After-Essen d. 15. november i Valby Kulturhus

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9200
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

After-Essen d. 15. november i Valby Kulturhus

Post by Stony »

Jeg vil igen i år arrangere en spilledag i Valby Kulturhus, hvor det primære fokus vil være at få en del af de nye spil fra årets spilmesse i Essen på bordet.

Det bliver som tidligere beskrevet d. 15. november. Der vil være spilstart fra kl. 10.00, og arrangementet har spilstop omkring 17.30, da alle skal være ude inden Valby Kulturhus lukker kl. 18.00.

Det foregår denne gang på 5. sal (øverst i Valby Kulturhus)

Da priserne på lokalerne er sat op, og den store sal er lidt dyrere, tillader jeg mig at sætte entré op med en 5'er, så entré bliver 25,- pr. næse. Dog vil folk der melder sig til at kunne introducere et Essen-release få gratis entre i bytte. Folk der introducerer, skal naturligvis være velkomne til selv at spille med. Jeg håber at kunne samle mindst en håndfuld folk, som er villige til at introducere forskellige spil. Gerne flere. :)

Foreløbigt spilleprogram for dem der gerne vil booke sig ind på forhånd:
(Det er bestemt ikke nødvendigt at booke sig ind på forhånd, men hvis der er et specifikt spil du meget gerne vil prøve, kan det være en god idé)

Powergrid - Factory Manager (intro af Jens_Hoppe)
Forventet start ca. kl. 10.00
Jens_Hoppe, larkin, Black Sea, Eivind, [ledig plads]
Forventet spilletid ca. 1½ time incl. regelforklaring

Dungeon Lords (intro af Stony/Steen)
Forventet start ca. kl. 10.00
Jespen, Robert, [ledig plads], [ledig plads]
Forventet spilletid ca. 2 timer incl. regelforklaring

Stronghold (intro af Frouvne)
Forventet start ca. kl. 10.00
Frouvne, Anders, [ledig plads], [ledig plads]
Forventet spilletid ca. 3 timer incl. regelforklaring

Ghost Stories incl. White Moon expansion (intro af Stony/Steen)
Forventet start ca. kl. 10.30
[ledig plads], [ledig plads], [ledig plads], [ledig plads]
Forventet spilletid ca. 2 timer incl. regelforklaring, såfremt folk i forvejen kender Ghost Stories basisspillet. Så i første omgang er bordet "spærret" til folk der er bekendt med basisspillet. Kan bordet ikke fyldes op, tilføjer vi folk der ikke kender basisspillet i forvejen.

Hansa Teutonica (intro af Stony/Steen)
Forventet start ca. kl. 11.00
[ledig plads], [ledig plads], [ledig plads], [ledig plads], [ledig plads]
Forventet spilletid ca. 2 timer incl. regelforklaring

Powergrid - Factory Manager (intro af Stony)
Forventet start ca. kl. 11.30
[ledig plads], [ledig plads], [ledig plads], [ledig plads], [ledig plads]
Forventet spilletid ca. 1½ time incl. regelforklaring

Vasco da Gama (intro af Stony/Steen)
Forventet start ca. kl. 12.00
larkin, Black Sea, Jespen, Eivind
Forventet spilletid ca. 2 timer incl. regelforklaring

Vasco da Gama (intro af Stony/Steen)
Forventet start ca. kl. 14.00
[ledig plads], [ledig plads], [ledig plads], [ledig plads]
Forventet spilletid ca. 2 timer incl. regelforklaring
Last edited by Stony on Sat Nov 14, 2009 2:26 pm, edited 21 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3962
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 143 times
Been thanked: 137 times

Re: After-Essen d. 15. november i Valby Kulturhus

Post by Andrea »

Øv, øv og øv. Jeg havde af uvisse årsager fået noteret en anden dato for arrangementet, så jeg har allerede en aftale den dato :(

Men super initiativ!

Jeg må prøve at finde af, hvad du skal bestikkes med for at komme til Roskilde og introducere spil i stedet... :)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: After-Essen d. 15. november i Valby Kulturhus

Post by Mik »

Andrea wrote:Øv, øv og øv. Jeg havde af uvisse årsager fået noteret en anden dato for arrangementet, så jeg har allerede en aftale den dato :(
Så kan du jo altid møde op til Consim-mødet søndagen inden, den 1. november.

Med hensyn til The Adventurers, så har postbudet netop forsøgt at levere nævnte spil til mig idag, så med lidt held kan jeg hente pakken imorgen inden vort tirsdagsmøde.

Øv: Kræfter større end mig har besluttet at 12 dages spil i Tyskland må være nok, så jeg kommer desværre ikke til sødagsmødet.

Dobbelt-øv!: Min sidste spilleaften før Essen blev desværre ikke med Adventurers, da Leisure Games havde besluttet sig for at sende de to spil jeg bestilte i to pakker - og naturligvis var det den forkerte som jeg kunne hente i går. Den anden lå der godt nok en ny postanmeldelse på - men kunne jeg naturligvis ikke få udleveret i går! - suk
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9200
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: After-Essen d. 15. november i Valby Kulturhus

Post by Stony »

Jeg har en forventning om at nå at modtage Steam Barons fra Warfrog inden da, så hvis nogen vil prøve denne variant af Steam, regner jeg også med at det vil være en mulighed.
Last edited by Stony on Tue Oct 27, 2009 6:43 pm, edited 2 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: After-Essen d. 15. november i Valby Kulturhus

Post by Jens_Hoppe »

De fleste af dem, tak. ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14673
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 472 times
Been thanked: 679 times
Contact:

Re: After-Essen d. 15. november i Valby Kulturhus

Post by Frouvne »

Stony wrote:[...] Jeg vil lade det være op til folk, hvilke spil de gerne vil prøve, og så må jeg bare sørge for at få læst regler til dem der er flest stemmer på, såfremt jeg ikke allerede kan introducere det. [...]
Det kalder jeg service! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: After-Essen d. 15. november i Valby Kulturhus

Post by larkin »

Ja det er virkelig fornem service.

Jeg er særligt interesseret i følgende, men kan utvivlsomt lokkes til at spille dem alle

-Dungeon Lords
-At the Gates of Loyang
-Factory Manager
-Stronghold
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14673
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 472 times
Been thanked: 679 times
Contact:

Re: After-Essen d. 15. november i Valby Kulturhus

Post by Frouvne »

Som udgangspunkt regner jeg desværre ikke med at have mulighed for at dukke op, da vi på det tidspunkt er i gang med at mure dørhuller op, lave nye dørhuller, male, tapetsere m.m. og formentlig har folk til at hjælpe os på dagen, hvorfor det nok ikke vil være det bedste signal, at jeg lusker af for at spille brætspil. Er muligheden der for at stikke af i ubemærkethed, gør jeg naturligvis det - men jeg vil forvente, at der bliver holdt øje med mig. :?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9200
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: After-Essen d. 15. november i Valby Kulturhus

Post by Stony »

Jeg arbejder på at få arrangementet eksponeret lidt. Hvis man vil sende en notits om arrangementet til eksempelvis en lokalavis, hvad findes der så, som dækker området omkring Valby Kulturhus? Og har de en hjemmeside? Er der nogen lokal-kendte der kan hjælpe? Send gerne en PM.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: After-Essen d. 15. november i Valby Kulturhus

Post by Helle »

Frouvne wrote:Som udgangspunkt regner jeg desværre ikke med at have mulighed for at dukke op, da vi på det tidspunkt er i gang med at mure dørhuller op, lave nye dørhuller, male, tapetsere m.m. og formentlig har folk til at hjælpe os på dagen, hvorfor det nok ikke vil være det bedste signal, at jeg lusker af for at spille brætspil. Er muligheden der for at stikke af i ubemærkethed, gør jeg naturligvis det - men jeg vil forvente, at der bliver holdt øje med mig. :?
Hmmmmmm .... selvfølgelig må du gerne tage afsted til After-Essen ... men så står jeg også med pisken hele lørdagen :wink:
[Her må gerne indsættes en fiks lille dame i arbejdstøj, der svinger en pisk over en mand med spillebrikker i lommerne, kort i den ene hånd og pensel i den anden]
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: After-Essen d. 15. november i Valby Kulturhus

Post by Larsine »

Helle wrote:[Her må gerne indsættes en fiks lille dame i arbejdstøj, der svinger en pisk over en mand med spillebrikker i lommerne, kort i den ene hånd og pensel i den anden]
De billeder jeg kan finde af fikse damer der svinger piske, egner sig ikke til et forum som dette :oops:

Men du er nu ret spændende alligevel :shock:

Lars
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9200
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: After-Essen d. 15. november i Valby Kulturhus

Post by Stony »

Jeg har opdateret det øverste indlæg med et foreløbigt program, som folk eventuelt kan tilmelde sig.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: After-Essen d. 15. november i Valby Kulturhus

Post by Jens_Hoppe »

Jeg kunne godt tænke mig at prøve Factory Manager kl. 10. Senere på dagen introducerer jeg gerne til noget selv - jeg vender tilbage med nogle tilbud senere.
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: After-Essen d. 15. november i Valby Kulturhus

Post by larkin »

Jeg vil gerne spille Powergrid - Factory Manager kl 10:00 og Vasco da Gama 12.00

mvh Kåre
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14673
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 472 times
Been thanked: 679 times
Contact:

Re: After-Essen d. 15. november i Valby Kulturhus

Post by Frouvne »

Jeg vil gerne forsøge mig med at introducere Stronghold. Endnu er jeg ikke selv i besiddelse af et eksemplar, så jeg må som udgangspunkt tilbyde at introducere det som et fire-personers spil med Steens eksemplar. Jeg håber dog, at jeg når at få et eksemplar i hænde inde arrangementet og i givet fald foreslår jeg, at vi kører flere to-personers spil på borde ved siden af hinanden, da jeg tror spillet er lettere at lære på den måde. Mit umiddelbare forslag er spilstart fra morgenstunden.
frouvne, administrator

Image
Post Reply