Stony-Con d. 10. feb. i Valby Kulturhus

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9204
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Stony-Con d. 10. feb. i Valby Kulturhus

Post by Stony »

Det koster gratis at deltage. Så der er ingen undskyldninger. :)

Jeg regner dog med at erhverve mig en eller andet spændende spilpræmie, og så udlodde det i et binær-lotteri. Forhåbentlig vil jeg sælge lodder for mere end spillet har kostet, og få dækket omkostninger for spillet, og måske sågar en del af omkostningerne for lokalet.

Jeg regner med på sædvanlig vis at arrangere borde, hvor folk kan annoncere et spil de gerne vil introducere, som andre folk så kan tilmelde sig. Derfor må folk i denne tråd meget gerne angive deres intention om at deltage (så jeg har en ide om hvor mange vi bliver) og desuden angive:
1) om de ønsker at introducere nogle bestemte spil (så jeg kan arrangere et bord og et tidsrum)
2) om de ønsker at prøve nogle spil, så vi måske kan lokke nogen til at introducere
3) om man ønsker at deltage i fælles spisning bagefter

Der vil blive spillet i tidsrummet 10.00 - 19.30
( Vi skal som altid være ude af lokalerne inden kl. 20.00 )

OPDATERING:

Så fik jeg kigget på programmet.

Jeg har forsøgt at placere det i tre hoved-blokke. Så burde der være tid til at få spillet færdig, med mindre det trækker i langdrag. Dertil skulle der gerne kunne blive tid til nogle af de mindre (og hurtige) spil ind imellem. Så husk endelig at medbringe nogle gode fillers. :) Husk bare, at såfremt der er skemasat et andet spil, hvor du har meldt din interesse for at være med, så sørg for at være færdig, så det spil kan starte bare nogenlunde rettidigt. Ellers sidder der XX personer og venter, og efterfølgende kan de måske ikke nå at blive færdige inden det næste på programmet.

Klokken 10.00 - 13.00

Pillars of the Earth
Ikke mulig at gennemføre

Puerto Rico
Steen
Jespen
MesterLars
andresen
-ledig-

Fury of Dracula
Andrea
netsapiens
Gunness
Kramme B
Black Sea

Liberté
Frouvne
MesterLars
adam
-ledig-
-ledig-

Klokken 13.00 - 13.30 : Frokost

Klokken 13:30 - 13.35 : Binær Lotteri

Klokken 13.35 - 16.30

Fire and Axe
Andrea
andresen
Gunness
Black Sea
-ledig-

Dust
Tina
Jesper
netsapiens
Steen
MesterLars
adam

Tribune
Frouvne
Jens Hoppe
Jespen
Kramme B
-ledig-

Klokken 16.30 - 19.30

Age of Steam
Steen
netsapiens
Tina
Jesper
-ledig-
-ledig-

Age of Empires III
(Jeg medbringer mit eksemplar, så der er en ekstra farve, såfremt der skulle blive seks spillere)
Gunness
Black Sea
Kramme B
MesterLars
-ledig-
-ledig-

Amun-Re
Jens Hoppe
Andrea
andresen
Jespen
-ledig-

Wabash Cannonball
Frouvne
-ledig-
-ledig-
-ledig-
-ledig-
Last edited by Stony on Sat Feb 09, 2008 7:39 pm, edited 33 times in total.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9204
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

...og så kan jeg jo selv starte med at svare. :)

Jeg deltager gerne i hele tidsrummet.

1) Jeg introducerer gerne næsten hvad det skal være. Jeg vil se hvad der kommer af ønsker.
2) Jeg introducerer gerne StarCraft, og/eller specifikke ønsker.
3) Ja tak, jeg deltager gerne til fælles spisning.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Re: Stony-Con d. 10. feb. i Valby Kulturhus

Post by Andrea »

Stony wrote: Jeg regner dog med at erhverve mig en eller andet spændende spilpræmie, og så udlodde det i et binær-lotteri. Forhåbentlig vil jeg sælge lodder for mere end spillet har kostet, og få dækket omkostninger for spillet, og måske sågar en del af omkostningerne for lokalet.
Jeg har 150 kr. overskud fra sidste Valby-con, som jeg sender i din retning - det burde dække lokalerne :)


Jens og jeg deltager begge.

Spil vi bl.a. kan introducere: Lord of the Rings, Power Grid, Fury of Dracula, Fire & Axe, Ark, Ca$h'n'Gun$, Citadels, Downfall of Pompeii, Heimlich & co... og muligvis også andre.

Spil vi gerne vil prøve: Agricola (hvis nogen skulle være i besiddelse af det), Amun-Re, Ursuppe, In the Year of the Dragon, Portobello Market... og sikkert også flere, når jeg tænker mere over det :)

Vi vil gerne spise med bagefter!
Last edited by Andrea on Mon Jan 28, 2008 4:09 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9204
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Stony-Con d. 10. feb. i Valby Kulturhus

Post by Stony »

Andrea wrote:Power Grid
Mens jeg er tilstede? *ryster over hele kroppen* ;)
Andrea wrote:Spil vi gerne vil prøve: Agricola (hvis nogen skulle være i besiddelse af det), ... In the Year of the Dragon
Jeg tør ikke love noget, men jeg har Agricola. Jeg skal "bare" lige have rigget det til, så alting ikke foregår på tysk. Og så skal jeg lige have læst reglerne. In the Year of the Dragon kan jeg i hvert fald klare. Til den tid har jeg nok et eksemplar med duft af kaffe. Men lad os lige se hvad der ellers er stemning for.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Starcraft!!! Det vil jeg knageme gerne prøve.

Jeg kan ligeledes introducere spil fra min samling men har ikke nyanskaffelser at byde på for tiden. Skammeligt nok har jeg ikke spillet brætspil siden sidste Valby Con. :(
Last edited by Rune Petersen on Tue Jan 01, 2008 3:52 pm, edited 1 time in total.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Øh, hvis det ikke fremgik af mit ovenstående indlæg så vil jeg gerne deltage. ;)
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Re: Stony-Con d. 10. feb. i Valby Kulturhus

Post by Andrea »

Stony wrote:
Andrea wrote:Power Grid
Mens jeg er tilstede? *ryster over hele kroppen* ;)
Det er selvfølgelig under den forudsætning, at hverken du eller mr. Hoppe spytter på gameboardet eller på anden måde forulemper spillet ;)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14683
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg deltager meget gerne! :D StarCraft er jeg også meget interesseret i at få prøvet, så hvis ikke køen er alt for lang, stiller jeg mig da gerne op i den!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9204
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg skal måske lige løfte et advarsels-skilt her... StarCraft står listet med en spilletid på 180min. men med regelforklaringer og første gang man spiller osv. skal man vist snarere regne med op mod det dobbelte. Dermed bliver det ikke så meget forskelligt man får spillet.

Så ved jeg ikke om StarCraft istedet skal gøres til et sær-arrangement, hvor jeg på et tidspunkt laver en åben invitation?
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Uha, sniger vi os op på Twilight Imperium-spilletid ligefrem?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14683
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Post by Frouvne »

Stony wrote:Jeg skal måske lige løfte et advarsels-skilt her... StarCraft står listet med en spilletid på 180min. men med regelforklaringer og første gang man spiller osv. skal man vist snarere regne med op mod det dobbelte. Dermed bliver det ikke så meget forskelligt man får spillet.

Så ved jeg ikke om StarCraft istedet skal gøres til et sær-arrangement, hvor jeg på et tidspunkt laver en åben invitation?

Det er værd at overveje! Jeg kan godt leve med kun at få prøvet et spil, men i forhold til det sociale aspekt, er det måske en rigtig god idé med et særarrangement i stedet!
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Starcraft har også en stor interesse hos mig, så om det bliver d. 10 eller en anden dato, så vil jeg meget gerne lege med.

Ang. d. 10, så er datoen reserveret i kalenderen.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Jespen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 175
Joined: Mon Dec 18, 2006 8:18 am
Location: Trørød, Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Post by Jespen »

Jeg vil også meget gerne deltage.

Der er så meget, jeg gerne vil prøve: Amun-Re, Mykerinos, Puerto Rico, Goa, Notre Dame, Pillars of the Earth, Taluva, Alhambra eller... eller... :)

/Jespen
User avatar
peskjens
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 274
Joined: Fri Oct 27, 2006 8:47 am
Location: Birkerød

Post by peskjens »

Fint initiativ. Jeg vil også gerne deltage.

Følgende spil kunne jeg godt tænke mig at spille: Imperial, Age of Empires, Struggle of Empires, Cuba, Zooloretto, Puerto Rico, Fire & Axe, Lord of the Rings m.fl.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9204
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Så er der i hvert fald to ønsker for Puerto Rico. Det er noteret.
Post Reply