg skal på skiferie hele næste uge :D , men vi kan lige snakkes ved efter uge 8.
Husk nu at tage nogle gode brætspil med. Der er ikke noget så hyggeligt som at spille, når benet nu alligevel skal holdes i ro!

Lars
Af erfaring du taler??????
Nej, mine ferier indbefatter ikke ski!

Lars
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Søger Diplomacyspillere i Aalborg lørdag d. 13 februar

Post by Sir William »

Når jeg har været på skiferie, så har de primære spil vi har spillet været "Træmand" og "Meier" 8) Gode klassiske spil med terninger, det er nemt at lære og spillene fylder ikke så meget.
Post Reply