Djengis Con : 23-25. april 2010

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Helle »

Stony wrote:
Helle wrote:Nej, det er ikke muligt :D
Jo, det kan vi godt, men hvis vi vælger at det skal være den åndelige alder, er Søren med den nuværende begrænsning lige på kanten til at kunne deltage igen til næste år. :P
He, ja... vi taler vel fysisk alder, men problemet er jo, at der sikkert er nogle meget modne brætspillere blandt de lidt yngre også ... men hvor andre med samme alder ikke ville være klar ...

Men det må jo være arrangøren der trækker den klamme streg ... eller administrerer forskels behandling ...
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Sir William »

Om alt er, så er der vel ikke nogen der sender der 13 - 15 årige barn på en brætspil weekend uden selv at deltage.

Så hvis man som forældre mener ens barn kan deltage - i tykt og tyndt -, er det vel også i sidste ende dem som må tage det endegyldige ansvar for deres egen lille pode.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Stony »

Enig. Det er en brætspil weekend con. Ikke en børnepasnings-ordning.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Bugge »

Stony wrote:
Helle wrote:Nej, det er ikke muligt :D
Jo, det kan vi godt, men hvis vi vælger at det skal være den åndelige alder, er Søren med den nuværende begrænsning lige på kanten til at kunne deltage igen til næste år. :P
Det kræver sin mand, at beholde den barnlige sjæl :wink:

S
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Black Sea »

Sir William wrote:I teorien skulle det jo også gerne være varmt og solrigt i sidste weekend af april måned.

At det så ikke altid er sådan, det er svært.

Hvorfor jeg nævnte efterår/vinter var mere: Sne, blæst, varm kakao, ild i bålet og dejlig fri natur. :D
Har rettet den for dig ;)

Jeg er bestemt også frisk på en weenend i efteråret/vinteren.

Nuværende placering er fin - foretrækker nemlig, at holde maj fri, da familien har 5-6 fødselsdage og et par bryllupsdage i maj :?
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Larsine »

Helle wrote:
ankomst, spise, brætspil, brætspil, sove, spise, brætspil, spise, brætspil, brætspil, spise, brætspil, brætspil, sove, spise, brætspil, spise, brætspil, hjem


Men jeg tror, at en familietur med brætspil, vil tiltrække nogle helt andre mennesker og afskrække andre ... så 15+ er min mening. Men tak for en god tur ... Håber, at du kaster dig ud i det igen - og jeg hjælper gerne til, hvis der er brug for det!

Bh
Helle
Det lyder da som noget mine børn (10, 14 og 16) ville elske at være med til, dog tror jeg de ville putte en enkelt eller to brætspil mere på listen, for det lyder jo lidt tamt... :lol:

Lars
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Helle »

Larsine wrote:
Helle wrote:
ankomst, spise, brætspil, brætspil, sove, spise, brætspil, spise, brætspil, brætspil, spise, brætspil, brætspil, sove, spise, brætspil, spise, brætspil, hjem


Men jeg tror, at en familietur med brætspil, vil tiltrække nogle helt andre mennesker og afskrække andre ... så 15+ er min mening. Men tak for en god tur ... Håber, at du kaster dig ud i det igen - og jeg hjælper gerne til, hvis der er brug for det!

Bh
Helle
Det lyder da som noget mine børn (10, 14 og 16) ville elske at være med til, dog tror jeg de ville putte en enkelt eller to brætspil mere på listen, for det lyder jo lidt tamt... :lol:

Lars
Hæ, der er vist faktisk lidt flere brætspil på, end jeg egentlig fik spillet ... det var A game of thrones, Dune, Die Macher og Arkham Horror ... jeg havde som hovedspil ... og de fyldte det meste af weekenden ...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Helle »

Larsine wrote:
Helle wrote:
ankomst, spise, brætspil, brætspil, sove, spise, brætspil, spise, brætspil, brætspil, spise, brætspil, brætspil, sove, spise, brætspil, spise, brætspil, hjem


Men jeg tror, at en familietur med brætspil, vil tiltrække nogle helt andre mennesker og afskrække andre ... så 15+ er min mening. Men tak for en god tur ... Håber, at du kaster dig ud i det igen - og jeg hjælper gerne til, hvis der er brug for det!

Bh
Helle
Det lyder da som noget mine børn (10, 14 og 16) ville elske at være med til, dog tror jeg de ville putte en enkelt eller to brætspil mere på listen, for det lyder jo lidt tamt... :lol:

Lars
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Larsine »

Personligt synes jeg tidspunktet er helt fint, bortset fra i år.

I august er der jo RubiCon og i oktober er der VC. I påsken ligger der godt nok Fastaval, men sidst jeg besøgte FV var der altså gået lidt for meget bar i konceptet til at jeg synes det var sjovt.

Så sidst i april er en udemærket placering.

Lars
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Helle »

Stony wrote:Så starter vi op med en tilmeldingstråd. Så kan de der føler sig sikre på at ville deltage sikre sig en plads.

Det bliver et weekend-arrangement med mulighed for overnatning. Det kommer til at foregå d. 23-25 april 2010. Det bliver i Høvelte Spejderhytte. Der bliver åbnet for dørene om fredagen senest kl. 17.00, og vi skal være ude af døren senest kl. 16.00 om søndagen.

Prisen for hytten er 3200, og vil blive fordelt på deltagerne. Derfor vil prisen komme til at variere alt afhængig af tilslutningen. Ved for få tilmeldinger, vil der dog blive aflyst. Det vil blive afgjort omkring nytår, hvorvidt arrangementet bliver til noget eller ej. En forventet pris pr. deltager vil være 200-250 kroner. Det vil inkludere leje af hytte, morgenmad og frokost lørdag og søndag, og aftensmad lørdag. Såfremt folk dukker op fredag før de har spist aftensmad, vil der evt. blive bestilt mad udefra (pizza el.lign) som folk selv betaler hver især.

Der vil være spilstop kl. 15.00 søndag, hvorefter alle deltagere bedes give en hånd med til at få hytten i pæn stand inden vi lukker og slukker. En egentlig rengøring betaler vi os fra, så den store tur med gulvvask m.m. er ikke nødvendig.

Efterhånden som vi nærmer os arrangementet, vil der blive udarbejdet et program med eventuelle events. (Turnering el.lign. såfremt der er stemning for det) Men det skulle under alle omstændigheder blive et par dage med masser af brætspil.

Der er et deltagerloft på 30 personer, og en aldersgrænse på 16 år.

Hytten har et par store sovesale, hvor folk skal være velkomne til at lægge sig til ro. Der er også to mindre soveværelser med to sovepladser hver. Såfremt der er nogle par der tilmelder sig, skal de være velkomne til at sætte sig på et af disse værelser. Først til mølle. Man er også velkommen til at medbringe telt, såfremt man gerne vil have lidt privatliv.

Der er desuden "shelter" som man er velkommen til at benytte.
Image

Det vil foregå på rigtig spejderhytte-manér, så folk skal selv medbringe dyne/sovepose. Der henvises i øvrigt at man ikke må benytte udendørs fodtøj i hytten, så hvis man ikke bryder sig om at gå på strømpefødder, bedes man medbringe sutsko/indesko.

Folk der ankommer med offentlig transport, kan komme til hytten med buslinie 381, som afgår fra Allerød st.

Lidt mere om hytten:

Image
Plantegning.

Image
Image
Pejsestuen.

Image
Spisestuen.

Image
Image
De to sovesale.

Image
De to små soverum.

Image
Hvis vejrguderne tilsmiler os, skulle det også være muligt at være udenfor.

Adressen for hytten er Høveltsvangsvej 90, 3450 Allerød.

Jeg håber der er stemning for arrangementet, og at vi er rigtig mange der ses.

Tilmeldte:
Stony
Frouvne + Helle
Jens Hoppe
Aratar + Henrik Spalk + Anders + muligvis-måske en eller to mere fra Jylland
Bugge
Tobias
Mikkel + Helle
Maibritt + Jacob (Gunness)
Eivind
Black Sea + Kramme B
Kanzler
Sir William

Har tilmeldt sig hele weekenden, men er i øjeblikket ikke sikker
Jesper
Greve

Har tilmeldt sig til en "besøgsdag" lørdag:
larkin
Adam

Prisen for arrangementet kommer til at ligge på kr. 280,- inklusive bespisning. Drikkevarer og eventuelt slik bliver der mulighed for at købe ved siden af. Jeg cut/paster lige det indlæg jeg skrev længere nede i tråden:
Jeg har prøvet at regne lidt på omkostningerne med udgangspunkt i at vi selv klarer rengøringen søndag inden vi tjekker ud. Hvis jeg skal være på den sikre side, må jeg tage udgangspunkt i at vi ikke bliver flere end de nuværende 21. Kommer der flere til er det dejligt, men jeg vil gerne sikre mig at enderne kan nå sammen, selv om det ikke skulle være tilfældet.

Jeg lægger mig derfor i den høje ende af det interval jeg tidligere har nævnt. 250 kroner pr. deltager.
EDIT: Der er sidenhen blevet lagt 30 kroner på, for at vi kan blive fri for den afsluttende rengøring. Det betaler vi os fra.

De 250 kroner er for alle dage, inklusive hytteleje, 2 x morgenmad, 2 x frokost og 1 x aftensmad. Jeg har ikke kalkuleret med præmier til en eventuel konkurrence. Hvis der kommer flere tilmeldinger kan det overvejes.

Det gør det så også muligt at sætte en pris for deltagelse en enkelt dag. Jeg formoder at lørdag er mest interessant som "besøgsdag". Hvis vi sætter en deltagelsespris på 60 kroner for en dag, og 30 kroner oven i pr. måltid man vil være med i. Hvis en person eksempelvis dukker op om formiddagen og spiser med til frokost + aftensmad, vil det give en pris på 120,-
Jeg har udarbejdet et skema, som løbende vil blive opdateret, efterhånden som folk melder sig ind med de spil de gerne vil introducere:
http://www.bang-madsen.dk/dl/Djenghis/D ... nSkema.htm
Kan det virkelig passe, at vi ikke var flere det første år? Eller .... Er den uopdateret?
Vi var et par stykker her i weekenden, der talte om, hvor mange, der havde været heldige at have fået plads/haft mulighed for at deltage alle årene, men når man ser denne liste.... Så startede det noget småt ud, men voksede noget større siden!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Stony »

Som jeg husker det var vi omkring 20-22 stykker, samt et antal lørdagsgæster.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Sir William »

Har kun misset sidste år, men kan slet ikke forstå at dette var 6. gang :shock:
Post Reply