Essen

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Essen

Post by Stony »

Jeg har aldrig været med i Essen, til deres store brætspilmesse, men jeg kunne godt tænke mig at være med i år. Er der andre der går med samme tanke?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg er endnu en af de stakler, der er blevet snydt for den oplevelse... :cry: Men sådan kan det ikke blive ved! 8) Vi har de seneste år talt om, at det skal ske :roll: og jeg tror nu også, at det blot er et spørgsmål om tid, før det vil lykkes os! Men måske i år skulle være året! Hvis du arbejder videre på planerne, må du meget gerne holde mig underrettet, så mine forsætter kan blive til virkelighed! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg er begyndt at undersøge lidt. Et partout-kort til alle fire dage skulle koste omkring €26,- og ved forudbestilling af hotel, skulle det være muligt at få plads for under €50,- pr. overnatning. Og jeg regnede så selv med at tage derned dagen før, og ofre en ekstra overnatning, så man kan være på pletten fra morgenstunden på førstedagen.
Efter sidstedagen, kan man formodentligvis bruge resten af dagen på hjemrejsen...?
Jeg er ikke sikker på om jeg gider sidde bag et bilrat hele turen derned, så jeg overvejer enten tog eller fly, men det afhænger i høj grad af prisen. Bilen vil selvfølgelig være rar, hvis man forventer at købe stort ind, men udsigten til XX timer bag et rat, er ikke lige det der står øverst på ønskelisten.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Nå, det lader til at man skal være meget hurtigt ude, for at få hotel til de lave priser. Et mere realistisk bud på hotel, skulle være omkring €90,- pr. overnatning, med en mulighed for at slippe billigere, men så skal man åbenbart være heldig.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Hvornår er Essen?

Post by Helle »

I år løber Essen-Messen af stablen fra den 19.oktober til den 22.oktober og det foregår i Essen i Tyskland. Essen ligger vel omkring 450 fra den dansk/tyske grænse....
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

En tråd som jeg har startet på BGG, hvor jeg spørger lidt ind til det:

http://www.boardgamegeek.com/article/1010072
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Vi gør det!

Er der nogle vi skal forvente at møde - og her tænker jeg ikke på Reiner - så drop os lige en linje... så kan det jo være, vi kan spille et spil sammen! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

hvis du tager toget, så kontakt deutche bahn på vesterbrogade. De er ofte billigere end dsb - og specielt til tyskland.
Stony wrote:Jeg er begyndt at undersøge lidt. Et partout-kort til alle fire dage skulle koste omkring €26,- og ved forudbestilling af hotel, skulle det være muligt at få plads for under €50,- pr. overnatning. Og jeg regnede så selv med at tage derned dagen før, og ofre en ekstra overnatning, så man kan være på pletten fra morgenstunden på førstedagen.
Efter sidstedagen, kan man formodentligvis bruge resten af dagen på hjemrejsen...?
Jeg er ikke sikker på om jeg gider sidde bag et bilrat hele turen derned, så jeg overvejer enten tog eller fly, men det afhænger i høj grad af prisen. Bilen vil selvfølgelig være rar, hvis man forventer at købe stort ind, men udsigten til XX timer bag et rat, er ikke lige det der står øverst på ønskelisten.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Tak for rådet, men jeg har ombestemt mig. Det bliver bil alligevel. Den vil utvivlsom være rar at have, når der skal slæbes eventuelle nyindkøb hjem, og gjorde det også lettere at søge hoteller lidt længere væk fra messeområdet, så man kunne få værelser til en rimelig pris.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

For andre, der overvejer at tage afsted, kan det være en god idé at tjekke Mik Svellovs hjemmeside, hvor han har en række gode tips, der relaterer til Essen:

http://www.brettboard.dk/essen/info.htm
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Den officielle hjemmeside for spillemessen i Essen finder man via nedenstående link:

http://www.merz-verlag.com/spiel/e000.php4

Den endelige plan for indretningen af messehallerne kan man først se ti dage før messens første åbningsdag.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Essen Internationalen Spieltage Traveler's Guide

Post by Frouvne »

Ward Batty har sammensat en Essen Internationalen Spieltage Traveler's Guide, der ser ud til at indeholde mange nyttige informationer for dem, der har planer om at deltage...

Link:

http://www.atlantagamefest.com/gbe.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jon Power (EYE of NiGHT) har lavet en FAQ om Essen:

http://www.boardgamegeek.com/thread/120409
frouvne, administrator

Image
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Er der nogen der skal til Essen

Post by smold »

Jeg kunne godt selv tænke mig at tage derned - onsdag-lørdag, men jeg har ikke kunne finde nogen der synes det lyder lige så interessant som jeg. Jeg havde planer om at køre selv, hvilket koster 900kr. Og togbilletten koster 120 EUR enkelt, så det er lidt billigere at køre selv.

Jeg ville derfor høre om der var nogen som ville med?
Post Reply