Feedback på Øbro-con

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Super hyggeligt. Inden frokost fik jeg prøvet Sleuth for første gang (som jeg synes godt om), Pueblo - ligeledes første gang (meget visuelt og abstrakt), samt en håndfuld spil Geschenkt! (glimrende filler).

Efter frokosten fik jeg genoplevet Titan (det er ca. 8 år siden jeg sidst spillede det) og som forventet blev jeg udraderet grundigt. Jeg er stadig klar på at spille det igen. Det er så ulig alle andre spil jeg har oplevet før.
Stony wrote:... Næste gang skal vi måske arrengere det med en mindre form for entré, så det ikke er Helle og Allan der dækker omkostningerne. Jeg ved godt det ikke er så meget det drejer sig om, men det kunne jo godt blive medvirkende til at det ikke bliver så ofte som det ellers kunne være. En entre på f.eks. 30 kroner pr. person, og så kunne man eventuelt få et lod til en lodtrækning om et gavekort til GermanGames el.lign. såfremt der kommer flere kroner i kassen end fasciliteterne har kostet...
Enig. En beskeden entré vil i hvert falt ikke afholde mig fra at deltage.

Glæder mig allerede til 3. udgave af Øbro-con. Tak for en hyggelig dag.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Ja det var super hyggeligt. Fik prøvet nogle nye spil og det er jo altid rart :D
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Jeg takker også for vores (på alle måder) glimrende spil Titan. Det var rart at få det prøvet "rigtigt" igen (og ikke bare mod computer-AI'er) - det sker alt for sjældent.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Tak for et rigtigt godt arrangement herfra. Det var rart at møde så mange nye og venlige mennesker og tilmed få spillet en masse brætspil. Jeg er helt sikkert interesseret i en gentagelse.

Jeg må arbejde på at blive bedre til at forklare regler så Andrea ikke bliver helt fortabt en anden gang (sjovt nok førte hun i det meste af spillet...) :).
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Post by Tina »

Tak for en god oplevelse som helt sikkert fortjener en gentagelse (Ikke nødvendigvis samme spil :wink: )
At prøve 4 nye spil på samme dag må erklæres som en succes oplevelse og så tilmed spil man bagefter ved man er nødt til at købe fordi de var så godt skruet samme :D
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

Rune Petersen wrote: Jeg må arbejde på at blive bedre til at forklare regler så Andrea ikke bliver helt fortabt en anden gang (sjovt nok førte hun i det meste af spillet...)
Nah, jeg tror ikke, at det var din forklaring, der var noget i vejen med. Jeg syntes blot ikke, at spillet var synderlig logisk med alle de små særtilfælde/specialregler/finurlige kombinationer og måder at score points på :)
Tina wrote: At prøve 4 nye spil på samme dag må erklæres som en succes oplevelse og så tilmed spil man bagefter ved man er nødt til at købe fordi de var så godt skruet samme
Så du skal altså ud og købe Sleuth? :D
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2963
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Jeg fik vist aldrig sagt tak for Øbro Con II. Men tak herfra til alle! Jeg havde en super hyggelig dag, som jeg selvfølgelig håber gentager sig snarest
(men ikke før efter min eksamen :wink: )

Jeg fik først spillet Notre Dame, som egentlig var et ok spil. Det mindede mig en smule om Caylus, som jeg ikke har det varmeste forhold til.
Det er svært at lægge nogen langsigtet strategi i Notre Dame, og interaktionen mellem spillerne er ikke speciel stor. Det bliver meget at man kører sit eget spil.. En udemærket oplevelse, men nok ikke et spil jeg vil spille specielt meget i fremtiden.

Pueblo fik jeg spillet med Anders og Jespen (Jesper). Det er 2. gang jeg spiller det, og det er et meget specielt spil, der udfordrer mine 3D evner langt ud over deres kapacitet! Så ingen sejr til mig :wink: Men et spil jeg egentlig synes er ganske sjovt.

E&T fik jeg introduceret for nogle stykker, og som tak blev jeg angrebet fra alle sider og tabte stort :? Selv tak!! :wink:

Railroad Tycoon er jo en klassiker i mit hjerte, langt sjovere end AoS! Vi spillede 6, hvilket jeg aldrig har prøvet før. Umiddelbart synes jeg at det er en anelse i overkanten med spillere. Synes det fungerer bedre med 4-5 spillere, da der bliver en smule trængt med 6 spillere ( ja man skulle ikke tro at det er muligt på det kæmpe kort, men det er det altså!! ).
Det gik mig ganske godt i spillet, selvom "onde" Anders vandt knebent over mig. En revanche må være påkrævet snarest!

Alt i alt en super hyggelig dag, med en masse søde mennesker, og jeg håber at det gentages snarest igen 8)
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Kanzler wrote:E&T fik jeg introduceret for nogle stykker, og som tak blev jeg angrebet fra alle sider og tabte stort :? Selv tak!! :wink:
Ahhh, så forstod vi alligevel reglerne :P
Men seriøst må det vist være de 2 andre. Jeg synes jeg sejlede rundt og havde ikke rigtig nogle ledere inde. Nogle blev ved med at eliminere dem.
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2963
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

qute wrote:
Kanzler wrote:E&T fik jeg introduceret for nogle stykker, og som tak blev jeg angrebet fra alle sider og tabte stort :? Selv tak!! :wink:
Ahhh, så forstod vi alligevel reglerne :P
Men seriøst må det vist være de 2 andre. Jeg synes jeg sejlede rundt og havde ikke rigtig nogle ledere inde. Nogle blev ved med at eliminere dem.
Hehe - nej jeg overdriver vist også lidt for at forsvare mit nederlag :wink: Tror bare jeg spillede skidt. Og var lidt uheldige med nogle angreb, samtidig med at jeg blev angrebet på nogle rigtig uheldige tidspunkter :?
User avatar
frostholm
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Thu May 04, 2006 12:37 pm
Location: Birkerød, nordsjælland

Post by frostholm »

Ja men et forsinket tak for ØBC II.

JEg har lige en forespørgsel til hvor langt folk er villig til at flytte sig ?

Jeg har måske mulighed for at låne vores spejderhytter, som ligger i pæne grønne omgivelser i Ølstykke, og der er muliheder for en masse god spil, samt at spise osv. Og ja man kunne endda gå en tur eller sidde udenfor hvis vejret tillader det.

Men er folk intteresseret i det ? Vi er jo alligevel nogen der køre 20-30 km for at komme til de sidste par cons så om det er den ene eller anden vej.

Og vi kan da sikkert lave fælles transport fra forskellige knudepunkter.
Michael Frostholm
Admin på TOPGAMES.DK
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Det lyder som en god mulighed ... jeg kunne forestille mig, at det heller ikke betød noget for folk med bil ... transport fra Ølstykke station ville dog nok være nødvendigt ...

Men der ville være mindre mulighed for "bare lige" at kigge forbi ... til gengæld ville der ikke være noget sluttidspunkt på ....

Men jeg formoder, at det ville skulle arrangeres i god tid, fordi der sikkert er god booking i sådanne hytter ....
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

frostholm wrote: Og vi kan da sikkert lave fælles transport fra forskellige knudepunkter.
Hvis der er den mulighed, så er det ikke noget problem for mig, der ellers er afhængig af offentlige transportmuligheder.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

ølstykke er vist også væsentlig tættere på roskilde end kbh er ...
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

Helle wrote:ølstykke er vist også væsentlig tættere på roskilde end kbh er ...
Til gengæld er der ofte væsentlig flere muligheder for at komme med off. transportmidler til Kbh :)
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Er der langt fra Amager til Ølstykke på cykel?
:::...---== Bananlikør ==--...:::
Post Reply