Live-quiz - hvilken ugedag ville passe dig bedst?

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
Post Reply

Jeg ville (formentlig) deltage i en live-quiz, hvis den fandt sted på en...

... mandag
4
17%
... tirsdag
3
13%
... onsdag
2
8%
... torsdag
3
13%
... fredag
3
13%
... lørdag
2
8%
... søndag
4
17%
Det er nok ikke noget for mig!
3
13%
 
Total votes: 24

User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Live-quiz - hvilken ugedag ville passe dig bedst?

Post by Frouvne »

Jeg har længe tumlet med ideen om at lave en live-quiz og da jeg har en liggende, der ville kræve et minimalt arbejde at få i luften, tænker jeg, at det kunne være, der skulle smedes mens jernet er varmt. Men jeg vil selvfølgelig gerne have, at der er nogle der deltager. Jeg forestiller mig at quizzen maksimalt tager en time og at den skal finde sted en aften startende et eller andet sted imellem kl. 20 og 22, hvor det nu vil passe folk bedst. Er der interesse for at deltage og i givet fald hvilken dag? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Live-quiz - hvilken ugedag ville passe dig bedst?

Post by Robert »

Hvordan virker en live-quiz, ogg hvad vil du opnå med den?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Live-quiz - hvilken ugedag ville passe dig bedst?

Post by Jens_Hoppe »

Hvad Robert sagde...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Live-quiz - hvilken ugedag ville passe dig bedst?

Post by Frouvne »

Robert wrote:Hvordan virker en live-quiz, ogg hvad vil du opnå med den?
Jeg har ikke noget specifikt, jeg vil opnå. Jeg syntes, det er hyggeligt med en quiz og der har tidligere været rimelig opbakning omkring det, når der har været en her på siden. At lave den live er mest et forsøg. Jeg kan godt lide ideen om, at man laver quizzen simultant og der vil være et stress-element indbygget; man skal gætte et antal spiltitler ud fra detalje af æskernes forside. Der er en bonus for at være den første der gætter en titel. Man kan vælge at få et større udsnit undervejs, hvilket betyder at man så opnår færre point for de titler man ikke allerede har gættet tidligere men er til gengæld bedre stillet for at få bonusser som den første der gætter titler. Okay, måske ikke den bedste forklaring på min version af en live-quiz, men forhåbentlig tilstrækkelig indholdsrig til at man kan forstå ideen med at den skal foregå live.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Live-quiz - hvilken ugedag ville passe dig bedst?

Post by Gunness »

Jeg synes det lyder som et fortrinligt tiltag, og med mine abnorme vinderchancer stiller jeg gerne op :)

Og kunne herr admin i øvrigt ikke indføre en maxgrænse for størrelsen på signaturbilleder? Og fx starte med sit eget? :wink: Det fylder jo næsten halvdelen af skærmen denne gang.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Live-quiz - hvilken ugedag ville passe dig bedst?

Post by Frouvne »

Gunness wrote:[...] Og kunne herr admin i øvrigt ikke indføre en maxgrænse for størrelsen på signaturbilleder? Og fx starte med sit eget? :wink: Det fylder jo næsten halvdelen af skærmen denne gang.
Det må vist sige at være off topic! ... men jeg skal da overveje muligheden for jeg skal da indrømme, at det kan være en smule irriterende, når de bliver for store.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Live-quiz - hvilken ugedag ville passe dig bedst?

Post by Frouvne »

Tak for tilbagemeldingerne! Jeg vælger dog at læse dem i den retning, at tiden endnu ikke er moden til denne form for quiz. Jeg vil på et senere tidspunkt vende tilbage og se om der er indikatorer på en større opbakning omkring ideen.
frouvne, administrator

Image
Post Reply