Sommerhus-Con tråden

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Sommerhus-Con tråden

Post by Stony »

Den gamle tråd var mest en "Har folk egentlig lyst til..." tråd, så nu laver jeg lige en ny, med en overordnet oversigt for hvordan jeg havde tænkt mig det skulle forløbe.

Arrangementet starter formelt allerede fredag d. 7. september. Jeg regner med at drøne direkte derned efter job, for at lave mad til dem der har meldt deres ankomst fredag. Efter aftensmad står den på brætspil.
Lørdag og søndag kører vi løs, og jeg regner med at arrangementet slutter med fælles spisning søndag, hvorefter der lige skal gøres rent osv. inden folk daffer af.

Der er to sommerhuse til rådighed, som ligger et par hundrede meter fra hinanden.

Sommerhus 1: 8 sovepladser. Heraf 1 dobbeltseng og 2 sovepladser er i et tilstødende anneks (vistnok med eget toilet. Jeg har ikke været ovre i annekset og se det)

Sommerhus 2: 6 sovepladser. Heraf 1 dobbeltseng og 2 sovepladser i et tilstødende anneks.

Hvis der er nogle udprægede A-mennesker, vil det nok være rart om de fik anneks-sovepladserne. Så kan de bare gå til ro, når de ikke gider mere, uden at de øvrige behøver lege stilleleg mens de spiller videre.
Dobbeltsengene bør nok reserveres til par.

Mig bekendt er alle øvrige sovepladser enten senge parvis i værelser eller køjesenge. Jeg kender ikke fordelingen, da der er blevet lavet noget om siden jeg selv var dernede.

Hvis der er særlige ønsker om hvem man ønsker at dele værelse med, kan man selvfølgelig bare sige det, og jeg noterer det.

Jeg regner med at vi selv laver mad.
Som følge deraf vasker vi også selv op. :)
Og så kommer der en lille opgave når vi skal hjem, da sommerhusene gerne skulle stå pæne og rene når vi forlader dem.

Jeg regner med at alle der deltager får en opgave som er "deres" i løbet af opholdet. Det kan være madlavning, opvask eller afsluttende rengøring. Hver person får kun en enkelt tjens. Resten af weekenden står i brætspillets tegn.
Antallet og omfanget af opgaverne vil afhænge af det endelige antal deltagere, men kunne være noget i stil med:
- Opvask lørdag. (Både efter frokost og aftensmad) Tildeles til to personer.
- Opvask søndag. (Både efter frokost og aftensmad.) Tildeles til to personer.
- Opvask fredag og efter morgenmad lørdag og søndag. Tildeles til to personer.
- Morgenmadsholdet. Sørger for at indkøbe og servere morgenmad lørdag og søndag, og gøre morgenbordet klar. To personer.
- Madlavning fredag - Den tager jeg selv
- Madlavning lørdag incl. indkøb - 1 person. Jeg skal nok hjælpe til som chauffør
- Madlavning søndag incl. indkøb - 1 person. Jeg skal nok hjælpe til som chauffør
- Rengøring inden afgang. - 4 personer. (Jeg regner selv med at gå som den sidste, og er naturligt selvskrevet her. Er der folk der skal køre hjem med mig, vil det også være en logisk opgave at springe på.)

Dette er et udkast der kunne benyttes, hvis vi er fuldt hus. Ved at der er sat navn på f.eks. rengøring, kan folk der er nødt til at smutte tidligt, også roligt gøre det. Der skal nok blive taget hånd om resten.

Frokost er bare det kolde bord, og der kan vi hurtig - ved fælles hjælp - få ryddet og serveret. Og opvasken er en særskilt opgave der allerede er uddelegeret.

Det er rart hvis folk har overskud til at give en hjælpende hånd, også selv om det ikke er "deres tur". Men på denne måde ved man hvem der som minimum bør være på opgaven.
Man er velkommen til at sige "Jeg tager mig gerne af....", og jeg noterer det. Ellers får man en pind uddelegeret ved ankomst.

Hvis der er folk der meget gerne vil med, selv om alle pladser er besat, kan vi muligvis finde ud af noget med at de så må medbringe telt og slå op i haven el.lign.

Melder man sig til, er det ikke bindende. Betragt det som en invitation, og siger man først ja-tak, er det fordi du så bestemt vil bestræbe dig på at dukke op. Man kan naturligvis blive forhindret, lægge sig syg el.lign. Ikke noget problem. Bare husk at give besked om det, så snart du er klar over at du ikke kan dukke op.

Jeg regner med at prisen kommer til at ligge omkring 150-200 kroner pr. næse til dækning af sommerhusleje. (Jeg har ikke fået nogen endelig pris)
Dertil kommer der lidt til fælles indkøb til morgenmad, frokost og aftensmad. Det vil jeg forsøge at holde på et rimeligt niveau. Den kommer altså ikke til at stå på oksemørbrad eller store fede engelske bøffer nogen af dagene.

Jeg vil - når vi kommer lidt tættere på - forsøge at lave et skema over hvornår der vil være "store spil" på bordet, som man kan blive introduceret til. Det vil først være muligt at udarbejde, når vi har et billede af hvem der kommer med, og hvad folk gerne vil introducere andre for.

Dertil kan det være vi - afhængigt af vejret - arrangerer lidt udendørs spil. Jeg ved der er mulighed for både croquet, petanque og kongespillet.

Det kan i øvrigt også være lidt en opgave i sig selv, at finde nogle madretter som alle kan lide. Så jeg tænkte på at lave nogle forslag her.
Hvis du tilmelder dig, og har det fint med alle nedenstående forslag, behøver du ikke sige/gøre noget. Kun hvis der er en eller flere retter du ikke bryder dig om, skal du lige gøre opmærksom på det, så vi får det strøget fra listen over muligheder.
(Det er helt med vilje at jeg ikke foreslår retter med kartofler. Det er betydeligt lettere at "skrælle" pasta og ris. Især til så mange mennesker.)

Spagetti og kødsovs
Boller i karry
Kylling i karry
Tortillas (med f.eks. hakket oksekød og diverse grønt at lægge med i)
Lasagne
Chili con carne


Foreløbig deltagerliste.

Steen
Helle og Frouvne (Dobbeltværelse)
Rune
qute
Last edited by Stony on Tue Jul 10, 2007 9:20 am, edited 4 times in total.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Stony

Alt sammen meget meget rimeligt og lyder ganske fornuftigt ...
Den eneste lille ting (af praktisk karakter) er, at tanken om at skulle lave med til 10-12 mennesker alene (eksklusiv eventuelle daggæster) er måske en opgave, som også bør tildeles to personer ... (personligt står jeg hellere på to opgaver, som så deles med en anden fremfor at stå på en stor opgave) men derudover er der simpelthen ikke noget at sætte en finger på :wink:

Fantasktisk idé og initiativ - jeg glæder mig meget.

Helle
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Helle wrote:Den eneste lille ting (af praktisk karakter) er, at tanken om at skulle lave med til 10-12 mennesker alene (eksklusiv eventuelle daggæster) er måske en opgave, som også bør tildeles to personer ...
Det er noteret. Ovennævnte er som sagt kun et udkast. Min tanke var bare, at hvis man f.eks. laver spagetti og kødsovs, så skal der bare brunes noget mere kød, hakkes nogle flere løg og koges noget ekstra pasta. Ellers er det ikke så forskelligt fra at lave det til 2 personer. Der skal mulgvis bruges to gryder til sovs og 2 gryder til pasta...
Last edited by Stony on Mon Jul 09, 2007 12:23 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Det tænkte jeg nok - det er jo også en minimal detalje ...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

For folk der eventuelt allerede har læst det øverste indlæg, har jeg lige tilføjet et lille afsnit omkring maden.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Eminesuppe - ala ØbroCon 1 er også en meget nem mulighed .... det kan uden problemer laves af en person - og jeg skal gerne gøre det....
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Helle wrote:Eminesuppe - ala ØbroCon 1 er også en meget nem mulighed .... det kan uden problemer laves af en person - og jeg skal gerne gøre det....
Ja, og den mangler vi stadig den lovede opskrift på! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Sommerhus-Con tråden

Post by Frouvne »

Stony wrote:[...] Spagetti og kødsovs
Boller i karry
Kylling i karry
Tortillas (med f.eks. hakket oksekød og diverse grønt at lægge med i)
Lasagne
Chili con carne [...]
Der er vist én, der har gået til finere madlavning for mænd! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Sommerhus-Con tråden

Post by Stony »

Frouvne wrote:
Stony wrote:[...] Spagetti og kødsovs
Boller i karry
Kylling i karry
Tortillas (med f.eks. hakket oksekød og diverse grønt at lægge med i)
Lasagne
Chili con carne [...]
Der er vist én, der har gået til finere madlavning for mænd! :wink:
Hey hov. Ingen næsvisheder. Jeg kunne også have foreslået svampesuppe, kammuslinger og stegte snegle. Men det ville der nok være en del der ville rynke på næse over. (Inklusive mig selv)

Det var bare et forsøg på et kompromis, hvor det ikke koster alverden at købe ingredienser til maden, og at finde noget de fleste mennesker sædvanligvis kan lide.

Men hvis du gerne vil have sær-menu, kan sneglene da nok godt arrangeres. :P
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Re: Sommerhus-Con tråden

Post by stoffer »

Stony wrote:Jeg kunne også have foreslået svampesuppe, kammuslinger og stegte snegle.
...
Men hvis du gerne vil have sær-menu, kan sneglene da nok godt arrangeres.
Mums siger jeg bare! Kammuslinger, snegle, foigras, ost der smager af lim, løg- og pinjekernemarinerede vandmand, hestemørbrad og hvidvinsdampede muslinger.. og mere til - bring it on! Det er kræs!
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg er så småt begyndt at spekulere på hvordan der kan skabes lidt struktur, så spil folk meget gerne vil få prøvet, også kommer på bordet, og at folk får mulighed for at prøve flest mulige titler fra deres ønskeliste.

Dertil spekulerer jeg på et par (aften-) seancer, hvor vi alle er samlet. Det kunne f.eks. være til en omgang Werewolf. I så fald vil det være kærkomment om en eller anden vil styre begivenheden. Helst en der har prøvet "live" Werewolf før. Alternativt kan jeg godt, men jeg har kun prøvet at spille det over nettet. Eller måske noget helt andet, hvis der er nogle gode forslag?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Werewolf lyder som en god idé. Det har jeg ofte tænkt, jeg godt kunne tænke mig at prøve.

Jeg er også ved at være moden til at komme i gang med planlægningsprocessen. Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at læse op på Princes of the Renaissance og få det på bordet for første gang for mit vedkommende. Og det kunne jo også være, at dette kunne blive lejligheden, hvor der skal spilles Through the Ages: A Story of Civilization...?!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Og en google-maps angivelse af, hvor sommerhusene ligger. Det ene ligger på Morelvej, og det andet på Hindbærvej, ganske kort derfra.

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=da&g ... iwloc=addr
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

...og jeg har lige fået at vide, at i det store sommerhus, er der en opvaskemaskine. Det er altid rart at have, og fjerner et par kedelige opgaver.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Stony wrote:...og jeg har lige fået at vide, at i det store sommerhus, er der en opvaskemaskine. Det er altid rart at have, og fjerner et par kedelige opgaver.
Det gør unægteligt et par af opgaverne mere attraktive: :wink:
- Opvask lørdag. (Både efter frokost og aftensmad) Tildeles til to personer.
- Opvask søndag. (Både efter frokost og aftensmad.) Tildeles til to personer.
- Opvask fredag og efter morgenmad lørdag og søndag. Tildeles til to personer.
frouvne, administrator

Image
Post Reply