Ide til nyt brætspil

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
JCTurn
Posts: 2
Joined: Mon Feb 23, 2009 10:40 pm

Ide til nyt brætspil

Post by JCTurn »

Hej,

Jeg er i den situation at jeg ligger inde med en ide til et nyt brætspil.

Jeg søger derfor nogen der kan hjælpe mig med at realisere min ide. Det være sig folk fra en spilvirksomhed eller andre der kan hjælpe eller ligger inde med viden om hvem der kunne være relevant at kontakte.

Kort om mig: Jeg er 30 år og bosiddende i Kbh. Jeg beskæftiger mig med sport og spil på fuldtid og har altid haft interesse for brætspil.

Venligst kontakt mig her eller på @: jcturn@gmail.com

På forhånd tak

Jeppe Nielsen
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Ide til nyt brætspil

Post by Stony »

Med mindre idéen er banebrydende, er jeg skeptisk hvorvidt et firma vil samle "idéen" op. Det mest almindelige er at designere laver et færdigt spil, og sender en spilbar prototype til nogle firmaer der kunne være interesseret. Nogle firmaer benytter agenter som mellemmænd, mens andre tager imod prototyper direkte.

Valget af firma vil naturligvis afhænge af hvilken type brætspil der er tale om. Om vi befinder os i familie-spil genren, quiz-spil genren, børnespil, eller "rigtige" brætspil. ;)

For at være behjælpelig, vil det være rart med lidt flere informationer om hvad du har brug for.
Sidst spillet:
Image
JCTurn
Posts: 2
Joined: Mon Feb 23, 2009 10:40 pm

Re: Ide til nyt brætspil

Post by JCTurn »

Tak for respons.

Ideen er et "rigtigt" brætspil.

Spilkonceptet er bygget op omkring 5 forskellige handels "crops" ligesom en række af de mest populære brætspil.

Jeg er klar over at det er en længere process at få et spil på markedet men jeg tror på ideen og konceptet omkring spillet.

Det jeg har "brug for" er at komme i kontakt med en der kan hjælpe med at (forhåbentligt) realisere den her ide.

Mvh Jeppe
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Ide til nyt brætspil

Post by Stony »

Det lyder som om du har brug for en (eller flere) til at få konkretiseret konceptet til et reelt brætspil? Skal det helst være en dansker, kan du efterlyse i designerforummet. Kan eller må det være en udlænding, kan du med fordel kigge på www.bgdf.com som er en decideret brætspil-designer side med et aktivt forum. Boardgamegeek har også et underforum for brætspildesignere.

Det vil jeg mene må være vejen frem. Jeg tror ikke du kan overtale et firma til at producere noget ud fra nogle overordnede koncepter. De vil bare have noget der (tilnærmelsesvis) er færdigt. Der skal måske laves noget finpudsning, før det går i trykken. Det kan være forskelligt fra firma til firma, hvor meget energi de er villige til at smide oven i det de modtager fra designeren.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Ide til nyt brætspil

Post by Larsine »

JCTurn wrote:Tak for respons.

Ideen er et "rigtigt" brætspil.

Spilkonceptet er bygget op omkring 5 forskellige handels "crops" ligesom en række af de mest populære brætspil.
Hvilke spil tænker du f.eks. på? I mine 20 mest populære brætspil er der f.eks ikke 5 forskellige handels "crops", så jeg er stadig i tvivl om hvilken type spil der er tale om.
JCTurn wrote: Jeg er klar over at det er en længere process at få et spil på markedet men jeg tror på ideen og konceptet omkring spillet.

Det jeg har "brug for" er at komme i kontakt med en der kan hjælpe med at (forhåbentligt) realisere den her ide.

Mvh Jeppe
Hvor meget skal der realiseres? Har du et udkast til regler eller en prototype? Er det "bare" en ide og et koncept?

Kan du ikke fortælle lidt mere om hvad det går ud på?

Lars
Post Reply