Die Macher ... der er genvalg i Tyskland!

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Die Macher ... der er genvalg i Tyskland!

Post by Helle »

Jeg har hermed udskrevet valg ...

Jeg var så heldig at vinde det tyske valg sidste år, og udskriver nu som bundeskansler valg ....
Hvis de personer, der deltog i det sidste valg (Die Macher arrangement hos mig for 1½ års tid siden) er friske på en dyst igen, så foreslår jeg, at de melder sig på banen .... naturligvis med håbet om, at den kansler, der har styret landet så godt de sidste mange måneder vinder titlen igen .... :D

Helle
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Die Macher ... der er genvalg i Tyskland!

Post by Helle »

Der var faktisk sidste år en del beskyldninger om urent trav mellem partierne, man kan se diskussionen og mudderkastningen i pressen dagen efter valget i nedenstående tråd ....

viewtopic.php?f=7&t=1069&st=0&sk=t&sd=a
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Die Macher ... der er genvalg i Tyskland!

Post by Stony »

Helle wrote:naturligvis med håbet om, at den kansler, der har styret landet så godt de sidste mange måneder vinder titlen igen ....
Altså, hvis det er nødvendigt at udskrive valg allerede efter 1½ år, så er der et eller andet der ikke er optimalt.

Jeg er helt klart frisk på at vælte regeringen. Eller væbnet oprør.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Die Macher ... der er genvalg i Tyskland!

Post by Frouvne »

Jeg skal gerne gøre mit for at ændre tingenes tilstand! 8)
frouvne, administrator

Image
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Re: Die Macher ... der er genvalg i Tyskland!

Post by APK »

Stony wrote:
Helle wrote:naturligvis med håbet om, at den kansler, der har styret landet så godt de sidste mange måneder vinder titlen igen ....
Altså, hvis det er nødvendigt at udskrive valg allerede efter 1½ år, så er der et eller andet der ikke er optimalt.

Jeg er helt klart frisk på at vælte regeringen. Eller væbnet oprør.
SPD er altid parat i tilfælde af at der skulle blive udskrevet lynvalg. Plakaterne er trykket, parolerne er klar - valgprogrammet ligger ikke helt fast, men det kommer....
/APK
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Die Macher ... der er genvalg i Tyskland!

Post by Frouvne »

Die Linken's presse-apparat viser også denne gang ved deres totale tavshed, at de er en smule tunge i optrækket!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Die Macher ... der er genvalg i Tyskland!

Post by Helle »

Hmmmm .... dersom Die Linke ikke vælger at genopstille i form af Kanzler, så må partiet jo repræsenteres ved en ny partileder ....

Kanzler overvejer i dette øjeblik forhåbentlig om han vil fortsætte som partileder eller gå af ....
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Re: Die Macher ... der er genvalg i Tyskland!

Post by Kanzler »

Helle wrote:Hmmmm .... dersom Die Linke ikke vælger at genopstille i form af Kanzler, så må partiet jo repræsenteres ved en ny partileder ....

Kanzler overvejer i dette øjeblik forhåbentlig om han vil fortsætte som partileder eller gå af ....

....Die Linke..... vælger i øjeblikket et totalt bojkot af pressen ; men agter selvfølgelig at deltage i et evt. kommende valg ; Tyskland fortjener bedre...

Pressemeddelselse vil blive udsendt i løbet af weekenden...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Die Macher ... der er genvalg i Tyskland!

Post by Frouvne »

... gad vidst om en endelig valgdato snart ligger fast?! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Die Macher ... der er genvalg i Tyskland!

Post by Helle »

Frouvne wrote:... gad vidst om en endelig valgdato snart ligger fast?! :)
Jep, jeg vil bede de interesserede partiledere, som har tænkt sig at genopstille til posten, om at angive hvilke søndage i september og oktober, der kunne passe ,.... så skal kansleren (som faktisk ikke var Kanzleren) finde en dato og invitere til valgaften ....

Helle er imod de gensplejsede tomater
- og for militær så Die linke kan holdes nede!
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Die Macher ... der er genvalg i Tyskland!

Post by Helle »

Stony wrote:
Helle wrote:naturligvis med håbet om, at den kansler, der har styret landet så godt de sidste mange måneder vinder titlen igen ....
Altså, hvis det er nødvendigt at udskrive valg allerede efter 1½ år, så er der et eller andet der ikke er optimalt.

Jeg er helt klart frisk på at vælte regeringen. Eller væbnet oprør.
Så er der gået 2½ år og selvom den siddende regering har gjort et FANTASTISK stykke arbejde, og virkelig fået landet på fode igen, så ser regeringen sig nødsaget til at udskrive valg for at være sikker på, at befolkningen støtter regeringens planer for de kommende års store og gennemgribende tiltag i forbindelse med valg af ny farve på postkasserne!
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Re: Die Macher ... der er genvalg i Tyskland!

Post by APK »

SPD vil gerne udtrykke dets tilfredshed med ovennævnte tiltag, og vil efter en hurtig intern debat i partiet vende tilbage med ønsker til mulige datoer for valghandlingen.

Willy Brandt
/APK
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Die Macher ... der er genvalg i Tyskland!

Post by Helle »

APK wrote:SPD vil gerne udtrykke dets tilfredshed med ovennævnte tiltag, og vil efter en hurtig intern debat i partiet vende tilbage med ønsker til mulige datoer for valghandlingen.

Willy Brandt
APK - vi venter på en tilbagemelding ...
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Re: Die Macher ... der er genvalg i Tyskland!

Post by APK »

Helle wrote:APK - vi venter på en tilbagemelding ...
Ja, det kunne jeg svagt fornemme af en kommentar i en anden tråd...
Der er desværre gået bureaukrati i den - men jeg vil fremlægge sagen på hovedbestyrelsesmødet i aften og så kan vi kun håbe at afstemningen falder heldigt ud.

Willy Brandt
/APK
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Die Macher ... der er genvalg i Tyskland!

Post by Helle »

Hmmmmm valget er udsat til begyndelsen af det nye år ... gudskelov er jeg stadig kansler og kan dermed presse et valg igennem, men lidt fleksibilitet vil jeg da gerne udvise .... slutningen af januar så har partiet gennemført forbedringer af partilokaler på skatteydernes regning, så kan vi godt udskrive valg ....

Så hvis partigruppen omkring den herre Willy, kunne undersøge, hvordan det er ser ud? Og øvrige partier også i øvrigt, så tror jeg snart, at vi sætter en dag ...
Post Reply