Voksenspil til Nintendo DS?

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Det kan bestilles fra play.com med gratis forsendelse. Det er tilmed meget billigt: http://www.play.com/Games/DS/4-/933995/ ... zzle+quest
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Tak for anbefalingerne, Rune! Vi kigger nærmere på de nævnte spil. Flere af dem var allerede blandt dem, vi holder øje med. Men det er nu også rart at blive bekræftet, inden man går ud og køber et spil.

I går fik vi fingrene i Advance Wars: Dark Conflict. Det bliver allerede dyrket af far og søn, der holder lang week-end. I forhold til det spil har det undret mig en smule, at der på amerikanske sider reklameres for Advance Wars: Days of Ruin. Det forekommer mig dog, at de to titler er identiske?!
frouvne, administrator

Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Selv tak da...

Det hænder at titlerne er forskellige i hhv. USA og Europa selvom der er tale om det samme spil. Jeg har aldrig helt forstået årsagen, men sådan forholder det sig altså.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Og når vi så er ved det der med, hvor spil købes til rimelige penge ... er der nogen der har set Meteos, som vi nu har fået anbefalet flere gange ...

Jeg har kun set Disney versionen i de butikker, hvor jeg har kigget ...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Så har jeg modtaget mit nye eksemplar af Professor Layton and the curious village, og uhhhh hvor jeg glæder mig .... det lyder totalt perfekt .... i forhold til, hvad jeg synes er godt .... mening skal helt sikkert nok komme senere ....
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Jeg vil til enhver tid anbefale at købe spillene over nettet via play.com eller cdwow. Danske butikker er efter min mening afsindigt dyre mht. DS spil med mindre man køber brugt.

Eneste jeg kan sige mht. Meteos er, at EBGames i Rødovre Centret muligvis stadig ligger inde med et brugt eksemplar, eftersom jeg solgte min samling der.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

jeg fandt efterfølgende Meteos i Tyskland, de havde det også hos play.com men til 52 euro.

Jeg har fundet følgende to butikker, er der nogen, der har noget at sige, om dem?

coolshop og gamebits

Gamebits har jeg bestilt hos torsdag aften og havde Layton lørdag morgen, de var de eneste, der havde det ... så umiddelbart ser det ud som om det er et ok sted at handle ...

Jeg vil tjekke cdwow af.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Helle wrote: Jeg har fundet følgende to butikker, er der nogen, der har noget at sige, om dem?

coolshop og gamebits
Jeg har handlet et par gange hos Coolshop og har været ganske tilfreds med levering og service.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Andrea wrote:
Helle wrote: Jeg har fundet følgende to butikker, er der nogen, der har noget at sige, om dem?

coolshop og gamebits
Jeg har handlet et par gange hos Coolshop og har været ganske tilfreds med levering og service.
Godt at høre.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Ja, Coolshop er et ok sted at handle. Jeg har dog været særdeles utilfreds i forbindelse med forudbestillinger hos dem, men køb af lagervarer er helt i vinkel.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Rune Petersen wrote:Ja, Coolshop er et ok sted at handle. Jeg har dog været særdeles utilfreds i forbindelse med forudbestillinger hos dem, men køb af lagervarer er helt i vinkel.
Det er rigtigt godt at vide .... vi har stort set kun handlet spil på nettet ... når jeg sådan lige tænker efter, hverken film, musik eller pc-spil har vi prøvet os med ... så det har været lidt som at starte forfra med at finde steder at handle og den slags ...
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

http://www.brugtespil.dk kan også rumme lidt guf med mellemrum
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

For tiden er det: Advance Wars: Dark Conflict, Meteos og Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, jeg spiller. Så en del af jeres anbefalinger er gået rent ind! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:Noget kunne tyde på, at flere brætspil begynder at dukke op på Nintendo DS:

Igel Argern is the latest Eurogame to be transformed into a video game. At the end of March 2008, Hurry Up Hedgehog! will appear for the Nintendo DS from Oxygen Games in the UK. The variety of the original is kept through five rule options that mix and match to allow for 32 different ways to play. You can play alone on one DS or through a network to compete against others, and the game supports 1-6 players, whether human or robot.

Image

Image Image

Kilde:
http://www.boardgamenews.com/index.php/ ... /#comments

Spillet er åbenbart frigivet nu og det er muligt at læse de første anmeldelser:


http://www.cubed3.com/review/599
http://www.avidgamer.co.uk/index.php/Ni ... gehog.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: Voksenspil til Nintendo DS?

Post by krasch »

Professor Layton. The Curious village har fået rigtig god omtale, og jeg har også selv været lidt på kig efter det.
Hvad synes du om det Helle?

Og hvis jeg selv skal anbefale et spil, må det blive Advanced Wars:Dual Strike. Det er tur-baseret strategispil af høj kvalitet.
Der er også kommet et nyere spil i den serie (Advanced Wars: Days of Ruin) som også skulle være godt, men det har jeg ikke selv prøvet.
Image
Post Reply