Sommerhus-Con tråden

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Så så, klap nu hesten Rune. Der er ingen der er idiot. Folk formodes at dukke op hvis de har tid OG lyst. Hvis ikke det der bydes på er noget der giver en lyst til at tage afsted, så er det bare sådan det er. Min lyst dalede også noget med det lave deltager antal. Hvis det er nogen trøst, så overvejede jeg egentlig også at aflyse ved fem deltagere, for man risikerede stadig at en (eller flere) lagde sig syg el.lign, og så ville det være helt hul i hovedet at have booket et sommerhus.

Jeg har snakket med Allan/Frouvne og Helle om det, og der bliver formodentligvis arrangeret et "plaster-arrangement". Det bliver i København og kun en enkelt dag. Nærmere detaljer følger.

Jeg vil så muligvis forsøge mig med dette tiltag igen engang til foråret. Så vil jeg så nok lægge mindre ambisiøst ud, og nøjes med et enkelt sommerhus. Men den tid, den glæde.
User avatar
Aermord
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 30
Joined: Sat May 19, 2007 8:57 pm

Post by Aermord »

Arrangementet var bestemt også appelerende for mig, der er dog et alt overskyggende problem - Vordingborg er simpelthen et yderområde taget min bopæl i betragtning, ja selv København er for langt væk under normale omstændigheder.

Da jeg selv bor i midtjylland, en times kørsel fra Århus, ved jeg ganske udmærket at for nogle folk der bor i byen, som måske er blevet 'smådovne' og 'navlepillende' (noget man ofte bliver i større byer af en eller anden grund), ikke er meget for at tage nogen steder hen hvor rejsetiden er over en halv time. :) - Jeg har ikke noget imod at bruge nogle timer på at komme fra A til B hvis det betyder godt selskab og et evt. brætspil på bordet. Men grænsen går nok ca. ved fyn for mig, hvis nogen af jer Kjøwenhavnere skulle have lyst til at lave et con med lidt bredere appeal end Vordingborg - så kunne man nemlig også mødes på halvvejen :)
/Aermord

I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend. -- Faramir (J.R.R. Tolkien)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Aermord wrote:Arrangementet var bestemt også appelerende for mig, der er dog et alt overskyggende problem - Vordingborg er simpelthen et yderområde taget min bopæl i betragtning, ja selv København er for langt væk under normale omstændigheder.

Da jeg selv bor i midtjylland, en times kørsel fra Århus, ved jeg ganske udmærket at for nogle folk der bor i byen, som måske er blevet 'smådovne' og 'navlepillende' (noget man ofte bliver i større byer af en eller anden grund), ikke er meget for at tage nogen steder hen hvor rejsetiden er over en halv time. :) - Jeg har ikke noget imod at bruge nogle timer på at komme fra A til B hvis det betyder godt selskab og et evt. brætspil på bordet. Men grænsen går nok ca. ved fyn for mig, hvis nogen af jer Kjøwenhavnere skulle have lyst til at lave et con med lidt bredere appeal end Vordingborg - så kunne man nemlig også mødes på halvvejen :)
DET kunne man i hvert fald, men der skal være nogle til at arrangere ... men jeg må indrømme, at jeg ikke har nogle særlige kontakter på Fyn.
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Særlige kontakter på Fyn? Det kan i sgu da få! :D Jeg er selv meget interesseret i at få stablet noget på benene næste år. Men lige foreløbig bliver det altså ikke. Jeg har lige afviklet et sommerarrangement med brætspil for børn og unge med støtte fra kommunen og sidst i august står jeg for brætspiltræf i Svendborg.
Danny Rasmussen
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Danny wrote:Særlige kontakter på Fyn? Det kan i sgu da få! :D Jeg er selv meget interesseret i at få stablet noget på benene næste år. Men lige foreløbig bliver det altså ikke. Jeg har lige afviklet et sommerarrangement med brætspil for børn og unge med støtte fra kommunen og sidst i august står jeg for brætspiltræf i Svendborg.
Det ved jeg, Danny, men du ved også, at for brætspillere er økonomi også en væsentlig ting, så kan sommerhuse lånes eller lignende ... spejderhytter mm, så er det altså mere tillokkende - og jeg kender altså ENDNU ikke nogen på Fyn, der har noget anvendeligt - det var det jeg mente ...

Så når Sjællændere laver noget på Sjælland, så er det vel også fordi det er der de har kontakter ... men det lyder, som om du har planer - det lyder rigtigt rigtigt godt. For du bor jo i midten af Danmark ....
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Jeg vil lige tilføje at hvis der laves arrangementer i Jylland af denne art så har jeg intet problem med turen derover.

Eneste "krav" er egentlig ligesom Rune mener; nemlig at der er en vis mængde deltagere, og at arrangementet har en varighed der retfærdiggør turen.

Så hvis der laves en "con" i Århus eller omegn fra fredag til søndag, så er jeg da klar på at fylde bilen og dele de 600,- det koster i transport omkostninger mellem folkene i bilen.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply