Viking-Con 2006

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Viking-Con 2006

Post by Frouvne »

Viking-Con's historie strækker sig helt tilbage til 1982, hvor den første Con blev afholdt for omkring 20 mennesker. I dag er det den største danske Con.

Viking-Con 2006 afholdes i weekenden 13.-15. oktober 2006 på Tårnby Gymnasium.

http://www.viking-con.dk/
frouvne, administrator

Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Jeg kan personligt tilføje, at Viking-Con (VC) er super-hyggeligt. Der er både turneringer i en række spil, div. spil-foreninger (fx ConSim), butikker med stort udvalg og rabatter, men mest af alt er der mulighed for at prøve nye spil/støve gamle klassikere af sammen med andre spiltørstende sjæle. Med andre ord: Der er noget for enhver!!!

Hvad kan være bedre end at tilbringe en weekend med 6-700 andre spillegale størrelser med forventning om bare at spille igennem? Jeg skal i hvert fald med. Det bliver min 9. VC i træk.

Viking-Con har jubilæum i år (25), så mon ikke der er en overraskelse eller to i posen???

- Boris
-----------------------------
GM i RoboRally ved VC25
TopGames.dk co-admin
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Viking-con er (endnu) en event jeg endnu ikke har haft lejlighed til at besøge. Det bliver desværre nok heller ikke i år, når det ligger så tæt på Essen som det gør. Jeg bliver nok nødt til at vælge den ene eller den anden, og hotellet i Essen er allerede bestilt... Jeg håber at man til næste år, vil skæve en anelse mere til hvilke andre større spil-events der er i efteråret, og lader være med at lægge det lige oveni.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Buuh, du skal til Essen, dit heldige asen! :)

Men jeg tror nu ikke du får flyttet Viking-Con sålænge argumentet bare er Essen-messen. Viking-Con har ligget i den første weekend i skolernes efterårsferie i ... årtier, nærmest, og jeg kan ikke forestille mig at der bliver ændret på det af hensyn til det garanteret meget lille antal mennesker der kan finde på at tage til Essen også.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Vi kan hurtigt blive enige om, at det ikke er lige optimalt for alle, at Viking-Con og Essen-messen (ka' godt li' klangen i det!!) ligger så tæt.

Sidste år (eller var det forrige?) lå de i samme weekend, med det resultat, at Viking-Con "manglede" omkring 100-150 deltagere, så nogen må jo tage til Essen.

De fleste af de normale Essen-folk plejer at tage til Essen umiddelbart efter Con'en og bruger så en uges ferie på det...

- Boris
-----------------------------
GM i RoboRally ved VC25
TopGames.dk co-admin
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Black Sea wrote:Sidste år (eller var det forrige?) lå de i samme weekend, med det resultat, at Viking-Con "manglede" omkring 100-150 deltagere, så nogen må jo tage til Essen.
Jeg kan dog ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at der er over 100 Viking-Con gængere, som også tager til Essen! Det kunne VC's arrangører heller ikke, og dem jeg snakkede med gav da også andre faktorer (vejret, f.eks., som vist var ganske fint den weekend) skylden.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Jens_Hoppe wrote:Jeg kan dog ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at der er over 100 Viking-Con gængere, som også tager til Essen! Det kunne VC's arrangører heller ikke, og dem jeg snakkede med gav da også andre faktorer (vejret, f.eks., som vist var ganske fint den weekend) skylden.
Det er vi helt enige om :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Post by Frouvne »

Er der nogen, der allerede nu ved, at de dukker op på Viking-Con? Jeg vil tro, at jeg gør det ... i år er det dog Essen, der får opmærksomheden fra min side, så er der en af begivenheder, der skal vælges fra bliver det Viking-Con. Men hvis jeg hører, at jeg skal være i godt selskab, kan det jo godt være, at jeg dukker op - man skal vel også varme lidt op til Essen?! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg bliver nødt til at se hvordan tingene flasker sig. Det vil for mit vedkommende max. blive en enkelt dag på Viking-Con. Og måske ikke engang det. Men vi må se.
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Jeps. Til gengæld ingen Essen for mig. Det må jeg have til gode til en anden gang.
User avatar
Helvard
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon May 01, 2006 4:12 pm
Favoritspil: Agricola, Le Havre, Race For The Galaxy, Carcassonne, Twilight Struggle
Location: Århus C
Contact:

Post by Helvard »

Ja, Viking-con er selvfølgelig et must, så jeg er der naturligvis!

Måske skal vi mødes og lave en lille GermanGames turnering i noget :)
Thomas Helvard, Århus
Mejlgade for Brætspil
Min Spilsamlig
--------------
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Post by Frouvne »

Helvard wrote:[...]
Måske skal vi mødes og lave en lille GermanGames turnering i noget :)
Jeg tager gerne imod udfordringen! Endnu er min deltagelse ikke 100% på plads - men lad os aftale noget, når tiden nærmer sig...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Ja, jeg dukker op på Viking-Con om lørdagen, hvor jeg har lovet at stå for en turnering i Elasund. (Så duk op og vær med!) ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Post by Frouvne »

Så er programmet for årets Viking Con udsendt! :D Det kan også studeres nærmere på :

http://viking-con.dk/
frouvne, administrator

Image
Post Reply