Djengis Con : 23-25. april 2010

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Sir William »

Puha, det er altså hårdt at koncentrere sig om sit arbejde når nu man hellere vil til brætspilweekend.

Glæder mig rigtig meget nu både til at spille - terpet regler de sidste par dage så Tobias ikke vinder for let i aften - og også få sat ansigt/person på jer herinde.

Lige nu er min største bekymring hvor meget jeg skal slæbe med :oops:

Nogen der er friske på morgengymnastik/løb inden morgenmaden lørdag og søndag?
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Bugge »

Sir William wrote:Puha, det er altså hårdt at koncentrere sig om sit arbejde når nu man hellere vil til brætspilweekend.

Glæder mig rigtig meget nu både til at spille - terpet regler de sidste par dage så Tobias ikke vinder for let i aften - og også få sat ansigt/person på jer herinde.

Lige nu er min største bekymring hvor meget jeg skal slæbe med :oops:

Nogen der er friske på morgengymnastik/løb inden morgenmaden lørdag og søndag?
Hej Sir William,

Tja, hvorfor ikke tage en lille løbetur. Jeg tager løbetøjet med. Bemærk dog, at jeg er i elendig form (22 år og 18 kilo siden, jeg stoppede med at dyrke elitesport...).

Sir N
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Sir William »

Det er en aftale.

Skal til DM i næste uge og formen kunne være bedre - grundet skader -, så jeg tror også en let løbetur kan friske hjernen inden en masse spil og lade mig nyde weekenden med god samvittighed 8)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Stony »

En hurtig kommentar på falderebet for dem der kommer i bil. Jeg kan se på hyttens hjemmeside, at man beder gæster om enten at parkere på selve grunden eller på "vores" side af vejen. Parkeringspladsen på den modsatte side af vejen, er åbenbart tilknyttet noget andet, og de er trætte af at gæster til spejderhytten spærrer pladserne.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Bugge »

Hejsa alle sammen,

Tak for en super Djengis Con, og en special tak til dig Stony :D

Ses/Snakkes/Spilles

Søren
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Stony »

Tusind tak for et vel overstået arrangement. Det var lærerigt at stå for det, og jeg har allerede noteret mig nogle ting der skal gøres lidt anderledes en anden god gang.

Er der andre der har gjort sig nogle tanker, og har eventuelle ønsker til tiltag?

- Var hytten god nok? Var der nogen mangler?

- Var sovefasciliteterne acceptable?

- Var madordningen i orden?

- Skulle der have været fælles morgenmad på et bestemt tidspunkt?

- Skulle der have været en form for konkurrence, eller var "casual gaming" helt fint?

- Skal det forsat være en "voksen" con, eller vil det være fint at lade folk medbringe resten af familien?

- Såfremt det gøres til en familie-con, skal der så stadig være en aldersgrænse, og hvad skal den i så fald være?

Input og feedback modtages med kyshånd. :-)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Helle »

Stony wrote:Tusind tak for et vel overstået arrangement. Det var lærerigt at stå for det, og jeg har allerede noteret mig nogle ting der skal gøres lidt anderledes en anden god gang.

Er der andre der har gjort sig nogle tanker, og har eventuelle ønsker til tiltag?

- Var hytten god nok? Var der nogen mangler?

- Var sovefasciliteterne acceptable?

- Var madordningen i orden?

- Skulle der have været fælles morgenmad på et bestemt tidspunkt?

- Skulle der have været en form for konkurrence, eller var "casual gaming" helt fint?

- Skal det forsat være en "voksen" con, eller vil det være fint at lade folk medbringe resten af familien?

- Såfremt det gøres til en familie-con, skal der så stadig være en aldersgrænse, og hvad skal den i så fald være?

Input og feedback modtages med kyshånd. :-)
Hej Stony ... og alle andre ....

Tak, for denne gang ... Det har været superhyggeligt, og jeg har fået prøvet nogle spændende spil, hvor af nogle ikke var en supersucces, men alligevel kommer de såmænd sikkert alle på bordet igen ... Dejligt med en lejlighed til at prøve nogle længere spil ...

Jeg synes, at hytten var fin, der var to rum mm. Hvis der var 'enkeltstående' toiletter en anden gang ville det ikke gøre noget :-)

Jeg har ikke så meget at sige til sovefaciliteter, da jeg havde et værelse med gemalen. Sovesal vil være ok, men tætpakket sovesal vil nok ikke være det ... men det var jo heller ikke til fældet :-)

Maden og madordningen var glimrende ... jeg foreslår, at arrangøren sørger for at uddelegerede al madlavning hjemmefra, evt. laver 'hjælpehold' til at sætte mad på til de enkelte måltider ... Det så ud til at gå fint med ukoordineret hjælp - men det betød, at du som arrangør var 'på' til hvert måltid ...

Måske snarere bare et tidsrum, hvor morgenmaden står fremme? Dem der kommer før eller senere kan så selv tage noget i køkkenet? Det var lidt svært at vide, hvornår man regnede med at spise om morgenen, så hvornår uret lige skulle stilles ...

Jeg synes, at casual gaming var perfekt og glimrende. Det ville det andet måske også være, men som udgangspunkt er det fint, at det ikke er der. Det betyder jo ikke, at man ikke kunne lave mindre konkurrencer i nogle spil, som de der havde lyst kunne tilmelde sig.

Jeg synes stadig, at det skal være en voksen-con. En aldersgrænse på omkring 15 ville give fin mening for mig. Det betyder ikke, at jeg ikke ville deltage, hvis det var anderledes ... kun et udtryk for, hvad jeg tænker ville tiltale de fleste. Nu ved jeg ikke, hvad du mener med familie ... men jeg tænker at mindre børn helt klart vil være forstyrrende ... på mange måder. Jeg tænker, at man snildt kan lave en familietur, hvor man spiller brætspil, men som det var arrangeret denne gang, var der ikke plads til børn ... det var:

ankomst, spise, brætspil, brætspil, sove, spise, brætspil, spise, brætspil, brætspil, spise, brætspil, brætspil, sove, spise, brætspil, spise, brætspil, hjem


Men jeg tror, at en familietur med brætspil, vil tiltrække nogle helt andre mennesker og afskrække andre ... så 15+ er min mening. Men tak for en god tur ... Håber, at du kaster dig ud i det igen - og jeg hjælper gerne til, hvis der er brug for det!

Bh
Helle
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Jens_Hoppe »

Steen, tak for et supergodt arrangement! Her er lidt kommentarer guidet af dine spørgsmål:

- Hytten var fin. Det at have to rum (et til spisning, et til spil) var - set i bakspejlet - fantastisk praktisk.

- Sovefaciliteterne var ok: Jeg kan jo ikke klage, da jeg havde en af de mest priviligerede pladser, men mens jeg godt kunne have sovet i den store sal, er jeg glad for at det ikke var nødvendigt.

- Madordningen resulterede i helt overdådige forhold! Jeg gætter på at jeg ville tage et kilo på om dagen, hvis jeg skulle leve sådan hver dag. :) Det var fint at du gad købe ind (omend det sagtens kan uddelegeres til næste gang), og også super at arbejdet med aftensmad til om lørdagen blev fordelt mellem nogle frivillige.

- Jeg har intet at udsætte på morgenmaden, og syntes det var fint at der ikke var et fast tidspunkt. Som det var nu, satte de folk der var tidligst oppe morgenmaden frem, og når de fleste efterhånden havde haft chancen blev den ryddet væk igen. Jeg synes ikke der er nogen grund til nødvendigvis at sætte et fast tidspunkt for den, og hvis der er nogen efternølere en morgen, kan de jo bare gå i køkkenet og finde noget mad selv.

- Ingen konkurrencer, tak. :)

- Det fungerede fint at lave weekenden som en voksen-con (og for de tilstedeværende forældre blev det derfor også til lidt af en "miniferie"). På den anden side ville (i hvert fald større) børn sikkert godt have kunnet passe ind, så jeg er ikke kategorisk imod at tillade børn...

Som vi snakkede om på connen, blev det hele i år meget båret af Steens herkules-arbejde, og til fremtidige arrangementer må vi hellere prøve at få uddelegeret arbejdsopgaverne til nogle flere forskellige...

Men en stor tak for arrangementet! Jeg fik både introduceret nogle folk til nogle spil jeg selv godt kan lide at spille, og jeg fik også lejligheden til at prøve nogle nye spil, så det var på alle måder super.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Stony »

Jens_Hoppe wrote:Som vi snakkede om på connen, blev det hele i år meget båret af Steens herkules-arbejde, og til fremtidige arrangementer må vi hellere prøve at få uddelegeret arbejdsopgaverne til nogle flere forskellige...
...jeg glemte helt at takke dem der gav en hånd med, for helt alene var jeg altså ikke.

Jeg er absolut opmærksom på at der bør uddelegeres nogle flere ting.

Næste år trækker jeg mig nok helt ud af madlavningen, og lader 3-4 andre deltagere komme med hver deres bidrag.

Jeg vil nok forsøge at finde nogle morgenmennesker, som hver især får som en lille opgave som f.eks. at sørge for opdækning af morgenmad, såfremt det ikke allerede er gjort, når de står op.

Jeg vil muligvis også kunne finde på at liste andre småopgaver, som folk frivilligt kan melde sig på, så der er sat navne på hvem der f.eks. tager sig af at få smidt tallerkner m.m. i opvaskemaskinen efter frokost eller aftensmad, og efterfølgende får det stillet på plads. Jeg tror sagtens posterne kan besættes med frivillige, og så behøver de ikke i samme grad at spørge om de skal hjælpe, (Et spørgsmål jeg fik mange gange i løbet af weekenden) da opgaverne jo er uddelegeret.

Der vil stadig være en masse små "øvrige" opgaver i løbet af sådan en weekend, men de må nok forblive ting der bare bliver taget hånd om hen ad vejen. Det er nok håbløst at få alt uddelegeret. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Helle »

Stony wrote:
Jens_Hoppe wrote:Som vi snakkede om på connen, blev det hele i år meget båret af Steens herkules-arbejde, og til fremtidige arrangementer må vi hellere prøve at få uddelegeret arbejdsopgaverne til nogle flere forskellige...
Jeg er absolut opmærksom på at der bør uddelegeres nogle flere ting.
Der vil stadig være en masse små "øvrige" opgaver i løbet af sådan en weekend, men de må nok forblive ting der bare bliver taget hånd om hen ad vejen. Det er nok håbløst at få alt uddelegeret. :)
Jeg tror heller ikke, at alt skal uddelegeres ... der kan også gå for meget 'skema' og overplanlægning i det hele ....
Jeg tror også, at meget ofte bare glider, når folk ved, hvor tingene er, og nogenlunde, hvad planen er ...

Men godt at høre, at der bag spørgsmålene lyder, som om der kunne dukke noget op næste år ...
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Aratar »

Jeg kunne godt lide, at konceptet var casual gaming, og jeg synes, hytten var fin. Specielt i forhold til, at der var et stykke fra spille- til sovelokalerne, så folk godt kunne spille videre og grine højt uden at vække andre om aftenen/natten.

Tusind tak for et fint arrangement, Stony!
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Frouvne »

Mange tak til dig, Stony, for endnu et fabelagtigt arrangement! Som altid virkede det velorganiseret og der var en behagelig stemning i blandt deltagerne - så der kan vist ikke indløbe mange klager! :wink:

- Var sovefasciliteterne acceptable?
Da jeg var en af dem, der havde fået en af de bedste sovepladser, har jeg naturligvis ikke noget at udsætte her. Bliver arrangementet en endnu større succes i fremtiden - og jeg kan ikke forestille mig andet at det ville blive det - vil det nok kunne gå hen og blive en lille smule klaustrofobisk i køjerne i den største sovesal.

- Var madordningen i orden?
Maden var fin - rigtig fin endda! Som det allerede har været omtalt ville det selvfølelig være en god idé at endnu flere af de praktiske opgaver blev fordelt - men det kan jeg nu heller ikke se, behøver bliver noget problem.

- Skulle der have været fælles morgenmad på et bestemt tidspunkt?
Mit umiddelbare indtryk var, at det virkede fint - den begrænsede tilgang til badefasciliteter ville vel også gøre det upraktisk at alle nødvendigvis skulle stå klar samtidig. Da nogle vælger at gå tidligt i seng mens andre bliver ved ud på de sene nattetimer er det vel også meget humant at have en lille elastik i planlægningen om morgenen... :wink:

- Skulle der have været en form for konkurrence, eller var "casual gaming" helt fint?
For mig fungerede den anvendte model fint - men det meste af min casual gaming var nu alligevel skema-lagt. En konkurrence behøver dog ikke i sig selv være dårlig, da den kan betyde at man kommer til at spille og snakke med nogle andre mennesker end man ellers ville have gjort. Men ingen Sjællandsmesterskaber i Puerto Rico eller lignende elitære konkurrencer, hvor der bliver for meget fokus på at vinde, hvis det står til mig.

- Skal det forsat være en "voksen" con, eller vil det være fint at lade folk medbringe resten af familien?
Jeg har ikke nogle stærke holdninger til dette emne. Jeg syntes dog, at det er en god idé at holde fokus på at vi kommer for at spille og hvis børn kommer med skal det være fordi de gerne vil spille og ikke fordi det kunne være hyggeligt med en familietur i en spejderhytte.

- Såfremt det gøres til en familie-con, skal der så stadig være en aldersgrænse, og hvad skal den i så fald være?
Aldersgrænsen kan sikkert godt sænkes noget i forhold til i år uden at det overhovedet vil skabe problemer... 15 år er nok ikke noget dårligt bud. Hvis altså ikke det skal være en decideret familieCon. Og det er der nok ikke basis for, når det kommer til stykket.

I øvrigt tror jeg, at det en anden gang kunne være en god idé at indføre navneskilte med navn og brugernavn - så er der i hvert tilfælde ingen, der er i tvivl om hvem der er hvem.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Gunness »

Også herfra tak til alle for godt selskab og selvfølgelig til Steen for at arrangere. Som de fleste andre herinde har jeg været rigtig godt tilfreds med forplejning, sovefaciliteter mv., så jeg har ikke det store at tilføje. Men dog et par bemærkninger:

- Konkurrence: det synes jeg ikke umiddelbart, der er behov for. Hvis der skal være konkurrence, bør det i alt fald ikke fylde for meget.
- Børn: en aldersgrænse på 14-15 år virker meget fornuftig. Ellers bliver arrangementet et noget andet.
- Lokaler: jeg synes, at det er vigtigt, at der - som i år - er mulighed for at spille i mere end ét lokale. Nogle spil er bare mere støjende end andre :) Og personligt bliver jeg kulret i hovedet af for megen larm, hvis jeg samtidig skal koncentrere mig om noget. Ikke så meget om de lettere spil, men når jeg fx skal spille Antiquity eller Die Macher, er det rart ikke at skulle sidde 20 mand samlet på ét sted. Det har fungeret fint at kunne trække sig ind i spisestuen ind imellem, og en lignende mulighed vil jeg gerne have en anden gang.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Sir William »

Vil også gerne takke for en rigtig lækker og sjov weekend, nød den gode mad, de dejlige mennesker og så selvfølgelig muligheden for at spille en masse spil.

Derfor STOR tak til Steen for et godt arrangement og valg af hytte.

Syntes hytten var ideel med sin opdeling og ja, akustikken var måske ikke den bedste. Især fordi der var nogle spil, hvor man kunne blive højrøstet. Kombinationen af regelforklaring og støj var en uheldig kombination når spillene var lidt mere komplekse. Selvfølgelig skal der være mulighed for at indleve sig i spillene og dermed også støje, gjorde det vist nok selv da jeg spillede Red November :oops:

Ellers kunne det også være en god ide - som allerede forslået - at vi fik et navneskilt med navn og evt. brugernavn. Jeg er nemlig rigtig dårlig til navne.

Jeg nød vi om morgenen kunne sidde med vores kaffe, hyggesnakke og bare lære hinanden at kende.

Syntes faktisk hytten generelt var god og kunne også bruges til et vinter/efterårs arrangement.*Hint*

Ellers er jeg enig på alle de andre områder som alle andre har nævnt også omkring ansvarsopgaver. Eventuelt kunne man vælge ansvarsopgaver på forhånd, så det ikke nødvendigvis skulle være den samme som skulle have fokus på alt.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Gunness »

Sir William wrote: ja, akustikken var måske ikke den bedste. Især fordi der var nogle spil, hvor man kunne blive højrøstet. Kombinationen af regelforklaring og støj var en uheldig kombination når spillene var lidt mere komplekse. Selvfølgelig skal der være mulighed for at indleve sig i spillene og dermed også støje, gjorde det vist nok selv da jeg spillede Red November :oops:
No worries :) Red November er jo ikke halvt så sjovt, hvis man ikke lever sig lidt ind i det! Så det var mest en generel kommentar. Og heldigvis også en konstatering af, at det fungerede fint, som det var :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply