Mens vi venter på viking-con..

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

stoffer wrote:*CLEAR*
*BAM*
"still no lifesign doctor"
*CLEAR*
*BAM*
bip bip bip bip "we got a pulse"

Med dette lille radiostykke, i to akter, vil jeg lige genoplive tråden.

Hvis øbrocon skal være udenfor, så tænker jeg lidt; hvilke spil har jeg der kan virke udenfor? Meget få desværre, de fleste af mine spil inkluderer meget tungt brug af tynde tynde kort og plastikstykker der bevæger sig alt for meget. Faktisk er det kun de mest simple af mine spil (dermed ikke sagt de ikke er sjove) der kan fungere i bare lidt vind og blæst.

Hvilke spil kender i der fungerer udenfor? Og hvilke spil har i, der kan fungere udenfor? :)
Gipf kan. Backgammon, skak og go.

E&T kan måske også?
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

stoffer wrote:Hvilke spil kender i der fungerer udenfor?
Disse! :)

http://www.boardgamegeek.com/geeklist/13194
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Der findes da også en geekliste til ALT.. det er da fantastisk. Jeg har selv meget få der kan virke udenfor :

Skak

og derudover, hvis man tillader en begrænset risiko for at ting kan flyve af bordet:

Fjorde
Carcassonne
Ursuppe (eneste problem er kortet i midten, ellers er brikkerne tunge nok, i forhold til overflade)

Men der skal ikke meget blæst til før det går helt galt desværre.
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

stoffer wrote:Hvilke spil kender i der fungerer udenfor? Og hvilke spil har i, der kan fungere udenfor? :)
Jeg tror jeg forsigtigt, men bestemt, vil udelukke Advance Squad Leader. :P

Som qute er inde på: spil der udelukkende består af bræt + plastic- og/eller træ-stykker.

Gipf-serien og skak passer ind. Men det er lutter to-spiller spil.

T&E kunne være et bud. Pueblo? Blokus?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Kære Alle

Jeg glæder mig meget til at spille med jer, og jeg vil også gerne grille bagefter ...

For MIG dur kombinationen spil-barn ikke, hvis jeg selv skal spille, så jeg tager ikke barn med til spilleriet, men vil da ikke udelukke, at sønnike vil være med til at spise bagefter...

Jeg er ikke så meget til at spille "alvorligt" udenfor (jo, Hive, Gipf-serien, Zendo, IceTowers, men kort flyver så nemt afsted ...)- men kan man ikke i tilknytning til nogle indendørsspillelokaler finde et sted at grille bagefter?

Hvis nogen vil være arrangører, så meld endeligt på banen ... Hvis du, Claus, har god plads, kan du jo overveje, om du har mod på at være vært ved et arrangement, evt med pladsbegrænsning ...

Håber, at nogen har lyst til at arrangere..

Helle
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

altså.. udover at min kalender er næsten 100% booked indtil næste semesterstart og jeg derfor nok ikke kan arrangere noget, så er der gode muligheder for at holde noget senere på det kollegium jeg holder til i - Øresundskollegiet.

Vi har en stor tagterasse med 4-5 fællesgrill (store) og et dertilhørende arsenal af mere eller mindre vinkelskæve bænkeborde, to festrum med plads til 48 mennesker i hver samt inkluderet et køkken (men koster 300kr i leje og 700kr i depositum, pr styk) og en lang liste af spil til rådighed i vores spilleudvalg.

Stedet er ideelt til at holde tam-tam, desværre har jeg ikke overskud til at kunne arrangere noget i den nærmeste fremtid. Men bagefter fremtiden, kan jeg nok godt holde en øbrocon eller to :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

stoffer wrote:altså.. udover at min kalender er næsten 100% booked indtil næste semesterstart og jeg derfor nok ikke kan arrangere noget, så er der gode muligheder for at holde noget senere på det kollegium jeg holder til i - Øresundskollegiet.

Vi har en stor tagterasse med 4-5 fællesgrill (store) og et dertilhørende arsenal af mere eller mindre vinkelskæve bænkeborde, to festrum med plads til 48 mennesker i hver samt inkluderet et køkken (men koster 300kr i leje og 700kr i depositum, pr styk) og en lang liste af spil til rådighed i vores spilleudvalg.

Stedet er ideelt til at holde tam-tam, desværre har jeg ikke overskud til at kunne arrangere noget i den nærmeste fremtid. Men bagefter fremtiden, kan jeg nok godt holde en øbrocon eller to :)
Det lyder, som rigtigt gode rammer, hvis der også skal grilles - men altså en anden gang.

:D
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

stoffer wrote:Vi har en stor tagterasse med 4-5 fællesgrill (store) og et dertilhørende arsenal af mere eller mindre vinkelskæve bænkeborde, to festrum med plads til 48 mennesker i hver samt inkluderet et køkken (men koster 300kr i leje og 700kr i depositum, pr styk) og en lang liste af spil til rådighed i vores spilleudvalg.
Jeg er altså imponeret over den liste - fedt udvalg I har! :)

Men ellers har jeg samme problem som stoffer - har mange spil med mange tokens/kort og lignende gøgl og knapt så mange, der er udendørsvenlige...
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Jeg er altså imponeret over den liste - fedt udvalg I har! Smile
Det var jo også selveste Morten Greis der i sin tid var med til at trække
udvalget op til hvad det er i dag :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Men nu kan man jo også holde noget indendørs og spise sammen bagefter - ligesom sidst...

hvis ingen har mulighed for at lægge hus til grilldelen bagefter, så skal man måske "bare" gøre som man plejer indtil nogen har mulighed ...

Men hvad med at få sat en dato på ... hvad med 1. juli?
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Men hvad med at få sat en dato på ... hvad med 1. juli?
Årh hvad, lige oven i warmup til Roskilde Festival '07 :cry:

Konstruktiv rettelse: Hvornår er industriferien, og plejer i at placere datoen efter den? Der er også større sandsynlighed for godt vejr til grill omkring august, er det ikke korrekt? Men August er godtnok et stykke væk, og grill var kun optional.

Passer det folk bedst med fredag, lørdage eller søndage? Og hvor sent plejer det at blive?
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

stoffer wrote: Det var jo også selveste Morten Greis der i sin tid var med til at trække
udvalget op til hvad det er i dag :)
Oh! Altså Morten er jo en vældig flink fyr, men jeg vidste ikke, at han havde så god smag i brætspil. Så skulle jeg have kapret ham til nogle spil under Fastaval :)
stoffer wrote: Passer det folk bedst med fredag, lørdage eller søndage? Og hvor sent plejer det at blive?
Fredage er folk på arbejde (jeg har dog fri kl. 12 :P), så lørdag og søndag er nok bedst. Personlig foretrækker jeg søndag, da jeg stort set altid træner lørdag formiddag.

Nu ved jeg ikke, hvor mange der har tænkt jer at invadere Roskilde pga. festivallen (og ikke noget med at brække sig i min have ;)), men hvis d. 1. juli ikke er mulig, så har jeg tidligere foreslået d. 3. juni eller 17. juni (begge søndage) og er såmænd også frisk på d. 24. juni hvis det er.
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Andrea wrote:Oh! Altså Morten er jo en vældig flink fyr, men jeg vidste ikke, at han havde så god smag i brætspil. Så skulle jeg have kapret ham til nogle spil under Fastaval :)
Jeg tror ikke han vidste du brætspillede - det gav næsten et lille gip i ham da jeg fortalte det :) Men også Bo, infonaut-chefen fra fastaval kan bryste sig af at være stadigt medlem af udvalget!


Juni passer mig rigtig godt, mest fordi min BA er afleveret, og jeg har aftaler jeg kan flytte for en enkelt aften.

Som sådan er det dog ligemeget, hvis ingen arrangerer :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Tja, jeg ville sådan set gerne arrangere, og gerne den 3. men det afhænger altså af den der eksamensdato ... men jeg kan ikke overskue at skulle arrangere med grill og udendørs halløj, fordi det er lidt større - måske skulle man vente med det til august og så bare mødes til brætspil evt, med spisning ude engang i enten juni eller juli ...????

Helle
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Man kan jo aldrig få for meget brætspil, og to gange con på én sommer er vist heller ikke skudt ved siden af :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
Post Reply