Spil jeg kunne tænke mig at blive introduceret til

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Spil jeg kunne tænke mig at blive introduceret til

Post by Frouvne »

En række spil virker umiddelbart uoverkommelige at give sig i kast med. Denne tråd er tiltænkt, at man kan lufte nogle titler, man kunne tænke sig at blive introduceret til af én, der kender spillet i forvejen og derfor kan lede én smertefrit igennem den første spiloplevelse med spillet. Måske man så kan være så heldig, at der er nogen, der tilbyder at lære en spillet ved en passende lejlighed. :D

For eksempel kunne jeg godt tænke mig at blive introduceret til:


  • Friedrich
    Reef Encounter
    1830
    Gunslinger
    The Republic of Rome
    Up Front
    Revolution: The Dutch Revolt 1568-1648
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Magic Realm. Bookshelf Games er ganske vist ved at arbejde sig igennem opgaven, for at gøre spillet "lettere tilgængeligt", men selv i videoform virker spillet som lidt af en mundfuld at komme igang med.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Uha, hvor skal jeg starte... :P

Princes of Florence
Shogun
Primordial Soup
Age of Steam
Modern Art
Hollywood Blockbuster
Torres
Britannia
Blue Moon
Evo
Tales of the Arabian Nights


... samt en lang række flere, som jeg dog enten regner med at prøve inde for de næste par måneder eller måske ligefrem køber!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Andrea wrote:Uha, hvor skal jeg starte... :P

Princes of Florence
Shogun
Primordial Soup
Age of Steam
Modern Art
Hollywood Blockbuster
Torres
Britannia
Blue Moon
Evo
Tales of the Arabian Nights


... samt en lang række flere, som jeg dog enten regner med at prøve inde for de næste par måneder eller måske ligefrem køber!
Det skulle være muligt at klare en introduktion til flere af de titler, du omtaler. Modern Art ville endda være en mulig kandidat til fredagens spillearrangement... :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Det skulle være muligt at klare en introduktion til flere af de titler, du omtaler. Modern Art ville endda være en mulig kandidat til fredagens spillearrangement... :)
Det lyder slet ikke dårligt! :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Ved en fabelagtig holdindsats har vi nu sørget for, at Andrea kan slette et spil på listen over spil, hun gerne vil introduceres for: Modern Art! :wink:
frouvne, administrator

Image
BernadotteOnline
Posts: 5
Joined: Tue Sep 11, 2007 7:12 pm
Location: Lund, Sverige

Re: Spil jeg kunne tænke mig at blive introduceret til

Post by BernadotteOnline »

Frouvne wrote: For eksempel kunne jeg godt tænke mig at blive introduceret til:


  • Friedrich
    Reef Encounter
    1830
    Gunslinger
    The Republic of Rome
    Up Front
    Revolution: The Dutch Revolt 1568-1648
Jag sitter och prövar Dutch Revolution ensam hemma. Det är ett fantasktisk vackert spel och med kvalitet i alla detaljer. Spelmotorn är inte helt enkel att förstå. Inte för att den är svår, men den är annorlunda än spel jag har erfarenhet av.
Upp till 5 spelare. Alla har olika mål i spelet, som ger dem poäng. Därför utför de olika aktiviteter för att ta kontroll över de holländska provinserna och dess städer genom att alliera sig med varandra. Allianser bryts och nya bildas. Allt spelas i fem rundor, cirka 3 timmar.
Medel svårighet.

Min lista ser ut som följer:

Republic of Rome
Die Macher
Civilisation + Adv Civ
1830
Hannibal: Rome vs Carthage
Europa Universalis
Here I Stand (har spelat en gång)
A good simulation of historic events is as close as we will ever get to being there.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg tror, vi er en håndfuld spillere, der snart er modne til at kaste os over Die Macher igen. Vi har kun spillet det en enkelt gang før, men spillet er overraskende simpelt af et spil af den varighed. Nu er der naturligvis en geografisk barriere, men hvis du på et tidspunkt er i Københavnsområdet kunne det jo være, at det kunne arrangeres. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Post by Tobias »

Jeg har spillet solo American Mega Faunaet par gange men kunne rigtig godt tænke mig, at prøve det med flere spillere.
Spillet er lavet af Phil Eklund og omhandler evolution af proto pattedyr/krybdyr/dinosaur fra Perm til Tertiær.
Hvis der er nogle, som har lyst til at blive introduceret til AMF, så giv jer endelig til kende. :D
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Spil jeg kunne tænke mig at blive introduceret til

Post by Gunness »

Det lader til, at vi er nogle stykker, der gerne vil have set nærmere på Revolution :) Jeg synes om den historiske periode, og så trækker Treshams navn på æsken også en del.
Jeg ved ikke, om Jens' eksemplar stadig samler støv - ellers kunne han måske overtales til at give en introduktion?
BernadotteOnline wrote: Jag sitter och prövar Dutch Revolution ensam hemma...Allt spelas i fem rundor, cirka 3 timmar.
Medel svårighet.
De ca. 3 timer er vist meget optimistisk - de fleste anmeldelser peger på et uoverskueligt antal valg, når man skal trække, og i det hele taget et højt kompleksitetsniveau. Men hvis det er mere simpelt end jeg tror, vil jeg kun blive glædeligt overrasket.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Revolution er blevet spillet i KBK (uden mig, desværre). Jeg er sikker på det kan komme på bordet dér igen, hvis der er interesse for det...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

American Mega Fauna lyder rigtig interessant! Nu kan de jo selvfølgelig være, at Phil Eklunds nyeste spil kommer til at trække endnu mere i nogle, når det dukker op, men ellers er det absolut en mulighed at prøve at arrangere noget!

Jeg har også et meget støvet og meget uspillet eksemplar af Revolution: The Dutch Revolt 1568-1648 stående. Så det skal ikke være manglen på selve spillet, der bremser et eventuelt forsøg på at spille det.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Post by Tobias »

Nu kan de jo selvfølgelig være, at Phil Eklunds nyeste spil kommer til at trække endnu mere i nogle, når det dukker op
Så meget mere grund til, at spille det snart inden det andet kommer :wink:
Jeg regner med, at jeg modtager Orins: How we became human, i løbet af Oktober. De sidste dele er i trykken i Tyskland.
Image
Post Reply