Davs

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
Joan
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Tue Jan 06, 2009 9:38 pm
Favoritspil: Søger mænd og kvinder i alderen 40-55, der har lyst til at danne en brætspilgruppe, der mødes privat månedligt på fast basis. Jeg er medium ryger.
Jeg har mange favoritspil. Nogle af dem er: Cranium, Bezzerwizzer, På sporet af ordet, Risk, Cluedo, Tankespind, Backgammon, Galatea ekspeditionen m. fl. Jeg vil også gerne lære nye spil.
Location: Storkøbenhavn/Gentofte

Davs

Post by Joan »

Så vil jeg da også introducere mig selv. Efter at have læst adskillige introduktioner har jeg en skummel fornemmelse af, at jeg er alderspræsident eller noget i den retning i dette forum :D Det er en helt ny fornemmelse, da jeg i andre sammenhænge altid hører til de yngste: Èn af de yngste på arbejdet, yngst blandt mine søskende, yngst i vennekredsen, næstyngst i den vinklub, jeg er medlem af og også næstyngst i den opgang, jeg bor i 8)
Men bortset fra det, så har jeg en lang universitetsuddannelse bag mig (Statskundskab og et humanistisk fag), og jeg arbejder som inspektor på et HF. Fedt job, som jeg er virkelig glad for, men hvor der er perioder, hvor jeg pisker rundt for at nå alt det, jeg skal.
Jeg har altid været glad for brætspil. Det startede med de klassiske: Matador, Ludo, Kalaha, Backgammon m.fl. På universitetet var vi nogle stykker, der spillede "Fredagsspil" , og da RISK kom på banen, blev jeg medlem af en fast gruppe, der mødtes 1 gang om ugen. Det varede dog ikke ved, men jeg bevarede kontakten til gamle studiekammerater, og vi var i 10 år en gruppe, der mødtes jævnligt til mange slags brætspil. Superhyggeligt og sjovt. Desværre spredtes vi for nogle år siden....skilsmisser, flytninger, dødsfald....de ting, der jo også sker i livet, og i dag har vi kun kontakt via mails og telefon.
Selvom jeg har flere interesser og derfor ser en del mennesker i ret forskellige fora, ja så er det aldrig rigtig lykkedes at finde en fast spillegruppe igen :( og det er ærgerligt, for det kunne jeg virkelig godt tænke mig. Jeg kender dog én, der har ønske om at deltage i en spillegruppe.
Jeg kan lide spil som Bezzerwizzer, Cranium, På sporet af ordet, RISK, Backgammon og flere andre, og jeg er frisk på at prøve nye og gerne helt anderledes spil. Jeg tror, der ligger en hel verden af spil, jeg ikke kender til, men som jeg gerne stifte bekendtskab med.
Mit håb er at finde spilleglade mennesker (i alderen ca. 40-55 år), der også har lyst til at danne en spillegruppe, der mødes privat på fast basis ca. 1-2 gange om måneden. Hos mig er der ikke rygeforbud :D Hvis du har lyst til en sådan spillegruppe, så smid glad en hilsen i min mail.
Last edited by Joan on Wed Feb 18, 2009 7:08 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9204
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Davs

Post by Stony »

Velkommen til.
Joan wrote:...har jeg en skummel fornemmelse af, at jeg er alderspræsident eller noget i den retning i dette forum :D
Det tror jeg ikke du skal være så sikker på. :)

Jeg fornemmer at du - indtil videre i hvert fald - foretrækker spil i den lidt "lettere" ende. Måske er vi lidt over i genren for selskabsspil...? Der vil du uden tvivl kunne finde nogen at spille med. Der er en del herinde der bor i København/Storkøbenhavn.

Hvis du ikke umiddelbart har held med at få skabt eller hoppe med i en spilgruppe, kan du evt. holde et øje med forummet for arrangementer. Ind imellem - med nogle måneders mellemrum - bliver der afholdt arrangement i Valby Kulturhus. Der er vi en flok mennesker der mødes, og der kommer en masse forskellige brætspil på bordet. Hvis man selv er lidt fremme i skoene, kan det endda være, at du har udset dig et spil eller to du gerne vil introduceres til, og så kan det være at det kan arrangeres. På den måde kan du også få prøvet spillet, for måske at overveje om det er noget du selv kunne tænke dig at få fingrene i.

Jeg håber du finder det du søger.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Davs

Post by Larsine »

Hej Joan

Velkommen til, håber du finder noget du kan bruge. Jeg kan kun opfordre dig til at komme til f.eks. Consims spillemøder.

Mht. alder, så tror jeg du har forregnet dig.

Lars
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Davs

Post by Helle »

Consim holder spildage hver måned, de arrangementer, der også bliver lavet i Valby, men som arrangeres af brugerne her på siden finder sted ca. hver 3. måned ...
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Davs

Post by Mik »

Joan wrote:Så vil jeg da også introducere mig selv. Efter at have læst adskillige introduktioner har jeg en skummel fornemmelse af, at jeg er alderspræsident eller noget i den retning i dette forum :D

Mit håb er at finde spilleglade mennesker (i alderen ca. 40-55 år)
I så fald er det da nærmest perverst at du kun ønsker at spille med den yngre del at dette forum!
:cry:


Der bliver spillet hist og her rundt om i Storkøbenhavn og Nordsjælland, så du skal nok kunne finde dig til rette et eller andet sted. Selv spiller jeg i Hvidovre om mandagen, hos mig selv om tirsdagen - og ellers lidt overalt hvor jeg kan se mit snit til at møve mig ind...
:lol:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Davs

Post by Gunness »

Også velkommen til herfra. Hvis du ellers kan holde styr på debatten, er der rig mulighed for at få idéer til nye spil herinde :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
Joan
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Tue Jan 06, 2009 9:38 pm
Favoritspil: Søger mænd og kvinder i alderen 40-55, der har lyst til at danne en brætspilgruppe, der mødes privat månedligt på fast basis. Jeg er medium ryger.
Jeg har mange favoritspil. Nogle af dem er: Cranium, Bezzerwizzer, På sporet af ordet, Risk, Cluedo, Tankespind, Backgammon, Galatea ekspeditionen m. fl. Jeg vil også gerne lære nye spil.
Location: Storkøbenhavn/Gentofte

Re: Davs

Post by Joan »

Tak til alle for jeres gode råd og oplysninger. Jeg ville skrive tak her, men kom så til at oprette en helt ny tråd :? men nu har jeg da lært at respondere korrekt.
Post Reply