Udvidelser til Dominion

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Udvidelser til Dominion

Post by Frouvne »

Det måtte jo komme: udvidelser til Dominion. Der skulle ifølge BoardgameNews være to udvidelser på vej i den nærmeste fremtid, hvilket i denne sammenhæng skulle være henholdsvis april/maj og september. Udvidelserne skulle få titlerne: Dominion: Intrigue og Dominion: Seaside.
Dominion: Intrigue will be released in April or May 2009, Dominion: Seaside is tentatively planned for release at Spiel 09 in October, and two promo cards – Envoy and Black Market – will be available for puchase through BoardGameGeek, most likely in March. French website TricTrac.net has posted a pic of the Hans im Glück box for Dominion: Die Intrique from the Nuremberg convention. Hans im Glück changed the artwork on its base game at the end of 2008, and this new artwork combines with it to create a larger mural.
Kilde:
http://www.boardgamenews.com/
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Udvidelser til Dominion

Post by Mik »

Designeren fortalt allerede før udgivelsen at han have 6 udvidelser parat .
Så du kan roligt regne med at der kommer flere i de kommende år.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Udvidelser til Dominion

Post by Frouvne »

Selvom jeg stadig er meget begejstret for spillet, er den første fascination dog klinget så meget af, at det vil blive svært at sælge mig udvidelserne ubeset. Men måske der bliver pustet nyt liv i spillet og så er jeg da potentiel kunde. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Udvidelser til Dominion

Post by Frouvne »

Så er det muligt at se nærmere på kortene til udvidelsen Dominion: Intrigue.

Image

Image

Image

Noget kunne tyde på, at der er blevet tilknyttet en ny illustrator... og det var måske ikke så fornuftig en disposition.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Udvidelser til Dominion

Post by Mik »

Frouvne wrote:Noget kunne tyde på, at der er blevet tilknyttet en ny illustrator... og det var måske ikke så fornuftig en disposition.
Nej - og - ja.
Det er den samme oprindelige illustrator, Matthias Catrein, der har lavet de fleste kort.
Andre er tegnet af den samme stribe illustratorer som også var med på den første, med et par nye navne, bl.a. Maura (Friedemann Frieses tegner).

Nu ved jeg jo ikke hvilke tegninger du er utilfreds med, men personligt kan jeg ikke lide Catreins. Det kunne Hans im Glück heler ikke, så defor har de fået Michael Menzel til at tegne deres æsker.

Iøvrigt kan jeg fortælle at Franz Vohwinkel oprindelig blev spurgt om han ville levere tegninger, men da han fik at vide at der skulle bruges 500 forskellige kort sagde han nej tak. Det var først senere at han erfarede at der sådan set kun skulle bruges ca. 30 tegninger :(
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Udvidelser til Dominion

Post by Helle »

Jeg synes, at det ser ud som om kortene er blevet dunklere ... ??
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Udvidelser til Dominion

Post by Larsine »

Personligt synes jeg heller ikke at tegningerne er specielt kønne.

Det værste er dog Harem-kortet, hvor ansigterne er flade og tegneserieagtige.

Lars
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Udvidelser til Dominion

Post by Frouvne »

Jeg syntes der er en række kandidater til titlen som den mest skuffende - det er dog at gnide salt i såret at høre, at Franz Vohwinkel på et forkert grundlag har takket nej til at illustrere. Nu ved jeg da, hvorfor jeg skal græde mig i søvn i aften... :cry:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Udvidelser til Dominion

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Nu ved jeg da, hvorfor jeg skal græde mig i søvn i aften... :cry:
Det er vist tid til et reality check! ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Udvidelser til Dominion

Post by qute »

Jens_Hoppe wrote:
Frouvne wrote:Nu ved jeg da, hvorfor jeg skal græde mig i søvn i aften... :cry:
Det er vist tid til et reality check! ;)
:lol:
Så vidt vil jeg nok heller ikke gå, men det kan da genere at et godt spil pludselig skal gøres helt vildt grimt.

Haram ligner jo INGEN andre kort i serien. Ud over det er det jo tudegrimt.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Udvidelser til Dominion

Post by Jens_Hoppe »

qute wrote:Haram ligner jo INGEN andre kort i serien. Ud over det er det jo tudegrimt.
Det er jo svært at argumentere imod. ;)

På den anden side gør det mig nu ikke så meget: F.eks. har Magic-kort illustrationer også altid været et sjovt patchwork af forskellige tegnere med helt forskellige stile. Nogle er pæne, nogle er ikke. I spil som Dominion og Magic synes jeg personligt at det er meget vigtigere at kortene skiller sig ud fra hinanden - at det med andre ord ved første øjekast er nemt at se hvad der hvad. Her synes jeg de nye Dominion-kort, med deres stærke farver og meget unuancerede illustrationer gør det meget godt.

Så din første anke - at Harem-kortet ikke ligner de andre - synes jeg egentlig er en fordel.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Udvidelser til Dominion

Post by qute »

Jens_Hoppe wrote:
qute wrote:Haram ligner jo INGEN andre kort i serien. Ud over det er det jo tudegrimt.
Det er jo svært at argumentere imod. ;)

I spil som Dominion og Magic synes jeg personligt at det er meget vigtigere at kortene skiller sig ud fra hinanden - at det med andre ord ved første øjekast er nemt at se hvad der hvad. Her synes jeg de nye Dominion-kort, med deres stærke farver og meget unuancerede illustrationer gør det meget godt.
Ja deres stærke farver og tegnestil skinner sig i den grad ud. Så det punkt får de ren "12" :D

Men mere vigtigt: Hvornår kan man købe spillet i dk? :wink:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Udvidelser til Dominion

Post by Frouvne »

qute wrote:[...] Men mere vigtigt: Hvornår kan man købe spillet i dk? :wink:
Hvis rygterne taler sandt, er spillet måske allerede på hylderne udvalgte steder i denne uge...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Udvidelser til Dominion

Post by Helle »

Frouvne wrote:
qute wrote:[...] Men mere vigtigt: Hvornår kan man købe spillet i dk? :wink:
Hvis rygterne taler sandt, er spillet måske allerede på hylderne udvalgte steder i denne uge...

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA .... så skal jeg bare lige have gjort min familie helt klart, hvad jeg ønsker mig til min fødselsdag .....
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Udvidelser til Dominion

Post by qute »

Helle wrote:
Frouvne wrote:
qute wrote:[...] Men mere vigtigt: Hvornår kan man købe spillet i dk? :wink:
Hvis rygterne taler sandt, er spillet måske allerede på hylderne udvalgte steder i denne uge...

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA .... så skal jeg bare lige have gjort min familie helt klart, hvad jeg ønsker mig til min fødselsdag .....
Jeg kan slet ikke vente til min fødselsdag
Image
Post Reply