Nominering til Hall of Fame 2009

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Nominering til Hall of Fame 2009

Post by Frouvne »

Så er der åbent for nomineringer til Hall of Fame 2009. Nomineringsperioden vil strække sig over juli og august måned. Alle brugere er velkomne til at nominere spil og der er ingen begrænsningen på hvor mange spil man må nominere. Der vil igen i år være en jury, der udvælger de ti finalister, hvori de to tabende finalister fra sidste allerede har kvalificeret sig: Puerto Rico og Magic: the Gathering. Tidligere vindere (hvilket vil sige The Settlers of Catan) kan ikke indstilles igen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Nominering til Hall of Fame 2009

Post by Robert »

Hvilke kriterier vil juryen lægge til grund for udvælgelsen af de ti finalister?

Hvem er med i juryen?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nominering til Hall of Fame 2009

Post by Helle »

Jeg vil gerne nominere et par spil, skal man angive grunde til, at man nominerer de enkelte spil?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Nominering til Hall of Fame 2009

Post by Frouvne »

Helle wrote:Jeg vil gerne nominere et par spil, skal man angive grunde til, at man nominerer de enkelte spil?
Det vil naturligvis være rart, hvis man kommer med nogle gode grunde. Det er dog ikke en absolut nødvendighed.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Nominering til Hall of Fame 2009

Post by Frouvne »

Robert wrote:Hvilke kriterier vil juryen lægge til grund for udvælgelsen af de ti finalister?

Hvem er med i juryen?
Juryen er ikke bundet op på nogle bestemte kriterier, de skal vælge ud fra. Der er dog givetvis en række kriterier, der vil være styrende såsom at spillene skal have en vis alder, så de ikke blot bliver valgt fordi de er nye og derfor interessante etc. Juryen vil igen i år bestå af en række garvede brætspillere.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Nominering til Hall of Fame 2009

Post by Robert »

Jeg vil gerne nominere Acquire. Det er i hvert fald ikke nyt - det har klaret at overleve længe og stadig være interessant. En sand klassiker, som jeg spiller med glæde. Det skulle egentlig være den gode gamle version med ordentligt bræt og ordentlige brikker, men den kan jo ikke købes mere. Jeg husker med vemod at jeg spillede den da jeg boede i London i 1977 og var medlem af en brætspilsklub.

Det kan være at jeg kommer op med flere nomineringer.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Nominering til Hall of Fame 2009

Post by qute »

War of the Ring for et virkeligt stort og solidt spil med masser af tema.
Det eneste der tæller ned er at spil tiden er så lang at man ikke får spillet det så ofte.

Dominion. Sorry, ved godt der er så meget hype, men jeg synes alligevel det er genialt at lave et spil ud af magic "Sammensæt det bedste deck".
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Nominering til Hall of Fame 2009

Post by Jens_Hoppe »

Jeg gentager bare mig selv fra sidste år: :)

-----------------------------

Du får bare min top 10:

- Titan
- Hannibal: Rome vs. Carthage
- Magic: The Gathering
- Amun-Re
- T&E
- Puerto Rico
- Britannia
- 1830
- Civilization
- Lord of the Rings
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Nominering til Hall of Fame 2009

Post by Frouvne »

qute wrote:[...] Dominion. Sorry, ved godt der er så meget hype, men jeg synes alligevel det er genialt at lave et spil ud af magic "Sammensæt det bedste deck".
Personligt syntes jeg nok, at det er for nyt og dermed uprøvet i.f.t. om det kan holde interessen over tid, til at det kan indgå i en Hall of Fame.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Nominering til Hall of Fame 2009

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Jeg gentager bare mig selv fra sidste år: :)

-----------------------------

Du får bare min top 10:

- Titan
- Hannibal: Rome vs. Carthage
- Magic: The Gathering
- Amun-Re
- T&E
- Puerto Rico
- Britannia
- 1830
- Civilization
- Lord of the Rings
Også i år lykkes det dig at få nogle spil med i opløbet, da Puerto Rico og Magic: the Gathering takket være deres fine placering sidste år jo er selvskrevne kandidater! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Nominering til Hall of Fame 2009

Post by Frouvne »

Jeg foreslår Diplomacy. På trods af at Diplomacy første gang blev markedsført allerede i 1959, syntes jeg at spillet den dag i dag fremstår som et af de mest elegante spil på markedet, når man tager dets kompleksitet i betragtning. For mig har det altid fremstået som et genialt træk at simulere konflikten på en sådan måde, at spillere må have såvel den tekniske snilde til at kunne analysere positionen på kortet og de muligheder, der er deri kombineret med behovet for at kunne udvise diplomatiske evner. Et spil jeg aldrig har set vundet uden brug af begge egenskaber.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Nominering til Hall of Fame 2009

Post by Frouvne »

Bemærk at jeg i det oprindelige første oplæg fejlagtigt kom til at skrive, at nomineringsprocessen ville strække sig over juli og september måned. Jeg mente naturligvis juli og august måned. Der er derfor stadig god tid til at komme med forslag, men altså ikke så god tid som jeg oprindeligt skrev!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Nominering til Hall of Fame 2009

Post by Larsine »

Her er så mine forslag:

Das Motorsportspiel: Brætspillet som fysisk udmatter dig. Det bedste racerspil, hvor man føler at man kører. Spillet er på tid, og enormt stressende når man bliver presset, men pisse nemt når det går glat.

San Juan: Kortspilsudgaven af Puerto Rico. Fordelen frem for PR, er at det kan spilles på ca. en ½ time, det fylder næsten intet og reglerne er betydeligt nemmere. Et godt spil at bruge som introspil for ikke spillere, og også godt for garvede spillere.

Ticket to Ride: Nyklassikeren. Egentligt kan jeg bedst lide Europe eller Nordic Countries, men jeg spillere gerne et hvilket som helst T2R spil der kommer i nærheden af mig.

Memoir'44: Krigsspillet for ikke-krigsspillere. Hvis man først er blevet skræmt væk fra de mange krigspil, på grund af deres mange regler og stakkevis af brikker, er dette måden kan kan komme til at spille krigsspil på.

Og så kan jeg også godt gå ind for Diplomacy.

Lars
User avatar
Kenny
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 31
Joined: Fri Mar 16, 2007 7:07 pm
Location: København Ø

Re: Nominering til Hall of Fame 2009

Post by Kenny »

Et par kandidater fra mig:

Imperial Eurogame når det er bedst!
Through the Ages: A Story of Civilization Flødeskum for civ elskere!
User avatar
JesperB
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 110
Joined: Fri Jan 02, 2009 10:24 am
Favoritspil: V:TES
Arkham Horror
Det meste old school, så som Adv. Civ, det gamle Axis, etc. etc.
Det meste af de øvrige Fantasy Flight spil.
Location: Daugård

Re: Nominering til Hall of Fame 2009

Post by JesperB »

Jeg vil da gerne forslå Arkham Horror

Selv om Co-op spil ikke er nye, og Arkham Horror er et remake af et gammelt spil, synes jeg stadig at det, hvertfald i de kredse jeg bevæger mig i, at sætte nye måder for måden at spille på. Folk føler sig underholdt og føler der er udvikling i både historien, samarbejdet og ens egen person.
Jeg er derudover også personlige ret vild med nogle af de situationer der kan opstå, der simpelthen bare er gode og sjove små historier i sig selv.

Så jeg så da gerne Arkham Horror (eller alternativt Ringense Herrer spillet) som det mindste, blive nomineret for at give co-op spillene en storhedstid, hvor man pludsligt ikke behøver at sidde og holde øje mde hvem score flest VP for hvad eller hvem skal jeg slå på for at vedkommende føre, men bare at man kan sætte sig ned og hygge sig.

My 2-cents
/Jesper
Post Reply