Vis mig din spilsamling...

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Vis mig din spilsamling...

Post by Andrea »

Helle fik mig til at love at lægge et billede af vores spilsamling op, så det gør jeg selvfølgelig!
Er der andre, der vil fremvise lageret derhjemme? :)


Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Det er jo manipuleret det billede.. det kan ihvertfald ikke være din samling, da Arkham Horror ligger nederst. :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Post by Andrea »

netsapiens wrote:Det er jo manipuleret det billede.. det kan ihvertfald ikke være din samling, da Arkham Horror ligger nederst. :)
Hæhæ!

Det er nærmere et udtryk for to ting:

1. Vi har stort set ikke fået spillet, siden vi flyttede for en måned siden.

2. Arkham Horror (med udvidelser) er absolut det spil, der vejer mest i vores samling, og derfor er det nok bedst, hvis det ligger nederst ;)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Vis mig din spilsamling...

Post by Helle »

Andrea wrote:Helle fik mig til at love at lægge et billede af vores spilsamling op, så det gør jeg selvfølgelig!
Er der andre, der vil fremvise lageret derhjemme? :)


Image
Tak, for kigget Andrea, vores spilsamling ville jeg da gerne vise frem, men pt er den sørgeligt splittet: Alle kort spil i en stor kommode skuffe, alle børnespil hos severin, mine særlige ting i mit skab, de ting, man let skal kunne komme til på et par åbne hylder, allan gamle spil og de første ting vi købte i hans skab, resten på to-tre hylder i et klædeskab ... foruden de ting der står åbent fremme i stuen (små kvadratiske æsker) og derudover det der står over pladesamlingen, som vi har sorteret til "skal ud af samlingen ved lejlighed" ...

Så vi har desværre ikke sådan en pæn orden i vores samling endnu ... men engang måske ...
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Andrea wrote: 1. Vi har stort set ikke fået spillet, siden vi flyttede for en måned siden.
Er det ikke et af de syv bibelske tegn på at dommedag kommer? Jeg mener faktisk at "Andrea spiller ikke i en måned" ligger lige mellem "havene bliver til blod" og "sværme af græshopper"
:)

Men baggrunden for billedet ser nu også meget fint ud, så det ser da ud til at i er ved at finde jer på plads. Jeg håber at der også er plads til et stort og fint spisebord med ekstra plader :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Post by Andrea »

netsapiens wrote: Er det ikke et af de syv bibelske tegn på at dommedag kommer? Jeg mener faktisk at "Andrea spiller ikke i en måned" ligger lige mellem "havene bliver til blod" og "sværme af græshopper"
:)
Jeg sagde 'stort set' ;)
... selvfølgelig har vi da fået spillet lidt, men det har været de små fillers, og så invaderede vi også Runes hjem og spillede der, da chancen bød sig.

Meeeen... nu må vi altså se at komme i omdrejninger igen! :)
Men baggrunden for billedet ser nu også meget fint ud, så det ser da ud til at i er ved at finde jer på plads. Jeg håber at der også er plads til et stort og fint spisebord med ekstra plader :)
Jeps! Vi fik et seks personers spisebord i fredags med mulighed for at sætte to plader i, og så har vi også købt et nyt sofabord, såeh... jeg kan godt se, hvor det her bærer hen... jeg skal snart have afholdt nogle brætspilsaftener! :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Post by Frouvne »

Det er ikke af ond vilje, at vi ikke har postet billeder af vores spilsamling, men som det fremgår af en anden tråd, er vi ved at få orden på vores spilsamling, der har været spredt rundt i hele vores hjem og jeg har p.t. valgt at spare jer for billeder af sokkeskuffer, sengetøjsskuffer og lignende, hvor der lige har været plads til et par spil... Men nu kan det jo være, at et billede af samlingen snart kan være på vej! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Æv jeg kan se jeg mangler rigtig mange klassikere i min samling. Jeg har været alt for fokuseret på udvidelser etc etc til de spil jeg allerede havde. Private ludotek kan ses på Økon ludotek-siden
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
lara
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 86
Joined: Thu Aug 09, 2007 9:54 pm
Location: 2100 København Ø

Post by lara »

stoffer wrote:Æv jeg kan se jeg mangler rigtig mange klassikere i min samling. Jeg har været alt for fokuseret på udvidelser etc etc til de spil jeg allerede havde. Private ludotek kan ses på Økon ludotek-siden
men hvor er billedet?
:D
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Jeg kan lave en række billeder, jeg har nemlig ikke liiiige alle spil ét sted :)

Here goes (taget under mangel på lys og med træls telefon):

Image
Spillene der p.t. står på mit skrivebord fordi jeg skulle taste dem ind til min ludoteksliste.

Image
Min bogreol (med dertilhørende næsten komplet Svend Aage Madsen samling nu, i de hvide bokse :D) - spil gemmer sig alle steder, mest ovenpå bøgerne.

Image
Og så ovenpå tøjskabet - der er jo altid plads til lidt ekstra (der er plads på anden række hvis det brænder på).

Jeg tror jeg nåede frem til jeg har 68 spil inkl. udvidelser (stik den Lara ;) - jeg ved du ikke kan :D)

og som bonus fandt jeg det her billede på min telefon fra vores lokale bager:
Image
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
lara
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 86
Joined: Thu Aug 09, 2007 9:54 pm
Location: 2100 København Ø

Post by lara »

stoffer wrote: Jeg tror jeg nåede frem til jeg har 68 spil inkl. udvidelser (stik den Lara ;) - jeg ved du ikke kan :D)
På mandag må jeg skaffe mig 3 nye spil, så jeg fører krigen :twisted:
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Post by Andrea »

Fin samling - men lidt ærgerligt, at billederne ikke er taget tættere på, så man bedre kan snage i titlerne! :P
(hm... jeg kunne selvfølgelig også bare tjekke det på BGG).
stoffer wrote: og som bonus fandt jeg det her billede på min telefon fra vores lokale bager:
Image

Hahahaha! Den er sej! :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Post by Frouvne »

stoffer wrote:[...] Min bogreol (med dertilhørende næsten komplet Svend Aage Madsen samling nu, i de hvide bokse :D) [...]
Med al respekt for din spilsamling er det nu nok dette der afbøder mest respekt hos undertegnede! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Post by Andrea »

stoffer wrote: Jeg tror jeg nåede frem til jeg har 68 spil inkl. udvidelser
... så mangler du at få opdateret din liste på BGG! :P
(ja, jeg var fræk nok til lige at kigge på din profil!)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Andrea wrote:
stoffer wrote: Jeg tror jeg nåede frem til jeg har 68 spil inkl. udvidelser
... så mangler du at få opdateret din liste på BGG! :P
(ja, jeg var fræk nok til lige at kigge på din profil!)
Ja, det der med bgg profiler er ikke altid helt opdateret ... men jeg har da netop fået fundet en række af brugerne her og fået sat på som geeks ... så den slags ER bare ikke altid opdateret ...
Post Reply