Sommerhus-Con tråden

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg har i øvrigt selv spekuleret på, at det er ved at være på høje tid at få luftet Die Macher igen. Det kunne eventuelt blive ved denne lejlighed, at folk kan få en introduktion.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

God idé - jeg tilslutter mig gerne!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg vil meget gerne prøve kræfter med Die Macher igen! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg tænkte på at hvis der er folk der gerne vil "dukke op" en eller flere dage, er de naturligvis velkomne. Der skal bare adviseres hvis folk ønsker at spise med, så der kan blive købt ind derefter. Så betaler man bare et mindre beløb til madpuljen.
Hvis folk ønsker at medbringe telt, finder vi også ud af det. Så kunne man f.eks. sige 30 kr. pr. næse til el og vand. Og de penge ryger så direkte i madpuljen, så der på den måde er betalt lidt på forhånd.

Kommentarer er som altid velkomne. :)

Andre spil som jeg selv ligger inde med, som jeg nok godt kan lokkes til at læse regler på og introducere:

Midgard
Britannia
Keythedral
Reef Encounter
The Great Space Race
Leonardo da Vinci
Maharaja : Palace Building in India
Capitol

Og så er der jo også mulighed for en gang A Game of Thrones inklusive diverse tillæg fra udvidelsen, så som katapulter osv.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Reef Encounter står højt på listen over spil, jeg gerne vil prøve. Byder der sig en mulighed for at blive introduceret for det, vil jeg naturligvis ikke være sen til at tage imod den. Maharaja : Palace Building in India har jeg spillet en enkelt eller to gange og vil formentlig hurtigt kunne læse op på det, hvis der er interesse for det. Det er absolut et spil, det vil være værd at stifte bekendtskab med!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Så må jeg så småt kigge på det foreløbige deltager antal. Fem tilmeldte indtil videre, og så er der et par personer der har meddelt at de overvejer at dukke op en dag og spille med.

Jeg vil sætte en deadline til fredag d. 10. august. Man kan stadig tilmelde sig efter det, men er vi stadig højst 8 tilmeldte d. 10. august, så afmelder jeg det andet sommerhus, og så er der bare ikke mere end 8 sovepladser i alt.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Jeg glæder mig altså rigtigt meget - er der ikke nogle flere der vil med??????
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Besøg en enkelt dag er jo også muligt, så skal man ikke betale for overnatningen - sådan har jeg i hvert fald forstået Stony...
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Jeg/Vi har jo problemet at vi har hund.. det begrænser vores fælles deltagelse til ca. 8-10 timers varighed.

Men jeg er ved at undersøge om en eller os begge kan i mindre omfang den weekend.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg tror ikke det vil være noget problem om den kom med. Med mindre den har det med at blive køresyg ved længere ture...?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Eller medmindre der er allergikere ....
Så hvis man er allergiker og tilmeldt skal man nok sige til nu, inden netsapiens og kone med glans i øjnene planlægger børnepasning og lægger planer for spil der skal spilles ...
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Men der skal jo lejes en hestetrailer til det stakkels kræ. Sådan en grand danois pakker man vel ikke lige ned i bagagerummet? :)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

ork, hun kan nu sagtens sidde på forsædet uden problemer.. når hun ruller sig sammen fylder hun overraskende lidt.

Vi har et engagement om fredagen, så det kan tidligst blive om lørdagen... og tak for omtanken med hunden, jeg vil tage det med i overvejelserne om det er muligt.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Jamen, så glæder vi os til at se dig og Lene lørdag formiddag :wink:
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Stony wrote:Og så er der jo også mulighed for en gang A Game of Thrones inklusive diverse tillæg fra udvidelsen, så som katapulter osv.
HVIS det viser sig at være muligt at kigge forbi lørdag, så vil jeg gerne med det samme melde mig under fanerne til en omgang Game of Thrones, da min nysgerrighed er pirret omkring dette spil
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply