Hvilke spil vandt Guldbrikken 2009?

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hvilke spil vandt Guldbrikken 2009?

Post by Frouvne »

Så har vi langt om længe fået en uvildig dansk pris - men hvem modtog den egentlig, da den blev uddelt i går? Det er p.t. ikke muligt for mig at finde ud af den komplette liste over vindere hverken på prisens officielle side eller på Politikens hjemmeside. Det ser ud som om BezzerWizzer + har taget en af priserne, men hvem løb i øvrigt af med dem?
frouvne, administrator

Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvilke spil vandt Guldbrikken 2009?

Post by akwlinka »

og vinderen er

Børnespil: Klikado
Familiespil: Bezzerwizzer +
Voksenspil: Kaleidoskop

Specialpris: Dominion

Dette blev annonceret under et godt arrangement i politikens hus fredag aften i forbindelse med kulturnatten.

Der var her mulighed for at stifte bekendtskab med de forskellige nominerede spil, da de fleste producenter var dukket op for at fremvise og demonstrere deres spil for de mange mennesker der kom forbi politikens hus.
Kl. 20.15 blev selve prisoverrækkelsen så flyttet til foredragssalen hvor mange overværede det show Thomas havde stablet på benene.

Vi blev af politiken inviteret tilbage til næste år, så mon ikke vi ses på kulturnatten næste år til gulbrikkens anden prisuddeling.

Som jury medlem har det været sjovt at deltage og jeg har mødt mange spændende mennesker i hele dette forløb
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvilke spil vandt Guldbrikken 2009?

Post by Frouvne »

Dejligt at se et spil som Dominion få en dansk spilpris! På børnefronten har I også fundet frem til et spil, man som voksen ville få lyst til at deltage i.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvilke spil vandt Guldbrikken 2009?

Post by Stony »

Der er et klip der til dels dækker begivenheden hos Politiken.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg hørte rigtigt, men jeg synes jeg hørte Vigild omtale to af juryens medlemmer som "brætspilsfanatikere". Det er da altid noget, at han ikke brugte ordet brætspilsfundamentalister. :D

http://politiken.tv/nyheder/kultur/article807192.ece
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvilke spil vandt Guldbrikken 2009?

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:Jeg er ikke helt sikker på om jeg hørte rigtigt, men jeg synes jeg hørte Vigild omtale to af juryens medlemmer som "brætspilsfanatikere".
Hæ hæ, vi er ikke i tvivl om hvem det er. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvilke spil vandt Guldbrikken 2009?

Post by Helle »

øøøøøhhhhhhhh, nej ..... det er vi ikke ....
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvilke spil vandt Guldbrikken 2009?

Post by Jens_Hoppe »

http://www.guldbrikken.dk/hvem.html

Fire journalister og så lige ... formændene for henholdsvis KBK og Consim. ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvilke spil vandt Guldbrikken 2009?

Post by Frouvne »

akwlinka wrote:[...] Som jury medlem har det været sjovt at deltage og jeg har mødt mange spændende mennesker i hele dette forløb
Håber, at der også har været nogle gode spiloplevelser imellem. Jeg har ærlig talt haft en smule ondt af jer, ud fra en formodning om, at man selvfølgelig loyalt skal spille alle spil igennem nogle gange og det danske spilmarked jo ikke udelukkende er kendt for kvaliteten af sine spil.
frouvne, administrator

Image
Rasmus Hviid
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 76
Joined: Tue Jun 26, 2007 8:52 am
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvilke spil vandt Guldbrikken 2009?

Post by Rasmus Hviid »

Så er der lidt stemningsrapport fra Politiken fra Guldbrikken-arrangementet. Journalisten har ikke fanget at der er flere kategorier, men derudover er det et fint indslag.

http://politiken.tv/nyheder/kultur/article807192.ece
Københavns Brætspilsklub: http://www.strategispil.dk
Jurymedlem for Guldbrikken
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvilke spil vandt Guldbrikken 2009?

Post by Gunness »

Det er vist samme indslag som det, Stony linkede til lidt tidligere.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Rasmus Hviid
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 76
Joined: Tue Jun 26, 2007 8:52 am
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvilke spil vandt Guldbrikken 2009?

Post by Rasmus Hviid »

Gunness wrote:Det er vist samme indslag som det, Stony linkede til lidt tidligere.
Det havde jeg misset, men så kan jeg afsløre at der gemmer sig lidt mere i bunden på http://www.guldbrikken.dk/diverse.html
Københavns Brætspilsklub: http://www.strategispil.dk
Jurymedlem for Guldbrikken
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvilke spil vandt Guldbrikken 2009?

Post by Gunness »

Ah, ok. Et forslag til næste år - når man er interesseret i jeres pris, er man selvfølgelig også interesseret i, hvem der er med i kampen. Og det er ikke lige sådan til at finde. Det eneste, man op til uddelingen har kunnet lokalisere, er en pdf-fil med samtlige nominerede, der ligger sådan lidt hengemt under "diverse". For det første vil jeg mene, at hvert spil burde have sin egen side, og for det andet kunne de godt have en mere prominent placering på sitet :)

Desuden ville jeg gerne høre mere om, hvad der lå til grund for jeres valg af de enkelte vindere - der er kun et par korte ord på forsiden.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Rasmus Hviid
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 76
Joined: Tue Jun 26, 2007 8:52 am
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvilke spil vandt Guldbrikken 2009?

Post by Rasmus Hviid »

Jeg er sådan set enig i at hjemmesiden godt kunne være bedre struktureret, og at vi sagtens kunne højne informationen både før og efter prisuddelingen.

Det har været et noget presset forløb, hvor vi selvfølgelig har spillet og diskuteret en del. Derudover er der blevet brugt mest krudt på at promovere spillene (og Guldbrikken selvfølgelig) i diverse medier (radio, tv og aviser).

Vi vurderer selvfølgelig i juryen på en lang række punkter hvad vi skal gøre anderledes næste år, herunder om vi skal melde mere klart ud hvorfor et spil normineres fremfor et andet.

De forløbelige tilbagemeldinger vi har fået fra producenterne har været ganske positive. Nu må vi så "bare" vente og se om forbrugerne tager prisen til sig.

Når det er sagt, kan vi jo godt gøre tingene bedre næste år. :wink:
Københavns Brætspilsklub: http://www.strategispil.dk
Jurymedlem for Guldbrikken
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Hvilke spil vandt Guldbrikken 2009?

Post by Foppwin »

Jeg så lige at Roadblock var nomineret - Jeg kan varmt anbefale Smart games. Deres spil er superfede og aldersniveauet er mellem 3+ til 8+, så perfekt til de mindre.

http://www.smart.be//en/products/puzzle ... smartgames
Danny

Image
Post Reply