Zhezz

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Zhezz

Post by netsapiens »

nyhed? ved ikke... men der er åbenbart en dansker der har sneget sig ind og lavet en slags 3d - 4spiller skak uden at nogen har opdaget det :)

Zhezz
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
zhezz
Posts: 1
Joined: Mon Apr 20, 2009 5:45 pm

Re: Zhezz

Post by zhezz »

Zhezz. 3D skak.

Jeg har opfundet Zhezz. :lol: Der er tale om et spil, hvor man spiller skak i 3D............. :roll: Uu-ha-dada, Uuha-dadada?........Det må være svært? :shock:

Jo, det er det også for "skakspilleren", især.............De har sgu svært ved at omstille sig..........Ja, tro det eller ej.......jo! Det er nærmest umuligt? :evil:

Men selvfølgelig, det kan da også virke lidt mærkeligt når nybegyndere i skak, meget ofte "basker" meget gode skakspillere i Zhezz for 4 deltagere...............................Jo, det hører ingen steder hjemme og er nu nok også bemærkelsesværdigt? :?

Jo!, Dette er et mærkeligt spil.................... Zhezz for 4 deltagere skræmmer de gode skakspillere væk for vid og sans. :(

Det virker som om, at det kræver en eller anden form for "social intelligens" at spille Zhezz for 4 spillere, ............ ja!.................de tekniske kompetencer er så at sige simpelthen ikke nok, selvom dette skulle være en rigtig lækkerbisken, for individer med lyst på en god udfordring? :idea:.......Regler, ja,ja :D ........det kommer her!!............Der er indført en ny brik. en superspringer!........den hopper 2x3 eller 3x2.......i forhold til almindelig skak!........spillerne placerer selv 3D-klodser på spillebrættet.........hvor kun de springende brikker kan flytte op.........De andre brikker må blive i grundplanet og se bjerglandskabet som uigennemtrængelige forhindringer.......Når en brik skifter plan skal man "tælle i landskabet", ellers ser de springende brikker kun det teoretiske plan....i samme niveau......også oppe i de forskellige bjergniveauer, hvis spillerne bygger højt.

Og da det ikke gået som forventet og jeg har mange penge på spil, så................ Ja, ja, jeg ved det godt!!!.....Jeg skulle nok have lavet et selskab og smidt 60.000 ind og lade skatteyderne betale resten når jeg gik på røven. Men jeg har sgu været så dum at udføre hele balladen selv og betale lige ved en million for projektet og prøver nu at give mere fokus for Zhezz for 2 spillere..........I kan se WM for 2 på: http://www.3d-chess.dk/side8.html

Så nu savner jeg nogle der gerne vil være med i en studiegruppe, hvor der spilles og analyseres.

Der vil selvfølgelig blivet givet et spil til de medlemmer, der har lyst til. Det kan også være over nettet eller lignende.

Der skal vist skrives tykkebøger om Zhezz, tror jeg, før der er nogle har lyst........Ja man skal sgu tænke selv i Zhezz, der er ingen historie og du kan ikke lave alliancer med en computer, når du er en fjende. Der er jo reelt tale om en verdenskrig. Computere er en Zombi! ....se: http://www.3dchess.dk/Danish.html
Endvidere er der i de første 2 træk i zhezz lige ved 1000 milliarder muligheder, mens der i skak er 1 million.......... :o "Hallo", "Computer!"....."Eat shit!"

I Zhezz for 4 deltager er der kun en vinder og 3 tabere..........eller uafgjort.......ja, ja, Remis´!... så er alt perfekt........alle er jævnbyrdige og et fuldbyrdet spil.......Det er dog meget sjældent det bliver Remís!..........Selvom det nærmest ligger i spillet, at lave alliancer og have dialog. Du taber jo lige så meget, også selvom en "anden" sætter en "anden" mat :wink:....... Spillet stopper ved den første mat. ........Jeg har ofte fået udtagelser om....."jeg tabte ikke lige så meget som "Børge", jeg blev nemlig ikke sat mat".................lort og lagkage......det er mit svar :D ....alle 3 taber. Hjælpen skal komme i tide, hvis du var passiv og bare siger, at jeg ikke tabte ligeså meget,....... så er du krabbediglene kun taberen over dem alle............det er meningen at et angreb skal opdages i tide og hjælpen skal, så at sige gøres i tide ved dialog og samarbejde, før det dødbringende angreb kommer.............

Jeg elsker eksempelvis Risk, men jeg hader at en spiller kan slå på dig i et vildt udryddelses trip og så er dit spil ødelagt.

I Zhezz kan du sagtens forsvare dig mod "en abe"...........Jeg har også set "gode skakspillere" "køre pind med 2 på én gang..........men når der er 3..............så dør "den tavse éner" ofte meget hurtigt.................Det er ofte set, at når 3 arbejder sammen, kan ingen klare sig..............en truer, de 2 andre tager brikker...............Ja! de har jo 3 ture hver gang, man har én :roll:

ses,
Kenneth, "Zhezz-aben" fra Danmarks land.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Zhezz

Post by qute »

Et råd: Færre piller næste gang :shock:

http://www.studieportalen.dk/Forums/Thr ... ?id=618803

Håber ikke du synes jeg er en "abe" :roll:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Zhezz

Post by Larsine »

Hej Kenneth

Jeg kan kun ønske dig held og lykke. Personligt synes jeg ikke at skak er spor interessant, og efter at have læst dine sider, må jeg indrømme at zhezz ikke gør den store forskel. Måske tager jeg fejl, men det finder jeg nok aldrig ud af.

Personligt mangler jeg lidt tema og et mindre abstrakt spil.

Men med alle de skak spillere der findes ude omkring, er der sikker nogen af dem der kunne finde zhezz interessant.

Lars
Post Reply