Hall of Fame - nomineringer modtages

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hall of Fame - nomineringer modtages

Post by Frouvne »

Som et supplement til - og nogle ville måske endda sige som en modvægt til - andre danske spilpriser, introducerer vi hermed på GermanGames.dk en dansk Hall of Fame for brætspil. Der vil én gang årligt blive tilføjet en spiltitel til denne Hall of Fame startende fra i år. Det er muligt for samtlige brugere på GermanGames.dk at nominere spil.En jury vil udvælge ti spil som brugerne herefter har mulighed for at stemme på. Juryen er ikke bundet af brugernes nomineringer, til gengæld er det suverænt brugerne, der via deres stemmer, vælger, hvilket spil der får den ærefulde plads på vores Hall of Fame. Denne Hall of Fame tænkes at skulle afspejle den brugergruppe vi p.t. har og dermed indeholde spil for gamere og vordende gamere.

Hermed åbnes for nomineringer til den første placering i vores Hall of Fame! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hall of Fame - nomineringer modtages

Post by Stony »

Da det bliver en årligt tilbagevendende begivenhed, skal de nominerede spil så være udgivet i det pågældende år?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hall of Fame - nomineringer modtages

Post by Stony »

....og hvorfor nøjes med een titel? Hvad med børnespil? En under-inddeling i lette og tunge spil? (Og årets nyhed, såfremt Hall of Fame i øvrigt ikke skal være års-specifik)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hall of Fame - nomineringer modtages

Post by Frouvne »

Godt spørgsmål! Nej, min tanke med en Hall of Fame er at det meget gerne må være spil, der har vist, at de kan stå distancen. Så i min optik kan det næsten være en diskvalificering, hvis et spil er for nyt.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hall of Fame - nomineringer modtages

Post by Frouvne »

Stony wrote:....og hvorfor nøjes med een titel? Hvad med børnespil? En under-inddeling i lette og tunge spil? (Og årets nyhed, såfremt Hall of Fame i øvrigt ikke skal være års-specifik)
Det kunne man selvfølgelig også gøre. Nu har der ikke været nedsat en større tænke-tank inden min udmelding, men muligheden havde da strejfet mig. Når jeg afstod fra at lave flere kategorier var det primært ud fra en fornemmelse af, at brugergrundlaget nok ikke var til for mange under-inddelinger. Interessen er endnu ikke så stor for f.eks. børnespil og det virker i det hele taget som om, at de brugere der p.t. er på siden, er folk, der allerede kan betegnes som gamere eller folk som er godt på vej hertil. Min tanke var så, at man i forbindelse med den store overhaling af hjemmesiden, der forhåbentlig en dag bliver en realitet, kan gøre noget for at lokke folk med lidt andre interesser herind ved at lave tematiske artikler med anbefalinger, der henvender sig mere målrettet til dem.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hall of Fame - nomineringer modtages

Post by Stony »

Jamen, så lægger jeg da ud med en, jeg personligt synes er svær at komme udenom i den forbindelse: Settlers of Catan.

Et spil der i høj grad har været med til at synliggøre hobbyen, og eksemplificeret at man sagtens kan spille noget med familien, der rækker ud over roll-and-move spil som Matador/Ludo, og at "rigtige brætspil" ikke nødvendigvis behøver at være abstrakte to-spiller spil (Skak/Backgammen) eller krigsspil for børn (Risk*).

* Brætspillere har vel også lov til at have fordomme omkring brætspil?
Sidst spillet:
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hall of Fame - nomineringer modtages

Post by akwlinka »

Agricola. Kunne ikke lade være :D
Image
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Re: Hall of Fame - nomineringer modtages

Post by APK »

Puerto Rico. Kunne ikke lade være! :wink:
/APK
Image
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Hall of Fame - nomineringer modtages

Post by Jesper »

Eufrat & Tigris
(men synes nu også om Puerto Rico som valg - det er mærkeligt nok et af de spil jeg har haft mest sjov med. Jeg har stort kunne få alle til at ville spille det igen, både ikke spillere og fantatikere, og alle har haft en fornemmelse af at det har været sjovt at opbygge pointmaskinen)
((Og kan osse godt lide settlers af samme grund som Stony siger, det har været familiespillet i mange år (men tager af en eller anden grund enorm lang tid efterhånden)))
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hall of Fame - nomineringer modtages

Post by Frouvne »

Bemærk i øvrigt at det er tilladt for brugere at nominere mere end ét spil. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hall of Fame - nomineringer modtages

Post by Jens_Hoppe »

Du får bare min top 10: :)

- Titan
- Hannibal: Rome vs. Carthage
- Magic: The Gathering
- Amun-Re
- T&E
- Puerto Rico
- Britannia
- 1830
- Civilization
- Lord of the Rings
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hall of Fame - nomineringer modtages

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Du får bare min top 10: :) [...]
Jamen, så kan vi jo bare stemme om den! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hall of Fame - nomineringer modtages

Post by Frouvne »

APK wrote:Puerto Rico. Kunne ikke lade være! :wink:
... jeg havde nu snarere ventet sådan noget som Power Grid fra din side... :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hall of Fame - nomineringer modtages

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:
Jens_Hoppe wrote:Du får bare min top 10: :) [...]
Jamen, så kan vi jo bare stemme om den! :wink:
Næh, nej, men da den jo om noget er indbegrebet af af en personlig hall of fame, er det selvfølgelig de spil jeg nominerer. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Hall of Fame - nomineringer modtages

Post by larkin »

I den noget mere letbenede kategori kunne man nominere Ave Caesar
Post Reply