Trackmania

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Trackmania

Post by Jens_Hoppe »

Paradroid styrer for vildt! Den gode nyhed er at der er udviklet adskillige versioner til PC'en, lige fra den meget trofaste version fundet på sourceforge, til den noget mere moderne 3D udgave Paradroidz (linket virker dog ikke længere/lige nu).

Elite var også et fantastisk spil, omend den rigtige udgave selvfølgelig var den til BBC'en. ;) Det kører også gnidningsfrit i en lille emulator nu om dage:

Image
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Trackmania

Post by Frouvne »

Jeg har nu oprettet Den officielle Commodore 64 tråd, hvor jeg syntes, vi skal fortsætte. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re:

Post by Frouvne »

Andrea wrote:
Frouvne wrote: Image
Screenshot fra originalen
... det der billede er jo p*ssegrimt! Og kan du så få prøvet Trackmania, makker! :D
Ja, ja, jeg skal nok... Nu er det faktisk lykkedes mig at prøve spillet på den lille Nintendo DS og det er jo ganske underholdende. Hurtige biler er ikke det der trækker mest - blot se reaktionstiden inden jeg fik prøvet spillet - men her er der da potentiale for at blive hængende lidt!
frouvne, administrator

Image
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Trackmania

Post by VideoJakob »

Her er en god hjemmeside:

http://www.homeoftheunderdogs.net/

Der kan man finde mange af de gamle spil, som nu er blevet Abandonware ( dvs ingen har rettighederne til dem længere så derfor er de gratis og lovlige at downloade ). Har da selv hentet et par stykker og været en tur i Nostalgi-land, som ligger lige øst for Jeg-er-ved-at-blive-gammel-land. :-D


rettelse: var lige inde og kigge og det ser ikke ud til at man længere kan downloade dem, men at de nu linker til de andre sider hvor spillene findes. Her er tilgengæld en side hvor man direkte kan downloade dem fra http://www.cdosabandonware.com/
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Trackmania

Post by Gunness »

Personligt er jeg vældig glad for abandonware, men lovligt er det vist ikke just :) Der er jo bare tale om, at nogle flittige folk har fundet nogle gamle spil frem, som firmaerne ikke længere sælger, men det betyder ikke, at de har opgivet rettighederne til dem.

Wikipedia har en liste over spil, der er 100% ok at hente.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Trackmania

Post by VideoJakob »

Gunness wrote:Personligt er jeg vældig glad for abandonware, men lovligt er det vist ikke just :) Der er jo bare tale om, at nogle flittige folk har fundet nogle gamle spil frem, som firmaerne ikke længere sælger, men det betyder ikke, at de har opgivet rettighederne til dem.

Wikipedia har en liste over spil, der er 100% ok at hente.

hæhæ ok. troede faktisk abandonware var lovligt at hente, siden det var blevet "abandoned" :-D
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Trackmania

Post by Gunness »

Det er også lovligt, når spillene er blevet abandoned - det er bare ikke alle, der er enige om, hvornår det sker :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply