Plagues of Egypt

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Plagues of Egypt

Post by Andrea »

Da jeg sad og geekmoddede et par billeder i frokostpausen, stødte jeg på et spil, som måske vil være noget for de egyptisk-interesserede her på forummet: Plagues of Egypt. På BGG står der om spillet:

"Plagues of Egypt is a strategic board game where each player assumes the challenges of a simple village on the banks of the Nile, struggling to survive during the Ten Plagues of biblical Egypt. You will take on the role of a village leader with four special types of villagers. The goal of the game is to have the most members of your village endure the oncoming plagues, in the healthiest state and with an unbroken spirit.

You race to the Nile in order to cross it and gather resources; your people need food, and your buildings need repair. You will need assets such as grain and water in order to keep your villagers fed, knowledge to reassure them, stone to keep them sheltered, and religion to provide solace during the hard times ahead.

During the game, one plague at a time is approaching, threatening your villages. It is difficult to predict who or when each plague will strike, and each plague is sure to cause hardship for the villages that are not prepared for it! During the game you will be stricken by 3 random plagues from the first 9 biblical plagues, and finally the awful Death Of The Firstborn Plague, which is always the same.

If their courage is shaken as the terrible plagues progress, your villagers may flee the area, taking valuable skills with them and reducing your village’s faith. You can also lose faith by letting your people starve and your buildings crumble. At the end of the game, the village that has sustained the most faith in Pharaoh and the gods, wins. Good luck… and remember to take good care of your people along the way!"



Umiddelbart lyder det da interessant... men lidt ærgerligt, det kun er sat til 3-4 spillere.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Plagues of Egypt

Post by Andrea »

Hm... jeg har lige opdaget, at spildesigneren er dansk... interessant! :)
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Plagues of Egypt

Post by Jens_Hoppe »

Det ser (potentielt) meget cool ud...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Re: Plagues of Egypt

Post by Drix »

Yderst interessant.....tak for tippet, 'drea.. :D
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
Martin_Vetter
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Sat Nov 15, 2008 12:25 am

Re: Plagues of Egypt

Post by Martin_Vetter »

Hey!

Fedt at i er stødt på det på Geeken ;)
Er i færd med at finde en publisher til Plagues. Har haft en fyr der hedder Michael til at snuse lidt rundt på Essens og pitche PoE til et par publishers. Så lige nu krydser vi for at en af dem bidder på.

Hvis i har nogle spørgsmåls med hensyn til spillet så fyr endelig løs ;)
Kunne også være cool hvis nogle havde lyst til at playteste en smule. Har både plagues og et nyt design: 'Art of Theft' på vej som skal testest til bunds.

Cheers,

Martin Vetter
GAME DESIGNER
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Plagues of Egypt

Post by Frouvne »

Umiddelbart ser det ud som et spil, det er værd at holde øje med. Nu designeren er iblandt os, kunne det være interessant at høre historien bag, at spillet indtil nu har fået så fornemme ratings (22 10-taller, 27 9-taller og et enkelt 6-tal) men at der samtidig kun er én eneste blandt dem, der har givet karakter, der har skrevet en kommentar ("It looks interesting!") Hvor langt fremme i processen har de prøvespillet og har de fået forbud imod at skrive om det?
frouvne, administrator

Image
Martin_Vetter
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Sat Nov 15, 2008 12:25 am

Re: Plagues of Egypt

Post by Martin_Vetter »

Heysan!

Vil tro en del af ratingsne kommer fra gennemspilninger på Essens. Det er i hvert fald efter Michael har haft det med der at de er begyndt at dumpe ind.
Kender ikke dem der har ratet personligt, men kan også være fra diverse spiltests.

Vi har opfordret alle tidligere spiltestere til ikke at udtale sig om spillets design, da det stadig var under udvikling.
Så er lækkert at se at de kan overholde det :P

Men for alle de nysgerrige har jeg uploaded det nyeste (og stort set endelige) rules-edit til Geeken. Skal bare lige godkendes så er det oppe.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Plagues of Egypt

Post by Andrea »

Martin_Vetter wrote: Hvis i har nogle spørgsmåls med hensyn til spillet så fyr endelig løs ;)
Kunne også være cool hvis nogle havde lyst til at playteste en smule. Har både plagues og et nyt design: 'Art of Theft' på vej som skal testest til bunds.
Velkommen til!
Hvor i landet bor du? Så er det lidt lettere for folk at byde ind mht. at playteste (altså hvis du selv vil introducere det :)).
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Plagues of Egypt

Post by Larsine »

Det ser interessant ud, bortset fra at det kun er 3-4 spillere. Men på den anden side, så hellere et spil som fungere for 3-4 spillere, frem for et spil til 2-5 spillere som ikke fungere ordentligt med mindre man nøjagtigt er 4 (eller et andet tal). Mange spil ser du til at være designet for et bestemt antal spillere, og så har udgiveren insisteret på at det skal kunne spilles af flere eller færre spillere.

Jeg glæder mig til at læse reglerne når de dukker op på BGG.

Jeg har allerede sat det på min wishlist :wink:

Lars
Martin_Vetter
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Sat Nov 15, 2008 12:25 am

Re: Plagues of Egypt

Post by Martin_Vetter »

Lige præcis. Kunne sagtens udvide det til at kunne spilles af 2-5 spillere, men det er ikke optimalt. Hader selv de spil der er sådan. Så vil jeg hellere skrive det antal der fungere optimalt så folk ikke køber det i troen at det virker perfekt med 2 eller 5 spillere.

Jeg bor i Ballerup og er tit i Kbh...men kan komme de fleste steder på Sjælland. (Nu jeg kan se du bor i roskilde 'drea)

-MV
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Plagues of Egypt

Post by Jens_Hoppe »

What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Martin_Vetter
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Sat Nov 15, 2008 12:25 am

Re: Plagues of Egypt

Post by Martin_Vetter »

Haha...de kunne ikke lide min spamming. Har intet med hacking at gøre :lol:
Men spillet er gået videre fra kvalifikationen til Hippodice contest.
http://www.hippodice.de/index.php?optio ... 5&Itemid=4

Skal spille de indledende runder og forhåbentlig går det videre til finalen hvor det vil blive playtestet af diverse publishers.

Cheers,

Martin
Post Reply