Android - nyt spil fra Fantasy Flight Games

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Android - nyt spil fra Fantasy Flight Games

Post by Frouvne »

... så har Scott Nicholson prøvet spillet og givet en kort anmeldelse. Av! :?

http://boardgamegeek.com/thread/369091
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Android - nyt spil fra Fantasy Flight Games

Post by Jens_Hoppe »

Ha ha, tænk at se Scott Nicholson, Michael Barnes og Greg Schloesser i samme båd for en gangs skyld. :D
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Android - nyt spil fra Fantasy Flight Games

Post by netsapiens »

Jens_Hoppe wrote:Ha ha, tænk at se Scott Nicholson, Michael Barnes og Greg Schloesser i samme båd for en gangs skyld. :D
Hvis jeg husker rigtigt, så er det enten have af blod eller græshoppesværme der kommer umiddelbart efter.... :twisted:
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Android - nyt spil fra Fantasy Flight Games

Post by Gunness »

Det er fand'me trist, at spillet åbenbart ikke er mere vellykket, men jeg kan godt se, at mekanik (bl.a. puslespil) ikke rigtig hænger sammen med temaet.
Scott nævner bl.a. Tales of the Arabian Nights i sin anmeldelse, som et eksempel på et interessant storytelling-spil. Er der nogen, der har prøvet det? Det er jo en gammel sag, og Z-Mans udgave er ikke kommet endnu.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Android - nyt spil fra Fantasy Flight Games

Post by qute »

Frouvne wrote:... så har Scott Nicholson prøvet spillet og givet en kort anmeldelse. Av! :?

http://boardgamegeek.com/thread/369091
Ha ha, jeg har sjældent set ham så negativ. Jeg forstår dog godt at det er lidt kedeligt at spille i 3 timer og så miste alle sine point på et kort. Kan ikke rigtig se pointen med det.
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Android - nyt spil fra Fantasy Flight Games

Post by Andrea »

qute wrote: Ha ha, jeg har sjældent set ham så negativ. Jeg forstår dog godt at det er lidt kedeligt at spille i 3 timer og så miste alle sine point på et kort. Kan ikke rigtig se pointen med det.
Jeps - jeg synes, det er ret fjollet at blande så aggressive angrebskort ind i spillet - det passer ikke rigtig ind til mine forhåbninger af spillet.
Ærgerligt at der er så mange negative udmeldinger ifm. spillet, for det så ellers rigtig spændende ud.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Android - nyt spil fra Fantasy Flight Games

Post by Larsine »

qute wrote:Ha ha, jeg har sjældent set ham så negativ. Jeg forstår dog godt at det er lidt kedeligt at spille i 3 timer og så miste alle sine point på et kort. Kan ikke rigtig se pointen med det.
Det er jo et klassisk Ameritrash spil, så der behøver ikke være nogen pointe. Det drejer sig udelukkende om tema, tema og tema.

Jeg husker tydeligt dengang vi spillede Talisman 2nd edition med samtlige udviddelser. Det tog 6 timer, vi mødte stort set aldrig de andres spilfigurer, havde 2-cifrede Strength, Craft, Lives og Guld. Havde alt hvad vi kunne slæbe på af items, followers og Master-Level titler. Flere af os døde når vi besøgte Crown of Command og trak Horrible Black Void, eller vi mistede alt ved at blive forvandlet til en tudse, og derefter banket ihjel af et latterligt monster. Vinderen blev ham der fik dræbt sin figur, startede forfra med en dværg, gik direkte efter crown of command og trak Crown of Command kortet.

Det var overhovedet ikke spor fair, han havde ikke fortjent at vinde halvt så meget som alle os andre, men det var alligevel nogle af de sjoveste 6 timer jeg endnu har brugt på et spil.

Jeg tror at man skal spille Android med samme indstilling, og jeg er derfor også overbevist om at det ikke er et spill som jeg gider spille mere end et par gange.

Lars
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Android - nyt spil fra Fantasy Flight Games

Post by netsapiens »

Pudsigt nok, så får jeg mere og mere lyst til at prøve spillet... det faktum at det deler vandene i to klare lejre, og samtidig er selv modstanderne af spillet enige om at der her er tale om et helt skift, en revolutionær nytænkning i både nye mekanismer og sammensmeltningen af Euro/Trash, gør at spillet er et must-play på min liste.
Prisen står desværre ikke lige mål med mit ønske om must-play, men det kan jo være jeg er heldig alligevel.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Android - nyt spil fra Fantasy Flight Games

Post by qute »

netsapiens wrote:Pudsigt nok, så får jeg mere og mere lyst til at prøve spillet... det faktum at det deler vandene i to klare lejre, og samtidig er selv modstanderne af spillet enige om at der her er tale om et helt skift, en revolutionær nytænkning i både nye mekanismer og sammensmeltningen af Euro/Trash, gør at spillet er et must-play på min liste.
Prisen står desværre ikke lige mål med mit ønske om must-play, men det kan jo være jeg er heldig alligevel.
Jeg tror også det gør folk ekstra kede af det, for de VIL jo gerne kunne lide det :D

Det kunne helt klart være sjovt at prøve. Er bare ikke sikker på jeg vil betale 600 kr for at prøve det :wink:
Image
Post Reply