Hvad har du spillet i dag? Februar 2009

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? Februar 2009

Post by Frouvne »

Endnu en kold måned venter os - måske vi kan lune os med nogle gode spiloplevelser... :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2009

Post by Andrea »

I dag fik vi afprøvet et par udvidelser, som vi længe har glædet os til at kaste os over: først udvidelsen til Doom, hvor vi var ét terningeslag fra at vinde over overlorden! Meget spændende!

Efter aftensmaden fik vi også afprøvet K-decket i Agricola (ok, det er ikke en decideret udvidelse, men nu fik vi endelig mulighed for at prøve et af de andre decks). Der blev grublet meget mere denne gang (dels havde folk ikke set kortene før, dels var det sværere at finde nogle gode kombinationer), og det var ualmindeligt tæt til sidst (to på 32 points og en på 30 points). Vi kunne ikke finde ud af, hvad man gør i en situation, hvor folk står lige til sidst - er det så foodcounters, der tæller?
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2009

Post by Gunness »

Vi var på familiebesøg i weekenden uden computere og andre forstyrrende elementer. Lørdag fik vi igen luftet vores Modern Art. Jeg er kommet lidt "sent" i gang med spillet, men kan allerede nu se, at det er et hit - også blandt ikke-gamere.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2009

Post by Jens_Hoppe »

I går var særdeles velbesøgt i KBK - 25 personer (!) - så lokalet var fyldt til bristepunktet. Mange spændende ting blev spillet: After the Flood, Struggle of Empires, Puerto Rico, Goa, Pandemic, Cosmic Encounter, og flere andre spil.

Jeg spillede After the Flood, en af Wallace's nyheder på sidste Essen-messe. Vi er i Mesopotamien i oldtiden, og over fem runder (som i alt repræsenterer et par tusinde år) følger vi de Sumeriske byers skæbne, samt de mange rigers storhed og fald. Tre spillere, hverken mere eller mindre! Brættet er opdelt i en række områder: Dels områder i Sumer, hvor spillerne kan bygge byer, og dels områder udenom, hvor man dels kan handle ressourcer, og hvor de enkelte riger der dukker op i løbet af spillet starter.

Der er to næsten helt adskilte sider af spillet: Dels et ressourcespil, hvor spillerne i starten af hver tur modtager nogle grundressourcer, som de i løbet af turen kan konvertere til importerede luksusressourcer. Disse kan man bruge til en række ting; forstærke ens riger, sætte arbejdere ind forskellige steder, og ikke mindst til at opgradere ens byer. Den anden side af spillet handler om de enkelte riger: Hver runde dukker tre nye riger op, og hver spiller har mulighed for at få kontrol med et af dem. Riget kommer med en række hære - et fast antal, plus af man har mulighed for at tilkøbe flere, når riget "startes". Når man først har startet et rige, går der rent History of the World i den: Man kan ekspandere sit rige ved at placere hære, og placerer man i et felt med en fjendtlig hær, skal man slås (med terninger). Har man en hær i et felt med en modstanders by, kan man enten bare vælge at lade den eksistere, eller man kan bruge to af sine hære på at ødelægge den. Muahaha! :twisted:

I hver runde skiftes spillerne i turrækkefølge til at lave en aktion: Dette kan være at bygge en by i et tomt felt, bruge en ressource på at placere arbejdede, handle ressourcer for andre ressourcer (dette kræver arbejdere - her kaldet "handelsmænd" i områderne uden om Sumer), starte et rige, eller ekspandere et rige. Ekspansions-aktionen er lidt speciel, for her kan man mod ekstra betaling få lov til at udføre flere aktioner i træk, hvis man gerne vil have lidt "blitz" i sin krigsførelse. Aktionsrunden fortsætter indtil alle spillere har passet.

Der er grundlæggende to måder at score points på i løbet af spillet (og en til til slut): Dels kan man til sidst i hver tur forsøge at gøre sine byer specielt fantastiske. Dette kræver en række luksusressourcer, som man kan handle sig til fra Sumers nabolande, og i slutningen af hver tur har man så mulighed for at "opgradere" sine byer ved at bruge disse ressourcer - dette giver points - men en allerede opgraderet by kan ikke opgraderes igen. Den anden måde er ved at indtage territorium med sine hære. I slutningen af hver tur gives nemlig points for hvert felt hvor i man har hære. Endelig, til allersidst i spillet, giver visse områder en majoritetsbonus til den spiller der har flest arbejdere i feltet.

I slutningen af hver tur ryddes brættet for hære, så i hver tur starter man altså på en frisk med det militære spil.

Det var et kort oprids af grundkoncepterne i reglerne, men da After the Flood ikke er noget simpelt spil, er der selvfølgelig en masse små hjørner og undtagelser jeg ikke har nævnt.


Rasmus, Ken og jeg kastede os ud i at genskabe oldtidens vingesus. Første tur var præget af usikkerhed omkring hvad pokker det egentlig var meningen man skulle foretage sig, men fra tur 2 gik det mere smertefrit. Nu er "smertefrit" måske ikke det bedste ord at bruge om tur 2, for mine dejlige modspillere så sig dér sure på hinanden, og opbrugte deres respektive riger i en ødelæggende krig mod hinanden. Mit rige, derimod, lurepassede, og da de andre var færdige, kunne jeg rydde resten op og sætte mig suverænt på hele Sumer. Se, det gav et forspring som de andre resten af spillet halsede for at indhente.

I tur 3 og 4 gik det mig stadig hæderligt: Jeg var ikke god til at samle ressourcesæt til at opgradere mine byer, men til gengæld havde mine riger masser af hære, og jeg havde stadig rimelig succes med at indtage land hver tur, så jeg gik ind i sidste tur med en betragtelig føring: Ken var nogle-og-tyve points efter mig, mens Rasmus var langt efter os begge. Min føring skulle jeg selvfølgelig fratages i tur 5, og Rasmus gjorde et meget hæderligt forsøg: Jeg fik samlet et fuldt sæt luksusressourcer, hvilket ville lade mig opgradere en af mine byer (20 VP). Men det krævede selvfølgelig at jeg havde nogen byer, når vi kom dertil, og der havde Rasmus andre planer! Som sagt, så gjort: Mine assyrere satte sig på det nordlige Sumer, men Rasmus' mangfoldige kaldæere stormede nordpå fra den sydlige ende af brættet, overrendte hele Sumer og brændte alle mine byer af! Tur 5 blev derfor min dårligste tur i spillet, men takket være majoritetsbonusserne til sidst, gav det alligevel meget godt. I hvert fald nok til at jeg kunne løbe med sejren.


Puha! Det var en hård omgang, og spillet tog en del over 3 timer, inkl. regelforklaring. Bagefter var vi alle lidt trætte i hovederne, og ingen af os spillede mere den aften.

Men det var faktisk både sjovt og meget intenst. Det var et hårdt spil, så det er ikke noget jeg behøver spille så tit, men spændende var det. Mekanisk fungerede det glimrende, og der var masser at overveje hver tur. Den tematiske værdi er helt i top: Modsat Wallace's andet nye spil fra sidste Essen, Steel Driver, som er et lidt halvabstrakt, letvægts-eurogame, er After the Flood umiskendeligt temastærkt og et spil om oldtidens Mesopotamien. Genremæssigt ligger vi midt imellem et eurogame (ressource-indsamling) og et old-school, Avalon Hill-style byg-dit-eget-imperium spil.

Det sidste især gør nok at det ikke er et spil for alle og enhver: Man skal slås med sine hære, man skal bruge terninger til det, og man kan i sagens natur være heldig og uheldig. Man kan love sin nabo ikke at angribe, og så gøre det alligevel, så et element af diplomati kommer der også ind i det. Ikke at diplomati-delen kan eller bør tage overhånd; i og med at man er netop tre spillere, vil alle forsøg på alliancer nemlig nemt ende som utilsigtet king-making. Omvendt kan man sagtens finde gode, rationelle grunde til at spille aggressivt, så det er ikke fordi spillet behøver ende som et slå-på-en-tilfældig-nabo spil.

Jeg kunne godt lide spillet, men med forbehold: Det er langt og man bliver tung i hovedet af oplevelsen, så det kræver overskud. Og så er der jo det med at det i høj grad er et slå-på-hinanden spil, en genre som jeg har det lidt svært med. Mit krav for at kunne nyde spillet er derfor at spillerne skal vide hvad de gør, og lade de rationelle grunde råde. Degenererer spillet til tilfældig aggressivitet og personligt vendettaer, knækker filmen. I vores spil i tur 2 rodede mine modstandere sig som sagt ud i netop en vendetta, og det var meget tæt på at ødelægge spillet for os allesammen. Havde den varet bare lidt længere - havde de fortsat den ind i tur 3, for eksempel - havde spillet været totalt broken.

Så, et godt spil, men med forbehold. Et solidt design er det dog, og er man til dette typiske Wallace'ske genre-mix, kan jeg kun anbefale After the Flood. Er man ikke til "min hær dræber din hær" spil, skal man for guds skyld holde sig langt væk! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2009

Post by Gunness »

Tak for en god gennemgang af After the Flood. Der har været lidt småt med omtale af spillet på BGG, så jeg var spændt på at høre en grundig vurdering.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2009

Post by Larsine »

Tirsdag var jeg hjemme med et hold i skulderen. Det afholdet mig dog ikke fra at spille Dominion med Lilli da hun kom hjem fra skole.

Første spil vandt jeg hæderligt, andet spil vandt Lilli hæderligt, og så var vi jo nødt til at spille tredie og afgørende spil.

Det gik dog rigtig dårligt for mig. Jeg fik kun 3 af de 8 provinser og fik rigtig mange forbandelser. Lilli fik derimod 5 provinser, masser af grevskaber og næsten ingen forbandelser. Hun fik skrabet 48 point sammen, medens jeg måtte nøjes med 23.

Jeg fatter stadig ikke hvad det er hun gør når hun spiller Dominion :cry:

Lars
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 239 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2009

Post by Taibi »

I dag blev det til et spil Carcassonne - Hunters & Gatherers, hvilket var skønt efter 3 dage som sengeliggende...

Endnu en overbevisende sejr til mig... men min bedre halvdel tog det med et smil... :D

Vi havde planlagt en spilleaften med Robert i går, tirsdag, men måtte aflyse... det havde vi ellers set frem til... :(
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2009

Post by Andrea »

Vi havde Morten på besøg i dag, og han var en super gæst - havde både sørget for aftensmad OG medbragt spil! Jamenaltså :)

Det første, vi prøvede, havde han faktisk selv lavet den anden dag. Det havde ikke noget navn, men det var lidt tetris-agtigt - og inspireret af Princes of Florence. Et fint, lille hyggeligt spil - jeg er imponeret over, at han lige stykkede det sammen. Supersejt!

Derudover havde han også lige købt Princes of Florence, som vi selvfølgelig spillede. Jeg har kun prøvet det én gang før, men jeg har lidt på fornemmelsen, at det spil ikke kan lide mig... i hvert fald følte jeg ikke rigtig, at kortene gav mig mulighed for at optimere nok træk, meeen jeg skal nok spille det nogle flere gange.

Dernæst fik vi spillet Heckmeck (hvor Jens tværede os så grundigt, at han må have pillet ved terningerne inden) og til sidst to gange Coloretto - den ene gang med de udvidede regler.

Meget godt gået for en hverdagsaften, hvor vi først kom i gang med at spille kl. 19.30 :)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2009

Post by Larsine »

Onsdag var det spilleaften igen. Både Eik og Carsten kom, og medens vi ventee på Michael blev vi enige om at gentage sidste uges success: Colosseum.

Det startede sådan set meget godt, og jeg var på vej mod Circus Maximus, som er et af mine foretrukne shows. Man sparer en omgang med at udvidde, og det er relativt nemt at få hvad man skal bruge til showet.

Men på vej til CM, stoppede jeg lige og købte Retiarius vs. Secutor, hvilket Michael ellers havde tænkt sig at købe. Til gengæld købte han så CM i runden efter, så jeg fik spoleret alle mine planer. Herefter svingede jeg så mellem at satse på skibe, eller måske at satse på Caesars Triumftog. Michael fik dog overtalt mig til at sælge ham en af mine Gladiatorer, mod at få tre løver fra ham, og så skulle jeg lige pludselig have fat i De Legendarisk Løvejægere. Min sidste genistreg, var at tvinge Michael til at sælge min en kulisse, for to heste, som han ellers ikke havde brug for. Men hvis jeg forærede dem til Carsten ville Michael miste sin stjernehest.

Jeg fik derfor udført dagens største show, med fuld besætning, og besøg af kejseren og diverse andre småting. Alt i alt endte jeg på 90 point.

Michael kom stærke efter, men nåede kun op på 85 point.

Eik udførte Telleus Kreerede Jorden, og endte på 78 point.

Carsten udførte Bacchus Og Nymferne, og når man tænker på at showet i sig selv kun giver 25 point, så var det ganske hæderligt at han endte på 75 point.

Endnu et godt spil Colosseum var i hus :D

Lars
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2009

Post by akwlinka »

Jeg fik spillet to spil Thurn & Taxis 2 personers spil og det var da en udemærket oplevelse, men jeg foretrækker dog at spille med 3 eller 4 personer, så der er en lille smule mere kaos og minder beregning. (tænk at det skulle komme fra mig)
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2009

Post by Frouvne »

I løbet af ugen er der blevet spillet: Flowerpower, Schotten Totten og Hannibal: Rome vs. Carthage. Flowerpower er et af de spil, der stort set ingenting siger mig. Tre spil Schotten Totten på stribe er lige hvad det spil kan bære - men det er dog hyggeligt at finde frem med jævne mellemrum. Hannibal: Rome vs. Carthage er selvfølgelig en oplevelse af en helt anden kaliber. Dette var mit andet spil - men helt sikkert ikke det sidste. Hannibal: Rome vs. Carthage er blandt de spil, jeg håber en gang at få lejlighed til at dyrke lidt mere intensivt i en periode.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2978
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 222 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2009

Post by Kanzler »

Frouvne wrote:I løbet af ugen er der blevet spillet: Flowerpower, Schotten Totten og Hannibal: Rome vs. Carthage. Flowerpower er et af de spil, der stort set ingenting siger mig. Tre spil Schotten Totten på stribe er lige hvad det spil kan bære - men det er dog hyggeligt at finde frem med jævne mellemrum. Hannibal: Rome vs. Carthage er selvfølgelig en oplevelse af en helt anden kaliber. Dette var mit andet spil - men helt sikkert ikke det sidste. Hannibal: Rome vs. Carthage er blandt de spil, jeg håber en gang at få lejlighed til at dyrke lidt mere intensivt i en periode.
Hannibal: Rome vs. Carthage
Jeg fik mulighed for at "gen-lære" Frouvne dette glimrende spil. Som altid var spillet en underholdende oplevelse. Jeg spillede som Karthago og Frouvne var Rom. Langt det meste af spillet foregik med flere store slag i Italien hvor Hannibal gentagne gange fik voldsomme tæsk og 2 gange med nød og næppe slap med livet i behold ved at flygte over alperne og senere måtte evakueres over vandet tilbage til spanien. Rom var dog temmelig forsigtige og ihværksatte aldrig de store invasioner af hverken spanien eller Afrika, hvilket gav mulighed for at genopbygge Hannibals hær flere gange. Samtidig fik karthago held med at erobre Sicilien og efterhånden lidt mere af Italien. Så selvom Rom vandt nogle store sejre på kamppladserne, så formåede Karthago at vinde den politiske scene. Mod slutningen af spillet fik Karthago så endelig nogle store sejre på kampladserne hvilket i næstsidste runde gjorde at Karthago kunne vinde en politisk sejr 8)
Glimrende spil - håber på en snarlig gentagelse
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2009

Post by Mik »

Frouvne wrote:Flowerpower[/b] er et af de spil, der stort set ingenting siger mig.
Så du er ikke faldet for blomsterhandlernes slogan: "Sig det med blomster"? :wink:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2009

Post by Frouvne »

Mik wrote:
Frouvne wrote:Flowerpower[/b] er et af de spil, der stort set ingenting siger mig.
Så du er ikke faldet for blomsterhandlernes slogan: "Sig det med blomster"? :wink:
Nej, det reklame-slogan er jeg ikke faldet for. Til gengæld kan det være, at det går bedre med: "Sig det med Sushi!" :) I dag har jeg i hvert tilfælde fået spillet to spil Wasabi! og det har lidt af den samme nuttetheds-værdi som Flowerpower, men er i mine øjne noget mere interessant, på trods af at heller ikke det spil er særlig dybt.

Wasabi! var dog også bare en blød afslutning på en dag, der bød på 13 spil M:tG. Se det er den ægte vare! 8)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2009

Post by Larsine »

Første fredag i måneden og det betyder store spilledag. Der var dog frafald fra 2 ud af 6 spillere (en med influenza og en som dog tilbød at lægge hus til, på New Zeeland).

Jeg havde taget tre af mine favoritspil med, og håbede at de andre havde lyst til at spille dem.

Først introducerede jeg dem for Dominion, hvilket viste sig at være et hit. Hele tiden udtryk som "Nåh sådan virker det", og "Det er jo et fedt kort", og "De to virker godt sammen". Vi spillede tre spil med First Game sættet. På trods af at jeg spillede mod tre nybegyndere, var det først i tredie spil det lykkedes for mig at vinde. Til gengæld vandt jeg en overbevisende sejr. Rune vandt de to først spil.

Hernæst kom San Juan på bordet. Jeg spillede et rigtig godt første spil, hvor jeg hurtigt kom foran både på bygninger og produktioner, og sluttede af med at bygge både Guild Hall og City Hall, som gjorde at min sejr var overbevisende. Andet spil gik knap så godt. Tre af os kom bagud på bygninger, og Brian så ud til at styre spillet. Men han sad til sidst og manglede kort til at bygge hans sekser-bygninger og fik derfor ingen bonus point. Rune vandt en kneben sejr.

Vi sluttede af med at spille Colosseum. Det gik OK i starten, men pludselig endte jeg med at have en samling af alt muligt, som ikke rigtigt passede til noget som helst. De tre andre havde perfekte shows (Cirkus Maximus, De Legendariske Løvejægere og Neptuns Vrede), så jeg havde mildest talt problemer. Men til sidst fik satsede jeg på et af de mindre af de store shows nemlig Og Telleus Kreerede Jorden, hvor jeg kun manglede to brikker. Den ene brik fik jeg købt mig til, og da der skulle byttes havde jeg tre overflødige gladiatorer. Da alle de andre skulle bruge gladiatorer, ville mine tre være afgørende for hvem der fik stjerne gladiatorer, og jeg kunne sælge dem alle tre for den sidste brik samt 10 penge. Det betød at jeg havde alt hvad jeg skulle bruge. Samtidig fik jeg besøg at både en senator, en konsul og kejseren, så mit show tiltrak ikke mindre en 94 tilskuere. Brian fik kun 84 tilskuere til Neptuns Vrede. Rune fik 80 til De Legendariske Løvejægere og Morten fik kun 71 til Cirkus Maximus.

Endnu en sejr var hjemme i Colosseum :D

Lars
Post Reply