Månedens bruger: Gunness - januar 2010

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens bruger: Gunness - januar 2010

Post by Frouvne »

Gunness wrote:Hr. forumejer havde også vovet pelsen og spurgt til filmidéer, og det kan jeg jo ikke lade passere i tavshed :) [...]
... og det sætter han da rigtig meget pris på. Af de titler du nævner, tror jeg kun jeg har set Brazil og den fantastiske tv-serie The Singing Detective, så der var jo masser af inspiration. Og da mange af de titler du nævner ikke er af helt ny dato, kan de jo erhverves til en rimelig pris. Så jeg har straks sørget for at sende bud efter et pænt udvalg af de titler du nævner, så jeg ved eget selvsyn kan bedømme, om vi deler smag på dette område. Tak for anbefalingerne!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Månedens bruger: Gunness - januar 2010

Post by Gunness »

Ja, smag og behag er jo forskellig, men jeg ved, at alle de nævnte titler generelt anses for vellykkede, så der er da en chance for, at de også fungerer for dig. Men lad høre, når du har set på noget af det :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens bruger: Gunness - januar 2010

Post by Helle »

Jacob, hvis nu du på et særhedsindex fra 0-10 skulle placere dig selv, hvor ville du så ligge?

Og ... hvis det var et nørdindex, hvor ligger du så?
User avatar
Lise Sand
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 269
Joined: Mon Jun 16, 2008 11:42 am

Re: Månedens bruger: Gunness - januar 2010

Post by Lise Sand »

Jacob, hvis nu du var en 3,25 m høj mørkeblå drage, der spyede ild lilla ild og var vegetar, hvad ville din yndlingsfarve så være?

Jeg havde forresten ingen idé om, at det var dig der gemte sig bag den gamle mand på billede!
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens bruger: Gunness - januar 2010

Post by Andrea »

Helle wrote:Jacob, hvis nu du på et særhedsindex fra 0-10 skulle placere dig selv, hvor ville du så ligge?

Og ... hvis det var et nørdindex, hvor ligger du så?
Og hvor ville du placere Helle på de to skalaer?
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Månedens bruger: Gunness - januar 2010

Post by Gunness »

Helle wrote:Jacob, hvis nu du på et særhedsindex fra 0-10 skulle placere dig selv, hvor ville du så ligge?

Og ... hvis det var et nørdindex, hvor ligger du så?
Særhedsindeks? Jeg må vist være gået glip af noget? :)
Særhed: 3 (jeg er vist ikke så sær, som jeg kunne have været)
Nørd: 6 (mit website trækker forhåbentlig lidt op, men jeg sover ikke i Star Trek-kostume eller kan reglerne til samtlige togspil på markedet udenad).
Andrea wrote:Og hvor ville du placere Helle på de to skalaer?
Får man tæv for det her? 4 og 4 :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Månedens bruger: Gunness - januar 2010

Post by Gunness »

Lise Sand wrote:Jacob, hvis nu du var en 3,25 m høj mørkeblå drage, der spyede ild lilla ild og var vegetar, hvad ville din yndlingsfarve så være?
Er det et trickspørgsmål? Drager over 3 meter i højde er altid lyseblå?
Lise Sand wrote:Jeg havde forresten ingen idé om, at det var dig der gemte sig bag den gamle mand på billede!
Det er børnenes skyld. Nul nattesøvn giver rynker og gråt hår!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Lise Sand
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 269
Joined: Mon Jun 16, 2008 11:42 am

Re: Månedens bruger: Gunness - januar 2010

Post by Lise Sand »

Gunness wrote:
Lise Sand wrote:Jacob, hvis nu du var en 3,25 m høj mørkeblå drage, der spyede ild lilla ild og var vegetar, hvad ville din yndlingsfarve så være?
Er det et trickspørgsmål? Drager over 3 meter i højde er altid lyseblå?
Du er i dit skarpe hjørne :)
Okay men hvis du var en mørkeblå drage på 2.98 meter med overstående karakteristika, hvad ville din yndlingsfarve så være sammenlignet med at du var en lyseblå drage på 3.01 meter med overstående karakteristika? Og tror du at det er højden, farven eller en personlig præference der ligger bag valget om yndlingsfarve når man er en drage?
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Månedens bruger: Gunness - januar 2010

Post by Gunness »

I begge tilfælde er vi vel næsten ovre i en sart rosa? Farvevalget afgøres af mængden af riddere, man har ædt i det indeværende år.
Har jeg vundet nu? :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Månedens bruger: Gunness - januar 2010

Post by Gunness »

Jeg blev tidligere spurgt, om jeg havde en favoritdesigner, og det har jeg ikke rigtig. Martin Wallace kunne dog være en mulighed. Jeg ville gerne have sagt Jason Matthews, men da hans output indtil videre har været lidt begrænset, ville det nok være for tidligt. Den gode doktor Knizia har også en del gode spil på samvittigheden, men han har efterhånden malket sine idéer lidt vel meget.

Derimod vil jeg fremhæve Z-Man som et firma, hvis udgivelser jeg altid holder øje med. De holder en høj standard.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens bruger: Gunness - januar 2010

Post by Helle »

Gunness wrote:I begge tilfælde er vi vel næsten ovre i en sart rosa? Farvevalget afgøres af mængden af riddere, man har ædt i det indeværende år.
Har jeg vundet nu? :)
Vundet ... Nej, du har scoret et ekstra point på SI.
User avatar
Lise Sand
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 269
Joined: Mon Jun 16, 2008 11:42 am

Re: Månedens bruger: Gunness - januar 2010

Post by Lise Sand »

Gunness wrote:I begge tilfælde er vi vel næsten ovre i en sart rosa? Farvevalget afgøres af mængden af riddere, man har ædt i det indeværende år.
Har jeg vundet nu? :)
Nej, hvis du har noget så har du tabt!
Du overså fuldstændig det faktum at dragerne var vegetar, derfor kan farvevalget ikke afgøres af mængden af riddere de spiser......medmindre det er tofu-riddere..

Nyt bud!
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Månedens bruger: Gunness - januar 2010

Post by Gunness »

Drager spiser naturligvis riddere, ligesom mange vegetarer også spiser fisk og æg. Desuden består en ridder kun af 20% kød, resten er jern :)

Men ellers må du hellere give mig svaret!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply