Mens vi venter på viking-con..

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

stoffer - ah, det er også der, Bo bor! Jamen så kan jeg ikke være overrasket. Har flere gange været lige ved at tage forbi og spille brætspil en hverdagsaften, men omvendt ligger det ikke lige et sted, hvor jeg normalt lige kommer forbi, så det har jeg endnu ikke nået :)
Helle wrote:Tja, jeg ville sådan set gerne arrangere, og gerne den 3. men det afhænger altså af den der eksamensdato ... men jeg kan ikke overskue at skulle arrangere med grill og udendørs halløj, fordi det er lidt større - måske skulle man vente med det til august og så bare mødes til brætspil evt, med spisning ude engang i enten juni eller juli ...????
Altså, man siger da ikke nej til to gange brætspil! :lol:
Men ellers vil jeg meget gerne hjælpe med det praktiske, hvis det er?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej

Pænt af dig, Andrea ... desværre ser det ud til, at det bliver imellem den 4.-8. juni min eksamen kommer til at ligge, så det bliver ikke med mig som ansvarlig - men det skal ikke afholde andre fra at lave et arrangement .... Uanset, hvornår man vælger vil der være nogle der ikke kan ... hvilket i virkeligheden er argumentet for, at den/de der melder sig som ansvarlige beslutter datoen ...

Men det kan være, at vi til august kan stikke hovederne sammen ....? Og mon ikke vi inden da får spillet vores deduktionsspil - hvis altså ikke din sommerferie er helt booket op ????

Helle
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

Helle wrote: Pænt af dig, Andrea ... desværre ser det ud til, at det bliver imellem den 4.-8. juni min eksamen kommer til at ligge, så det bliver ikke med mig som ansvarlig - men det skal ikke afholde andre fra at lave et arrangement .... Uanset, hvornår man vælger vil der være nogle der ikke kan ... hvilket i virkeligheden er argumentet for, at den/de der melder sig som ansvarlige beslutter datoen ...
Hm... altså nu snakkede stoffer om, at han ikke havde så travlt i juni, men om det så betød, at han har mulighed for at være arrangør alligevel, ved jeg ikke...?
Men det kan være, at vi til august kan stikke hovederne sammen ....? Og mon ikke vi inden da får spillet vores deduktionsspil - hvis altså ikke din sommerferie er helt booket op ????
Næ, det er den ikke - eller rettere: der skal da være plads til brætspil! ;)
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Andrea wrote:stoffer - ah, det er også der, Bo bor! Jamen så kan jeg ikke være overrasket. Har flere gange været lige ved at tage forbi og spille brætspil en hverdagsaften, men omvendt ligger det ikke lige et sted, hvor jeg normalt lige kommer forbi, så det har jeg endnu ikke nået :)
Jamen, kom endelig frisk, det hænder også at Andreas (infochef 2005 mener jeg?) og Lars Nyberg (top-notch rollespiller) kigger fordi. Men o.k. hvis der alligevel ender med at være noget con-agtigt på ØK en dag, så kan vi tage den der :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Andrea wrote:Hm... altså nu snakkede stoffer om, at han ikke havde så travlt i juni, men om det så betød, at han har mulighed for at være arrangør alligevel, ved jeg ikke...?
Men det ved jeg :) Det betød at jeg kan flytte en dag eller to, men ikke kan stå for noget stort (tror jeg da ikke). Lige p.t. er det meget svært at overskue da min BA skal afleveres d. 29 og jeg nogle gange skal huske op til fem ord af gangen. Så jeg ved ikke noget før d. 30 (dvs. d. 31, da d. 30. går med av-av-av-i-hovedet).
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

stoffer wrote: Men det ved jeg :) Det betød at jeg kan flytte en dag eller to, men ikke kan stå for noget stort (tror jeg da ikke). Lige p.t. er det meget svært at overskue da min BA skal afleveres d. 29 og jeg nogle gange skal huske op til fem ord af gangen. Så jeg ved ikke noget før d. 30 (dvs. d. 31, da d. 30. går med av-av-av-i-hovedet).
Ok - godt med hurtigt svar :)

Men en lille opsummering:
Der er tale om, at der muligvis kan være et arrangement både i juni og i august (sidstnævnte måske inkluderet grillning om aftenen?), men der mangler arrangører til det.


*pønser lidt på, hvad der er af muligheder...*
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Andrea wrote:
stoffer wrote: Men det ved jeg :) Det betød at jeg kan flytte en dag eller to, men ikke kan stå for noget stort (tror jeg da ikke). Lige p.t. er det meget svært at overskue da min BA skal afleveres d. 29 og jeg nogle gange skal huske op til fem ord af gangen. Så jeg ved ikke noget før d. 30 (dvs. d. 31, da d. 30. går med av-av-av-i-hovedet).
Ok - godt med hurtigt svar :)

Men en lille opsummering:
Der er tale om, at der muligvis kan være et arrangement både i juni og i august (sidstnævnte måske inkluderet grillning om aftenen?), men der mangler arrangører til det.


*pønser lidt på, hvad der er af muligheder...*
Altså det er vel i princippet ikke arrangører der egentlig mangler, men snarere et sted at være, hvor der kan grilles ...
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Jeg tror jeg har fået infochef Bo med til at arrangere noget på vores lystige kollegium - han har jo noget af den erfaring der skal til for at have mere end én bold i luften af gangen. Jeg vender tilbage med mere info etc. etc.

Indtil da, kan jeg officielt stadig ikke lave noget, fordi jeg officelt skrive bachelor hele tiden og igen, selv når jeg bruger min dag på forums og blogs. :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

stoffer wrote:Jeg tror jeg har fået infochef Bo med til at arrangere noget på vores lystige kollegium - han har jo noget af den erfaring der skal til for at have mere end én bold i luften af gangen. Jeg vender tilbage med mere info etc. etc.
Fedt!
Har I snakket noget om størrelsen på arrangementet? (antalsmæssigt)
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Jeg overvejede selv at gøre det til et "officielt arrangement", dvs. så der også kan komme folk fra selve kollegiet, men jeg ved ikke hvordan det går i spænd med den rigtige Øbrocon ide.

Det er nemlig sådan, at hvis vi åbner op og gør det "officielt" kan vi nok 1) bruge den store festsal og 2) sælge vand+drikke fra vores fabelagtige bar, dvs. meget mindre arbejde og til sidst 3) bruge vores ludotek helt uden brok fra eventuelle kvævulanter.

Men selvom det ikke er et officielt arrangement, kan vi nok stadig låne ludoteket.
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Hov, jeg glemte at skrive om antal: Nej.

Kan vi bruge den store sal, er det som sådan ikke noget problem at vi er 60-70 mennesker, hvis det er det vi ender med :-)

Bliver det "uofficielt" (dvs. bare privat som normalt) så kan vi leje et festrum eller to, dvs. 40 mennesker p.r. festrum
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Nu har jeg vist efterhånden mistet overblikket over denne tråd... startede jeg ikke med at sige et eller andet...?!

Stoffer, angående hvordan et arrangement på kollegiet går i spænd med Øbro Con-tanken, ville jeg ikke tage det så tungt. Man kan jo bare kalde det noget andet. Tanken bag Øbro Con - ikke at der ligger søvnløse nætter bag - er, at skabe mulighed for, at de folk, der udveksler meninger og holdninger om brætspil her på forum naturligvis også skal have mulighed for at mødes og praktisere denne hobby. I den forstand går de to ting selvfølgelig ikke op i en højere enhed. Til gengæld er folk her på forum jo hurtige til at slå til, når der er muligheder for at mødes og spille, så jeg syntes da at det er en super-idé, hvis der er mulighed for at arrangere noget der og har jeg mulighed for at deltage kan du også roligt regne med, at jeg dukker op.

I forhold til dato-planlægningen... det lyder som om, der kunne være nogen interesse for at gøre noget den 3. juni!? Hvis, for så vidt ovenstående bliver til noget, er det så rigtigt fornemmet, at det bliver på et senere tidspunkt? Jeg vil gerne lige undersøge mulighederne for den 3. ... Skal der være tale om et grill-arrangement har jeg ikke umiddelbart de store muligheder. Hvis folk er friske på det, kunne man selvfølgelig vælge at lade vejret på dagen afgøre om arrangementet lykkes, og lave en skovtur ud af det. Det ville bryde totalt med mine associationer om brætspil, men kunne formentlig være rigtig hyggeligt og tvinge os til at kigge efter titler, der ellers aldrig ville komme frem til en Øbro Con... hvorfor f.eks. ikke spille Eiertanz og Squad Seven på en helt alternativ Øbro Con??? Alternativt kan vi selvfølgelig også se, om der kan skaffes et lokale og så kan vi droppe grill og / eller skovturskurven...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

3. juni er jeg superfortaler for!

Mht. grill kan det godt være, at jeg er en kende paranoid ang. vejret, men jeg synes, det er en god idé, hvis et evt. grillarrangement kan 'reddes' af en nærliggende indelokation i tilfælde af regnvejr.
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Jeg har lige haft en lang samtale med Bo. Vi har reserveret dagene d. 24-26 august, hovedsageligt fordi folk er tilbage fra evt. sommerferie der, og alligevel nægter at sommeren er forbi, så kan det lige redde det hele. Og da august er den nye juli, bliver der nok også mulighed for grill.

Vi ved endnu ikke det helt store, men det bliver nok noget med jer, vores regulære crew, samt sommerspil-folkene der bliver først i invitationspuljen.

Da vi begge skal skrive BA i denne måned, sker der nok ikke mere i sagen indtil juni.
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Fint! Datoerne er noteret! Jeg tumler lige videre med ideen om den 3. og ser om vi kan tage højde for Andreas paranoide sider... Er der også noget vi skal tage højde for i.f.t. små lukkede rum, store åbne pladser... :wink:


Sybil describes mother as a woman full of "death force," a "worrier" with countless irrational "morbid fears": "Vans, ... rats, doorknobs, birds, heights, open spaces, confined spaces, ... footballs, bicycles, cows, ... men following her ... and death."
http://tviv.org/Fawlty_Towers/The_Psychiatrist
frouvne, administrator

Image
Post Reply