Leder du efter spillevenner?

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Du har allerede fået 19 spillere på din liste - og sommerferien er stadig godt i gang ...

Det var en god idé og efterhånden som nye spillere kommer til, så er det da et fint redskab til at finde spillere i sit område ...

Kunne man hugge ideen fra Jyllands siden med at have en mailingliste - måske kunne man koble det til google kortet, så man fik en mail, når der var et arrangement? - så skulle der selvfølgelig bare stå i overskriften om arrangementet var på fyn, sjælland eller i jylland ...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Hmmm. Set med mine øjne, så er en mailingliste bare en løsning som er.... "okay" i mangel af noget bedre. Men det er selvfølgelig et spørgsmål om smag og behag.

Som jeg ser det, er det ikke noget forummet i sig selv ikke kan klare. Eventuelt kunne man lave en geografisk under-inddeling af forummet, så der underfora som er geografisk specifikke.

Det ville i øvrigt være rart, om det var muligt at abonnere på en gruppe som f.eks. Spillevenner, så man automatisk modtog en email når der blev oprettet et nyt emne, men er nok folkene bag phpBB der skal have sådan en ændringsanmodning.
Last edited by Stony on Sun Jul 29, 2007 11:33 am, edited 1 time in total.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Stony wrote:Hmmm. Set med mine øjne, så er en mailingliste bare en løsning som er.... "okay" i mangel af noget bedre. Men er selvfølgelig et spørgsmål om smag og behag.

Som jeg ser det, er det ikke noget forummet i sig selv ikke kan klare. Eventuelt kunne man lave en geografisk under-inddeling af forummet, så der underfora som er geografisk specifikke.

Det ville i øvrigt være rart, om det var muligt at abonnere på en gruppe som f.eks. Spillevenner, så man automatisk modtog en email når der blev oprettet et nyt emne, men er nok folkene bag phpBB der skal have sådan en ændringsanmodning.
Præcis - jeg kan nemlig kun se, når der kommer mails indenfor emner, som er oprettet, så hvis jeg ikke er jævnligt på (hvad jeg er - men ikke alle er) så kan jeg faktisk ende med ikke at opdage at noget er ved at ske :wink:

Derfor tænkte jeg at mailing listen kunne løse den side af sagen ... :wink:
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Men netop den del tænkte jeg var en styrke i denne løsning frem for en mailing liste.

På kortet kan du "bare" liste dig efter du er blevet oprettet i forummet. Derefter kan du i princippet glemme alt om det.

Hvis nogen spotter dig på kortet, og efterfølgende skriver dig en privat besked, vil du (med mindre du har ændret opsætningen) modtage en email, med besked om at nogen har skrevet til dig.

Derved bliver henvendelserne personlige, og ikke spammet ud til højre og venstre, som de gør på en mailling liste, hvor du uundgåeligt vil ramme nogen som ikke er synderligt interesserede. Hvis du f.eks. lavede malinglister for København, Storkøbenhavn og Øvrige Sjælland, vil du med en enkelt mail til f.eks. Øvrige Sjælland, både ramme dem der bor i Nykøbing Sjælland og dem der bor i Næstved. Og de er ikke nødvendigvis lige interesserede i henvendelsen. Især ikke hvis det er fra en person i Næstved området.
Med denne løsning vil denne Næstved person formodentligvis rette henvendelse direkte til dem der bor i Næstved området, og vil undlade at genere andre.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Jooo, men jeg tænkte, om der var mulighed for, at man kunne bede om, at lave undergrupper eller noget, og at man kunne melde sig på, således at man kunne sende en besked til en hel gruppe ...

Man kunne naturligvis gøre det ved, som du siger at lave et underforum, hvor man kunne få besked, når der var nye indlæg ...

Men egentlig fungerer spilarrangements trådene jo fint, de faste brugere har jo fundet dem - nye brugere der kommer til finder dem forhåbentlig også :D
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hermed lige en opfordring til nye brugere til at placere sig på Stonys kort - jeg kan se, at der er kommet flere på siden jeg sidst tjekkede!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg havde modtaget et par tilføjelsesanmodninger, men havde lykkeligt svedt dem ud igen. Det er der rådet bod på nu.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Stony wrote:Jeg havde modtaget et par tilføjelsesanmodninger, men havde lykkeligt svedt dem ud igen. Det er der rådet bod på nu.
Tja, det kan jo ske ...
Justaangel
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Sat Aug 04, 2007 9:14 am

Post by Justaangel »

Jeg bor selv lige udenfor Kjellerup og kunne godt tænke mig nogen spillevenner, som jeg kunne mødes med af og til og spille med :D På kortet er de nærmeste i Århus og det kunne være rart, hvis de var tættere på - findes der nogen i Viborg og Silkeborgs omegn?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Tja, kortet skal jo starte et sted, og i øjeblikket kniber det lidt, så snart man bevæger sig væk fra hovedstadsområdet.

(Jyderne kan kalde Århus for den "rigtige" hovedstad nok så meget, men så er København i hvert fald Danmarks brætspilshovedstad. :P )

Jeg kan sætte dig på kortet hvis du ønsker, og så kan folk i Silkeborg og Kjellerup omegn om ikke andet se at du i hvert fald er der....?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Justaangel wrote:Jeg bor selv lige udenfor Kjellerup og kunne godt tænke mig nogen spillevenner, som jeg kunne mødes med af og til og spille med :D På kortet er de nærmeste i Århus og det kunne være rart, hvis de var tættere på - findes der nogen i Viborg og Silkeborgs omegn?
Jeg ville nok lave et særskilt opslag under spillevenner ... det er ikke altid, at det hjælper ... men det er forsøget værd ...
Justaangel
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Sat Aug 04, 2007 9:14 am

Post by Justaangel »

Stony: Du må meget gerne sætte mig på kortet. Jeg bor 6 kilometer udenfor Kjellerup mod Viborg egnen. Det ville være dejligt, at ændre kan se jeg er der :D

Helle: Det kunne jeg da gøre. Det vil jeg gøre :D
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg vil snart tage mig sammen, og få opdateret de sidste på kortet, så alle har et link til deres GermanGames profil. Derfor kunne det måske være en god idé, om folk fik skrevet en smule i deres profil. Foretrukne spil osv. Eller eventuelt et link til ens BGG profil, hvis man der f.eks. har udfyldt sin personlige top 10 liste.
Det giver et bedre udgangspunkt til at finde folk der gerne vil spille samme type spil som en selv, da man som regel kan se om folk overordnet er eurogamere, ameritrashere eller sågar wargamere. Jeg ved godt der også er folk der gerne spiller det hele, men en del folk har deres egne præferencer.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Stony wrote:Jeg vil snart tage mig sammen, og få opdateret de sidste på kortet, så alle har et link til deres GermanGames profil. Derfor kunne det måske være en god idé, om folk fik skrevet en smule i deres profil. Foretrukne spil osv. Eller eventuelt et link til ens BGG profil, hvis man der f.eks. har udfyldt sin personlige top 10 liste.
Det giver et bedre udgangspunkt til at finde folk der gerne vil spille samme type spil som en selv, da man som regel kan se om folk overordnet er eurogamere, ameritrashere eller sågar wargamere. Jeg ved godt der også er folk der gerne spiller det hele, men en del folk har deres egne præferencer.
Jeg aner faktisk ikke, hvordan man linker til en bgg top 10 ... men jeg tror heller ikke at det ville være en fordel for mig, så ville nogen jo bare tro, at jeg ikke kunne spille et rigtigt spil, og altså kun kunne spille noget deduktions-underligt-agtigt ... så det ER måske heller ikke altid en fordel, kan vi så udlede
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Helle wrote:Jeg aner faktisk ikke, hvordan man linker til en bgg top 10 ...
Man linker bare til sin personlige BGG profil. Derpå skulle dine personlige top-10 gerne stå såfremt du har udfyldt den.
Post Reply