Lego Ramses Pyramide er Spillenes Spil i Østrig

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Lego Ramses Pyramide er Spillenes Spil i Østrig

Post by Mik »

Image
Først vandt spillet Innovationsprisen TOY som årets mest opsigtsvækkende nyhed på legetøjsmessen i Nürnberg i februar, for dets evne til at kombinere byggeklodserne med brætspil. Og nu er det så valgt som årets spil i Østrig.

Desværre er spillet endnu ikke udgivet i Danmark - men det viser jo blot det lave niveau spilmarkedet.

Under alle omstændigheder fortjener LEGO et stort tillykke!
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Lego Ramses Pyramide er Spillenes Spil i Østrig

Post by Jens_Hoppe »

Det ser den ondtenhylemig sejt ud! :) Er det et originalt Knizia spil, eller et legoficeret remake af et af hans andre spil?
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Lego Ramses Pyramide er Spillenes Spil i Østrig

Post by netsapiens »

Det er verdensklasse at et LEGO spil ikke kan finde udgivelse i Danmark, også selvom det er et lille marked

*suk*
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Lego Ramses Pyramide er Spillenes Spil i Østrig

Post by Mik »

Jens_Hoppe wrote:Er det et originalt Knizia spil, eller et legoficeret remake af et af hans andre spil?
Jeg er sikker på at det er et originalt Kniziaspil - og jeg er også temmelig sikker på at han har genbrugt nogle ideer (hvornår har han ikke det?) 8)

Image
I mellemtiden har fundet et par små anmelderser:
Posted by paulsalley in United Kingdom on 15 August 2009
I bought this game after reading good reports, and as a result of it winning awards.
My wife and I, (both in our 30's) have tried to play it twice since, but given up on both occassions without either of us finishing the game.
On both occassions, it seems you quickly get to a stage were there weren't many options on how to move.

It states in the instructions you need to decide if you want to through the dice, or rotate around the pyramid, you have to decide before you through.
I kept finding myself in the posistion were I couldn't go to any other side of the pyramid because I couldn't produce the right colour crystal,
however when I threw the dice, I didn't have the required colour to go up either.

I had removed the green and purple crystals as per the instructions for a 2 player game prior to playing.
I ended up going around the bottom again a few times to try and get access to more colour crystals, but quite quickly got fed up of not seeming to progress.

Overall neither my wife or I was impressed with this. Fortunately we bought the Minotaur game at the same time, which is a lot better.
I read and re read the instructions several times, (which are very basic) thinking I might be missing something obvious, but I don't think I have. Definately try before you buy!
Posted by LegoOinc in United Kingdom on 01 August 2009

This the only lego game i have so far, i took it round my friends and even there 18 year old sister was interested in it! that prove how good this game is.
I like playing memory game, this is a good example of one!
the micro-figs are great (you can use them as lego-action figures for the normal lego figures)

I have allways been a fan of lego scorpians, this game comes with two one black and one gold coloured (the gold one is hidden in the pyramid)
All together its a great items for people who like Lego and games.
A good practical use for lego!
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Lego Ramses Pyramide er Spillenes Spil i Østrig

Post by Stony »

Det vil nu nok stadig være et prøv-før-du-køber for mit vedkommende. Det er muligt at det ikke er det rette publikum, men de fire ratings der indtil videre er blevet uddelt på boardgamegeek har et snit på 3,25.

Jeg synes også idéen med lego ryger lidt, når man normalt vil blande det med sit øvrige lego. Det går nok ikke her. Men jeg er nok bare af den gamle skole, hvor jeg foretrækker en stor bunke lego, hvor man kan bruge fantasien. Tendensen er en højere grad af specialstykker, der så kan bruges til at bygge noget ganske specifikt. Men det er åbenbart det folk vil have.

Det skal blive interessant at se hvad Knizia har tilført lego.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Lego Ramses Pyramide er Spillenes Spil i Østrig

Post by Jesper »

Stony wrote:Det vil nu nok stadig være et prøv-før-du-køber for mit vedkommende. Det er muligt at det ikke er det rette publikum, men de fire ratings der indtil videre er blevet uddelt på boardgamegeek har et snit på 3,25.

Jeg synes også idéen med lego ryger lidt, når man normalt vil blande det med sit øvrige lego. Det går nok ikke her. Men jeg er nok bare af den gamle skole, hvor jeg foretrækker en stor bunke lego, hvor man kan bruge fantasien. Tendensen er en højere grad af specialstykker, der så kan bruges til at bygge noget ganske specifikt. Men det er åbenbart det folk vil have.

Det skal blive interessant at se hvad Knizia har tilført lego.
Lego er nu gået væk fra den store "ALT-ER-EN-BRIK" tendens de havde i 90'erne. De laver igen klassiske byggesæt med fokus på at bruge "normal"-klodser (normal har godt nok ændret sig en smule).

Til gengæld har de aldrig været heldige med deres spil, men de ser da supergodt ud dem her. spieleoffensive har dem http://www.spiele-offensive.de/Gesellsc ... 2_3843.php - og de har ofte tilbud på forsendelse.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Lego Ramses Pyramide er Spillenes Spil i Østrig

Post by Mik »

Knizia har været meget innovativ i de senere år, men de fleste af disse spil har naturligvis været beregnet på familie- og børnemarkedet. Så jeg regner da heller ikke med nogensinde at spille det/dem. Men derfor kan jeg alligevel glæde mig over at den gamle fabrik ser ud til at have fundet noget der rent faktisk kan sælges.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Lego Ramses Pyramide er Spillenes Spil i Østrig

Post by Frouvne »

Jeg stødte første gang på spiltitlen i nedenstående artikel, der også afslører, at Knizia har en finger med i spillet på mindst endnu et Lego-spil:

http://www.brettspiel.co.uk/2009/07/leg ... ephas.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Lego Ramses Pyramide er Spillenes Spil i Østrig

Post by Mik »

Frouvne wrote:Jeg stødte første gang på spiltitlen i nedenstående artikel, der også afslører, at Knizia har en finger med i spillet på mindst endnu et Lego-spil
Ja, men artiklen siger også at kun Ramses bærer hans navn:
Of all the games, the flagship title Ramses Pyramid is alone in featuring a well-known designer’s name on the box: that of Reiner Knizia
Knizia har været med i designprocessen af alle 10 spil: Ramses Pyramid, Creationary, Minotaur, Robo Champ, Magikus, Monster 4, Lava Dragon, Race 3000, Lunar Command og Pirate Code. Alle spil er for 2-4 børn fra 5-10 år og koster fra 10 til 35 Euro. Alle 10 spil kan findes i det tyske varehus Kaufhof. Og her er Knizia's officielle liste over sine udgivelser:
http://www.convivium.org.uk/pdfs/RK_LDY20090815.pdf
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Lego Ramses Pyramide er Spillenes Spil i Østrig

Post by akwlinka »

Lego spillene kan købes i danmark.

Fantask har dem.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Lego Ramses Pyramide er Spillenes Spil i Østrig

Post by Helle »

Hmmmm, er der nogen her, der har prøvet spillet? Og kan sige lidt?
Det ser jo unægteligt legende legolækkert ud, meeeeeen er det et godt spil?
martzin
Posts: 3
Joined: Fri Oct 16, 2009 10:27 am

Re: Lego Ramses Pyramide er Spillenes Spil i Østrig

Post by martzin »

akwlinka wrote:Lego spillene kan købes i danmark.

Fantask har dem.
Fantask har kun tre af dem, desværre.
Og de ser noget dyrere ud.

/Martin
martzin
Posts: 3
Joined: Fri Oct 16, 2009 10:27 am

Re: Lego Ramses Pyramide er Spillenes Spil i Østrig

Post by martzin »

Helle wrote:Hmmmm, er der nogen her, der har prøvet spillet? Og kan sige lidt?
Det ser jo unægteligt legende legolækkert ud, meeeeeen er det et godt spil?
Vi har netop spillet Pyramid med vores dreng på 5.
Vi havde det lige sjovt, både voksne og barn.

Det fede er at det kan varieres med team-play og forskellige udvidelser til reglerne.
Rigtigt godt spil. Glæder mig til at få fingre i nogle af de andre.

Det seje er så at drengen lige nu er i gang med at bygge spillet om til et fantasi-slot, og så kan vi have det sjovt med at bygge spillet op igen forfra, næste gang vi vil spille.

/Martzin
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Lego Ramses Pyramide er Spillenes Spil i Østrig

Post by Larsine »

martzin wrote: Det seje er så at drengen lige nu er i gang med at bygge spillet om til et fantasi-slot, og så kan vi have det sjovt med at bygge spillet op igen forfra, næste gang vi vil spille.

/Martzin
Leg med et spil??? Helligbrøde!!!

Problemet er at næste gang mangler der 5 røde, 3 blå og 2 specialbrikker. Og terningen har forresten ikke længere mulighed for at lave tallen 1-6, for 2 og 6 er blevet væk og må erstattes af blå og gul. I de spil hvor man skal bruge blå og gul på terningen er det naturligvis omvendt.

Nej jeg tro ikke at jeg ville lade mine børn lege med mine spil.
:D
Lars
martzin
Posts: 3
Joined: Fri Oct 16, 2009 10:27 am

Re: Lego Ramses Pyramide er Spillenes Spil i Østrig

Post by martzin »

Larsine wrote:
martzin wrote: Det seje er så at drengen lige nu er i gang med at bygge spillet om til et fantasi-slot, og så kan vi have det sjovt med at bygge spillet op igen forfra, næste gang vi vil spille.

/Martzin
Leg med et spil??? Helligbrøde!!!

Problemet er at næste gang mangler der 5 røde, 3 blå og 2 specialbrikker. Og terningen har forresten ikke længere mulighed for at lave tallen 1-6, for 2 og 6 er blevet væk og må erstattes af blå og gul. I de spil hvor man skal bruge blå og gul på terningen er det naturligvis omvendt.

Nej jeg tro ikke at jeg ville lade mine børn lege med mine spil.
:D
Lars
He he - det ville blive mig, der kom til at miste en klods, hvis det var.
Drengen er Lego-nazist, og har styr på hver eneste lille plastikdut, og hvilken æske, den hører til. Han har HELT styr på det :-)

Men det er et rigtigt fint spil.

Vi har spillet det lidt mere nu, og de voksne har det mindst lige så sjovt som børnene.
Det er ellers sjældent at den balance er der i børnespil.

/Martin
Post Reply