Mens vi venter på viking-con..

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Mens vi venter på viking-con..

Post by stoffer »

er der så nogen der har overblik over de andre arrangementer der foregår (helst) i Danmark eller vores nærmest nabolande?

Arrangementerne må gerne have et-eller-andet præg af brætspil, jeg er ikke selv den store rollespiller, så f.eks. hyggecon er no-go :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Vi er stadig nogle stykker, der holder vejret i forventing om Øbro Con III :D
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Er der lagt dato på den?
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

nej, ikke så vidt jeg ved ... :wink: :D
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

Men det kommer der snart! (ikke Helle? ;))

Og ellers kender jeg nogle stykker, der har snakket om at lave en brætspilscon, men! - det bliver i Jylland, og det bliver sandsynligvis først til næste år. Jeg skal dog nok sige til, hvis det ændrer sig, Stoffer :)
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

Den europæiske årlige science fiction con bliver afholdt i København/Valby i år - 21. - 23. september - der bliver vistnok noget brætspil der også, der er i hvert fald planer om noget.

http://www.eurocon2007.dk

Og hvis nogen har nogen gode ideer, er der ret sikkert plads til et eller andet ekstra brætagtigt.
Last edited by Jesper on Thu May 03, 2007 9:42 am, edited 1 time in total.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Andrea wrote:Men det kommer der snart! (ikke Helle? ;))

Og ellers kender jeg nogle stykker, der har snakket om at lave en brætspilscon, men! - det bliver i Jylland, og det bliver sandsynligvis først til næste år. Jeg skal dog nok sige til, hvis det ændrer sig, Stoffer :)
Straks du havde spurgt den anden dag skrev jeg for at høre til eksamensdato, men jeg har ikke hørt noget endnu...
men jeg skal give lyd så snart jeg ved mere
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Stony wrote:Vi er stadig nogle stykker, der holder vejret i forventing om Øbro Con III :D
Mon ikke vi kan nå det inden sommerferien for alvor sætter ind?! Man kunne selvfølgelig også lave et open air-arrangement, der bliver sluttet af med lidt fælles grill-spisning og rødvin?! Det vil selvfølgelig begrænse hvilke spil, der kan spilles... Lyder det helt tosset?
frouvne, administrator

Image
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Ah ja, Eurocon kender jeg godt til - men det er mest fordi jeg mænger mig med en af hovederne i Fantastik. Men vidste egentlig ikke helt der også kom brætspil.
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

Helle wrote: Straks du havde spurgt den anden dag skrev jeg for at høre til eksamensdato, men jeg har ikke hørt noget endnu...
men jeg skal give lyd så snart jeg ved mere
Super :)
Frouvne wrote: Mon ikke vi kan nå det inden sommerferien for alvor sætter ind?! Man kunne selvfølgelig også lave et open air-arrangement, der bliver sluttet af med lidt fælles grill-spisning og rødvin?! Det vil selvfølgelig begrænse hvilke spil, der kan spilles... Lyder det helt tosset?
Nej, det lyder bestemt hyggeligt - men det danske vejr kan jo godt være lidt... egenrådigt... ind imellem, så spørgsmålet er, om der er nogen her på forummet, der har ekstra gode forbindelser til vejrguderne? 8)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

hm... det skal vel isoleret set "bare" være et sted med overdækningsmuligheder... noget pavilion-agtigt noget. Jeg ved ikke lige hvor man finder noget sådant, men jeg kunne faktisk godt tænke mig en anderledes "grill-con"

Så kunne dem af os der har dem, jo evt. medbringe møgungerne, da spiludvalget jo alligevel ville ændre karakter af at være udenfor, og så kunne det sociale komme en lille smule mere frem.
Det kunne da være gevaldig hyggeligt.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

Jeg er involveret lidt på sidelinien - praktisk arbejde mv - og har set på den foreløbige plan at der er planer om noget spil. I hvert fald noge rpg, men hørte også noget om brætspil.

Jeg tror også at der kunne være plads til at lave et eller andet ekstra.
stoffer wrote:Ah ja, Eurocon kender jeg godt til - men det er mest fordi jeg mænger mig med en af hovederne i Fantastik. Men vidste egentlig ikke helt der også kom brætspil.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

netsapiens wrote:hm... det skal vel isoleret set "bare" være et sted med overdækningsmuligheder... noget pavilion-agtigt noget. Jeg ved ikke lige hvor man finder noget sådant, men jeg kunne faktisk godt tænke mig en anderledes "grill-con"
Altså.. grill går man jo aldrig galt i byen med :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Jeg er også helt med på grill ideen!
Image
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

*CLEAR*
*BAM*
"still no lifesign doctor"
*CLEAR*
*BAM*
bip bip bip bip "we got a pulse"

Med dette lille radiostykke, i to akter, vil jeg lige genoplive tråden.

Hvis øbrocon skal være udenfor, så tænker jeg lidt; hvilke spil har jeg der kan virke udenfor? Meget få desværre, de fleste af mine spil inkluderer meget tungt brug af tynde tynde kort og plastikstykker der bevæger sig alt for meget. Faktisk er det kun de mest simple af mine spil (dermed ikke sagt de ikke er sjove) der kan fungere i bare lidt vind og blæst.

Hvilke spil kender i der fungerer udenfor? Og hvilke spil har i, der kan fungere udenfor? :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
Post Reply