Space Hulk lives

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Space Hulk lives

Post by netsapiens »

Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Space Hulk lives

Post by Larsine »

Tja... jeg vil tillade mig at komme med et meget beskedent "måske".

Space Hulk 1st edition: Terminators under tidspres, Command Points kan gemmes til Genestealer spilleres tur og bruges som interrupt. 3 udvidelser (som ikke nødvendigvis gør spillet bedre, man de ændre ikke i grundreglerne). Rigtig mange missioner.

Space Hulk 2nd edition: Tidspresset fjernet, speciel terninger indført, Command Points er synlige og kan ikke gemmes, mange påstod at reglerne var "dumbed down for children". Personligt fangede denne udgave mig aldrig, så jeg købte den ikke og prøvede den kun 2 gange.

Space Hulk 3rd edition: Der er timers med, og terningerne er igen helt normale. Der er trods alt håb forude, men kr. 600,-? For de penge kan man altså få mindst to gode brætspil, hvor man ikke selv skal male sine figurer.

Lars
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Space Hulk lives

Post by Frouvne »

Larsine wrote:[...] Space Hulk 3rd edition: Der er timers med, og terningerne er igen helt normale. Der er trods alt håb forude, men kr. 600,-? For de penge kan man altså få mindst to gode brætspil, hvor man ikke selv skal male sine figurer.

Lars
Hvis jeg kunne male figurer på den måde, ville jeg spille hvad som helst med dem! :P
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Space Hulk lives

Post by Jens_Hoppe »

Tja, 1st edition SH var et totalt fedt spil, så hvis den nye udgave minder om det, lyder det umiddelbart som penge givet godt ud. (Men ja, til 600,- er det ikke længere lige noget man tager med som impulskøb).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply