ûbergeek Quiz 2 spørgsmål - uddybning

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

ûbergeek Quiz 2 spørgsmål - uddybning

Post by Drix »

Så ta'r vi den her Stony, hvis ikke du kan svare høfligt.

1 - Da det ikke er muligt at stille spørgsmål i quizzen, da det vil tælle som et indlæg, og man dermed ikke kan gætte, er denne tråd oprettet.

2 - Har du tænkt på, at man kan slette sine gæt hyppigt og gætte på nogle nye i løbet af en dag. (Hvilket allerede er sket), og på den måde, kan folk hjælpe hinanden. Er det lovligt?

3 - Hvad er præmien? (udover den er uspeciferet?) Det er vel rart at vide, hvad der kæmpes om, så linierne er lagt fra starten.

4 - De mystiske regler gør det svært at vise sin 'styrke'. Hvis en person har gættet en titel, kan vedkommende komme til at vente længe, indtil bogstaverne i titlen er gættet, og vedkommende har lov til at gætte på titlen. Hvorfor denne mystiske regel?

5 - Forklar venligst, hvordan du kan få bogstaverne WOFA ud af Wings of War...etc...som du har foklaret i quiz-tråden?

6 - Skal begge (eller flere) forbogstaver bruges til titlerne, så f.eks. Railroad Tycoon - Europe bliver til RT:E ? Eller er det bare det første i hele titlen, selv om titlen består af flere ord? Så Railroad Tycoon - Europe bliver til R?
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Re: ûbergeek Quiz 2 spørgsmål - uddybning

Post by stoffer »

Uh uh uh jeg kan en af dem:

Wings of War - Famous Aces = (W)ings (O)f (W)ar (F)amous (A)ces = W(I) O W(II) F A = W O F A
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: ûbergeek Quiz 2 spørgsmål - uddybning

Post by qute »

Drix wrote:Så ta'r vi den her Stony, hvis ikke du kan svare høfligt.
Tag en kiks :lol:
Image
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Re: ûbergeek Quiz 2 spørgsmål - uddybning

Post by Drix »

stoffer wrote:Uh uh uh jeg kan en af dem:

Wings of War - Famous Aces = (W)ings (O)f (W)ar (F)amous (A)ces = W(I) O W(II) F A = W O F A
Dyddi....... det er så kun W, der skal bruges kan jeg informere dig om :wink:

og du må få kiksen som præmien for dit gæt :shock:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Drix

Angående reglerne, så kan jeg naturligvis ikke svare.
Angående præmien, så er der en præmie, fordi vi gerne ville bakke op om Stonys quiz.

Den er uspecificeret, fordi det for det første ikke er noget særligt, sikkert et kortspil af en slags, men da det sikkert kommer til at afhænge af, hvem der vinder, så er det ikke besluttet.

Sidst vi havde skrevet en præmie på, havde vinderen spillet, så derfor denne fremgangsmåde...

Det var vist den del af spørgsmålet, som jeg var ansvarlig for.

Helle
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: ûbergeek Quiz 2 spørgsmål - uddybning

Post by Stony »

Drix wrote:Så ta'r vi den her Stony, hvis ikke du kan svare høfligt.
Det vil jeg absolut mene at jeg kan, og at jeg som regel også praktiserer. Men med dig er løbet tør for tålmodighed. Hvis du vil anfægte mine svar ud over dem jeg har skrevet til dig, må du meget gerne udpege dem, så jeg kan granske dem nærmere om jeg har brugt en unødigt hård tone. Det har i så fald nok været en fejl. Men ikke her.
Drix wrote:1 - Da det ikke er muligt at stille spørgsmål i quizzen, da det vil tælle som et indlæg, og man dermed ikke kan gætte, er denne tråd oprettet.
Ordlyden i regelsættet er allerede blevet ændret, så selv en advokat/regelrytter, som insisteret på at læse det præcise bogstav, og ikke det's ånd eller mening, burde kunne få en rimelig entydig mening ud af det skrevne.
Drix wrote:2 - Har du tænkt på, at man kan slette sine gæt hyppigt og gætte på nogle nye i løbet af en dag. (Hvilket allerede er sket), og på den måde, kan folk hjælpe hinanden. Er det lovligt?
Har du tænkt på at det behøver de slet ikke at lave indlæg for at gøre. De kan bare sende en privat besked.
Drix wrote:3 - Hvad er præmien? (udover den er uspeciferet?) Det er vel rart at vide, hvad der kæmpes om, så linierne er lagt fra starten.
Jeg kan kun skrive hvad jeg ved. Igår aftes angav Helle at der ville være en præmie. Jeg formoder at sløret bliver løftet så snart hun og Allan er blevet enige om hvad det skal være.
Drix wrote:4 - De mystiske regler gør det svært at vise sin 'styrke'. Hvis en person har gættet en titel, kan vedkommende komme til at vente længe, indtil bogstaverne i titlen er gættet, og vedkommende har lov til at gætte på titlen. Hvorfor denne mystiske regel?
Jeg har allerede besvaret din PB du sendte mig, så jeg laver en cut/paste hertil:
Stony wrote:Nej, det gør spillet mere taktisk. Du skal ikke vente til andre har afsløret hele spillet, men måske vente til der er to tegn tilbage. Dem tager du så selv, og gætter samtidig spillet. Det kunne også være lavet tur-baseret, men så får man bare problemer med at man skal "tilmelde sig", og hvad så hvis en deltager pludselig er væk i nogle dage eller pludselig hopper ud. Dette er som et real-time strategispil ala Ice Cubes. Bare online. Hvis du kun kigger forbi en gang om dagen, er dine vilkår forringede. Fuldstændig som hvis du ikke er opmærksom når man spiller Ice Cubes.

Drix wrote:5 - Forklar venligst, hvordan du kan få bogstaverne WOFA ud af Wings of War...etc...som du har foklaret i quiz-tråden?
Billedet der er klippet fra er dette:
http://www.boardgamegeek.com/image/38996
Det er coveret fra dette spil:
http://www.boardgamegeek.com/game/9203
Navnet på dette spil er "Wings of War - Famous Aces"
Det giver initialerne WOWFA , som vi forkorter til WOFA, da det ikke giver mening at skrive W to gange.
Drix wrote:6 - Skal begge (eller flere) forbogstaver bruges til titlerne, så f.eks. Railroad Tycoon - Europe bliver til RT:E ? Eller er det bare det første i hele titlen, selv om titlen består af flere ord? Så Railroad Tycoon - Europe bliver til R?
Det er muligt at jeg ikke fik beskrevet det entydigt i det oprindelige indlæg, men så blev det om ikke andet behandlet i den første tråd jeg lavede omkring regelsættet, og kan igen læses ud af mit eksempel i mit første svar. Jeg navngav spillene Razzia og Atlantic Star. Kigger du på side to under "svar" på det link jeg angav, kan du se at der står skrevet bogstaverne R for Razzia og AS for Atlantic Star. Jeg benyttede så R fra Razzia og A fra Atlantic Star til at danne navnet RA. Hvis der fandtes et spil der hed RS kunne jeg også have dannet det istedet.

Det er i øvrigt spøjst, at du gør så meget ud af at læse det præcise bogstav i det skrevne, men ikke har bidt mærke i at jeg konsekvent skriver om spillet initialer. (flertal) Hvis det kun var det første bogstav der skulle benyttes, var der nok brugt ental.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: ûbergeek Quiz 2 spørgsmål - uddybning

Post by Helle »

Stony wrote: Det vil jeg absolut mene at jeg kan, og at jeg som regel også praktiserer. Men med dig er løbet tør for tålmodighed. Hvis du vil anfægte mine svar ud over dem jeg har skrevet til dig, må du meget gerne udpege dem, så jeg kan granske dem nærmere om jeg har brugt en unødigt hård tone. Det har i så fald nok været en fejl. Men ikke her.
Du ER en meget dydig mand, Stony. Hatten af for det!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Doh!!! Og så huskede jeg navnet forkert. Da jeg skrev "Ice Cubes".... Læs venligst som "Ice Towers"
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Re: ûbergeek Quiz 2 spørgsmål - uddybning

Post by stoffer »

Drix wrote:og du må få kiksen som præmien for dit gæt :shock:
:P hvad får jeg så når det alligevel er rigtigt? :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: ûbergeek Quiz 2 spørgsmål - uddybning

Post by Stony »

stoffer wrote::::...---== Germangames forum - en oversprintshandling ==--...:::
* klør sig i hovedet, og studser over hvad en oversprintshandling mon kan være *

Slåfejl længe leve. Jeg er selv 100m mester i den disciplin.
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

nej nej, det er rigtig nok. Indtil i går var det "En overspringshandling", men i aftes ændrede jeg det til "en oversprintshandling", da det bare lyder mere mærkeligt :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Re: ûbergeek Quiz 2 spørgsmål - uddybning

Post by Drix »

Stony wrote:Det vil jeg absolut mene at jeg kan, og at jeg som regel også praktiserer. Men med dig er løbet tør for tålmodighed. Hvis du vil anfægte mine svar ud over dem jeg har skrevet til dig, må du meget gerne udpege dem, så jeg kan granske dem nærmere om jeg har brugt en unødigt hård tone. Det har i så fald nok været en fejl. Men ikke her.
Hvilket betyder : Nej, jeg var ikke høflig. Tak!
Stony wrote:Ordlyden i regelsættet er allerede blevet ændret, så selv en advokat/regelrytter, som insisteret på at læse det præcise bogstav, og ikke det's ånd eller mening, burde kunne få en rimelig entydig mening ud af det skrevne.
Regler er vigtige (og derfor bør de være entydige), men ingen grund til at blive pendantisk.
Stony wrote:Har du tænkt på at det behøver de slet ikke at lave indlæg for at gøre. De kan bare sende en privat besked.
Men er det lovligt?
Og ja...PB kan bruges...men folk rammer jo et større publikum med en post i tråden...så kan det jo være at brugeren kan bruge det til at danne titler ...(altså være TAKTISK :shock: )
Stony wrote:Navnet på dette spil er "Wings of War - Famous Aces"
Det giver initialerne WOWFA , som vi forkorter til WOFA, da det ikke giver mening at skrive W to gange.
Mening? :? Det giver vel mening, hvis bogstaverne skal bruges... vi "gættere", kan vel ikke se, hvad der var "quizstillerens" mening?
Stony wrote:Jeg benyttede så R fra Razzia og A fra Atlantic Star til at danne navnet RA. Hvis der fandtes et spil der hed RS kunne jeg også have dannet det istedet.

Det er i øvrigt spøjst, at du gør så meget ud af at læse det præcise bogstav i det skrevne, men ikke har bidt mærke i at jeg konsekvent skriver om spillet initialer. (flertal) Hvis det kun var det første bogstav der skulle benyttes, var der nok brugt ental.
Aha...så vil jeg glæde mig til at se titlen, der starter i D4 - Ø.

...med mindre du mener, at et spil med en titel ABC...giver mulighed for at bruge enten A, B eller C eller alle tre til en evt. titel. (Hvis det er det, du mener giver WOW-forklaringen mening :wink: )
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Re: ûbergeek Quiz 2 spørgsmål - uddybning

Post by stoffer »

Mening? :? Det giver vel mening, hvis bogstaverne skal bruges... vi "gættere", kan vel ikke se, hvad der var "quizstillerens" mening?
Nej, fordi det felt hvor det pågældende spil er afbilledet, kan ENTEN være W, O, F eller A. Dvs. det er et multi-valg-felt. En joker, derfor giver det ikke mening at have to W'er, fordi man ikke "bruger" bogstaver, men felterne i sig selv er muligheder for bogstaver.

F.eks. fire felter: [R] [A/I] [I/M] [N/D/E]

Kan give RAID og RAIN eller RIME.

det er ihvertfald sådan jeg forstod reglerne.
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Enig!
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Nej nej, vi er ikke enige :) Først nu ser jeg at det er forkert at starte min sætning med et "nej" - man må jo bare få det til at passe sammen og håbe på at quizstillerens ide med opgaven gøres klart af tilpas mange faste bogstaver, det er jo en del af spillet. En slags bagvendt soduku og alligevel ikke.
:::...---== Bananlikør ==--...:::
Post Reply