Feedback på Øbro-con

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Feedback på Øbro-con

Post by smold »

Nå, hvordan gik jeres dag på Øbro-connen? Fik i spillet og fordelt de spil i ville. Kom Marvel heroes på bordet? Var det godt?

Jeg håber ikke lokalerne har været alt for varme...
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Det var et aldeles fremragende arrangement!

Hyggelig stemning, mulighed for at spille en masse gode spil og behagelige mennesker. Det er en topdollar kombo Image


Jeg vender tilbage med et par kommentarer mere om lidt, men indtil da vil jeg selvfølgelig gentage spørgsmålet:

Hvornår bliver næste arrangement? :D
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Ikke før efter min eksamen, hvis jeg kan få indflydelse ...
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Helle wrote:Ikke før efter min eksamen, hvis jeg kan få indflydelse ...
... som er hvornår? :)
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Jeg fik spillet Ursuppe, Tigris & Euphrates og Indonesia.

Ursuppe overraskede positivt. Jeg synes det var en god blanding af seriøs tænkning og spas. Jeg synes nogle gener er lidt for gode måske. Vi var 3 spillere.

Indonesia er nok lidt for tungt til min smag. Når der skulle shippes 7-13 varer afsted, kunne man godt gå en tur rundt i lokalet, mens der blev talt og tænkt. Hvilket er lidt for meget nedetid for min smag. Ellers synes jeg det var meget sjovt. Mergers og det at være shipping baron var meget sjovt.

T&E var mit første spil så jeg fattede det ikke helt. Jeg har stadig ikke super styr på det, men der var flere ting jeg rigtig godt kunne lide. F.eks. kan brikker bruges på flere forskellige måder. Der var krig og "Coup d'État" hvilket jeg synes var rigtig spændende. Ud over det er det jo klassisk Knizia med få regler og point givning der styrer hvordan man spiller.
Vil meget gerne prøve det igen. Evt. via internet.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Andrea wrote:... som er hvornår? :)
Et kvalificeret bud er vel en måneds tid efter aflevering, som forhåbentlig er i den kommende uge....?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg syntes at lokalerne var helt fine og opbakningen omkring arrangementet i top. Ikke mindst rart at folk er gode til at tage initiativ til at deltage i organiseringen, oprydningen, at sørge for forplejning og så videre. Tak for det! Det fremme alt sammen lysten til at tage initiativ til at gentage arrangementet. Og det kan vi da godt gøre snart... Kan du ikke komme med et udspil til hvor hurtigt du syntes, Andrea, da du virker som den, der er mest utålmodig! :wink:

Formiddagen stod efter en kort regelforklaring fra min side af Taj MahalSleuth og Geschenkt! Efter frokost fik jeg langt om længe prøvet Titan. Det gik gruelig galt for mit vedkommende og min Titan fik nådestødet inden der var gået de første par timer... :( Det gav mig til gengæld lejlighed til at prøve det meste af et spil Marvel Heroes. At mit møde blev så kort med Titan har dog langt fra afskrækket mig. Det har snarere gjort mig endnu mere nysgerrig. Marvel Heroes tør jeg heller ikke afgive en endelig dom over. Det må få et forsøg til og det er jeg også klar til give mig i kast med!

Super-hyggeligt at så mange også havde mod på efterfølgende at gå ud og spise!

Tak for en hyggelig dag til alle deltagere!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Stony wrote:
Andrea wrote:... som er hvornår? :)
Et kvalificeret bud er vel en måneds tid efter aflevering, som forhåbentlig er i den kommende uge....?
Ja, det lyder rimeligt - så næste arrangement kan vel i princippet godt ligge allerede d. 3. juni? (eller evt. 17. juni - for der kan jeg tilfældigvis også ;))
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Kan du ikke komme med et udspil til hvor hurtigt du syntes, Andrea, da du virker som den, der er mest utålmodig! :wink:
Hæ - det nåede jeg at svare på, inden jeg så dit indlæg! :D
Men når jeg nu har en tendens til at proppe min kalender med aftaler, så er det godt med langtidsplanlægning.

Lokalerne var i øvrigt fine. For os, der kommer med offentlig transport, er det især rart, at det ligger så tæt på stationen. Så skal vi bare undgå, at DSB ikke laver sporarbejde under næste arrangement, så transporttiden bliver forlænget :?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Tak for denne gang. Det er jo altid hyggeligt at få spillet noget brætspil. Og tak til GermanGames crew for at tage initiativ (igen).

Jeg synes lokalerne var glimrende. Næste gang skal vi måske arrengere det med en mindre form for entré, så det ikke er Helle og Allan der dækker omkostningerne. Jeg ved godt det ikke er så meget det drejer sig om, men det kunne jo godt blive medvirkende til at det ikke bliver så ofte som det ellers kunne være. En entre på f.eks. 30 kroner pr. person, og så kunne man eventuelt få et lod til en lodtrækning om et gavekort til GermanGames el.lign. såfremt der kommer flere kroner i kassen end fasciliteterne har kostet...
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Jeg har haft en dejlig dag. Jeg har faktisk slet ikke lagt mærke til at vejret var godt udenfor, og nåede kun at kigge på mit ur kl. 13, 16 og 19.30 :)

Jeg glæder mig allerede til næste gang.


Tak for alle spillene. Notre Dame, Eufrat og Tigris, Titan og Marvel Heroes. Og tak til modstandere og regelforklarere.

Notre Dame:
Aaaaalt for tvungen mekanik synes jeg. Jeg synes der er for meget reaktion på ting man ikke har indflydelse på, man kan ikke lave en langsigtet strategi, som kan holde hele vejen hjem, og der er alt for megen "tvang".. eks: Man SKAL ind i Notre Dame i løbet af første tur, da man ellers automatisk mister en gratis scoring. Man SKAL bruge ressourcer på "rottekontrol", da mekanismen man mister ved pest er alt for kraftfuld til at lade være.
Og sidst men ikke mindst, så er der ikke særlig meget man kan gøre med eller mod de andre spillere. Det var ikke et kedeligt spil... det var bare heller ikke sjovt.

Eufrat og Tigris:
Sjovt at spille, men jeg tror mere det var selskabet end spilmekanikken. Jeg sad hele tiden med en fornemmelse af at halvdelen af reglerne var opfundet efter en betatest, altså som tilpasninger. De virkede ikke integreret med hinanden. Det virker fint, og spillet er sjovt og svært, men for mig virker det som om at det burde man som designer kunne have gjort bedre og langt mere elegant.

Titan:
Tja... en klassiker. Sjovt at spille, men downtime er for lang for mig. Desuden så blev jeg ligesom Allan markant straffet ved en dårlig placering som jeg selv var ude om, og et heldigt terningslag for Jens, som jeg ikke selv var udenom :)

Marvel Heroes:
Genialt spil. Efter første gennemspil har jeg ikke et eneste ankepunkt. Produktionskvaliteten er i top, reglerne er kringlede, men det overliggende system er overraskende simpelt efter et par gennemløb. Langt hurtigere at spille end forventet, og en kæmpe grad af interaktivitet. Jeg følte at der var ingen downtime i den tid vi spillede. Jeg glæder mig enormt til at prøve igen med fire, men også med to og tre spillere for at se forskellen.
Selvom jeg havde en klar forventning om at jeg ville være vild med dette spil, blev jeg alligevel positivt overrasket.
Med min store kærlighed til War of the Ring, og nu Marvel Heroes, så er der ingen tvivl om at jeg allerede nu kan skrives op til en tidlig udgave af Age of Conan

Tak for en god søndag :)[/url]
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

netsapiens wrote:Notre Dame...
Jeg er kun delvis enig med dig i din vurdering. Notre Dame er absolut ikke noget tungt spil. (Jeg fatter ikke at der er folk på BGG, der har vurderet det som heavy.)

Jeg kan sagtens se den charme en del spillere er faldet for. Men jeg vil give dig ret i, at der ikke er ret store muligheder for at udfolde sig, da en del af dine træk vil blive beslaglagt af ting du nærmest er nødt til at gøre.
Når det er sagt, så synes jeg der er nogle reelle beslutninger at lave i de træk der ikke er tvunget. Men jeg tror det er et spil der ret hurtigt vil blive "solved". Dvs nogen regner ud hvad der er den "rigtige" måde at spille det på, såfremt du vil vinde.

Jeg tror sagtens jeg vil kunne få rimelig underholdning ud af det i nogle spil endnu, og spillet vil især komme til sin ret med spillere der ikke er hardcore brætspillere med hang til strategisk og/eller taktisk dybde. Spillere der ikke er specielt begejstrede for konfliktspil, hvor man skal være tarvelig mod hinanden.

Du er vant til både mere dybde og til konflikt. Og så er Notre Dame måske ikke lige det du gik og ventede på. :)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Stony wrote:Du er vant til både mere dybde og til konflikt. Og så er Notre Dame måske ikke lige det du gik og ventede på. :)
LIGE netop. Jeg sad og tænkte mens vi spillede hvilke af mine ikke spillende venner der ville kunne nyde Notre Dame. Men der synes jeg så spillet har et andet design problem, for der er jo mange ting man skal huske, alene ud fra billederne, så det er jo ikke just brugervenligt for folk der ikke er vant til regler.

Men som sagt, det er jo ikke et dårligt spil. Det er ganske hyggeligt at sidde og "løse", som du selv siger.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

Jeg fik spillet Ursuppe, det var jeg godt tilfreds med. Det er for det første længe siden, og for det andet et ganske sjovt spil, når det ellers flyder. Jeg får ikke så ofte spillet det, da det er et af hadespillene derhjemme. Anders og Rune tog vel imod en noget rodet regelforklaring, og så forurenede vi ellers derudad.

Mens vi ventede på at komme igang med Indonesia spille Andreas, Sten og jeg et par omgange Richochet Robots - et skrækkeligt spil, hvor jeg er sikker på at Sten har lært samtlige ruter udenad. Nej det var meget hyggeligt. Derefter et par runder Nihmt 6, som også er udmærket.

Hovedretten i går var Indonesia, et ret regnetungt økonomispil (med et lidt for gnidret bræt). Jeg synes det var spændende, og de fire timer føltes ikke for lange. Den eneste anke jeg har imod det, er at man åbenbart kan blive sat i starten, og der så ikke er nogen måde at indhente de andre på, og at det til sidst var alt for regnetungt og besværligt - jeg skulle levere 17 gummiladninger over ligeså mange skibesruter af forskellig længe til 7 byer af forskellig størrelse. Jeg tror at jeg brugte et kvarter på at prøve at regne det sammen og give mig og skibsredderne de rigtige penge. Det var lidt for langt :-).

Så fik vi lige et par hug mere i Robots, og derefter var der bare den restaurationsbesøget tilbage. Heller ikke her er der noget at påklage...
Last edited by Jesper on Mon Apr 30, 2007 10:44 am, edited 1 time in total.
Jesper Rugård Jensen
Jespen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 175
Joined: Mon Dec 18, 2006 8:18 am
Location: Trørød, Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Post by Jespen »

Storslået arrangemet: Gode lokaler, godt selskab og en masse gode spil.

Jeg prøvede 4 nye spil og en enkelt genganger:

Taj Mahal: Gode mekanikker og flere veje til sejr. Tror jeg nok :wink: - det er jo altid svært at udtale sig om efter kun et spil. Men jeg tror det har potentiale og jeg glæder mig til at spille det igen. Forventningerne foreløbig indfriet. Det var dejligt at du lige fik tid til at kigge forbi og introducere det, Helle. :)

Euprat & Tigris: Fedt. :D Vi var 3 'nye', så vi var ikke helt sikre på om vores første træk nu var rigtig kloge. Specielt netsapiens sørgede dog for at vi hurtigt fik prøvede de forskellige mekanikker i spillet. Ikke så megen følen sig frem - vi skal have konflikt. Det er fuldstændig som jeg kan li' det! Fedt spil, der til fulde levede op til forventningerne og som helt klart skal prøves igen. Vi var måske lidt vel hårde mod regelforklareren, som vi alle bankede lidt på, men når det nu var Jeppe, gjorde det jo ikke så meget. :wink:

Railroad Tycoon: Jeg havde prøvet det en enkelt gang før (på sidste Øbro-con). Her fik jeg udstedt for mange aktier og brændt nallerne godt og grundigt. Nu røg jeg så over i den anden grøft og spillede næsten overforsigtigt. Vi var 6 spillere, hvilket gjorde at der var lidt trængsel omkring NY og senere Chicago. Jeg synes måske at 6 spillere er lidt for mange. Jeg startede sidst i første runde og der var faktisk ikke noget rigtig fedt 'startsted' tilbage på det tidspunkt. Nå, men nok undskyldninger: Jeg nød spillet og fik betalt lidt flere lærepenge. Vigtigst var det at Jeppe ikke vandt (han bankede mig i mit første spil), men desværre var det istedet Onde Anders, der løb med sejren. Jeg må helt klart kræve revanche mod Ondskabens Akse (= Jeppe + Anders).

Mellem E&T og RRT spillede jeg lidt fillers med Jeppe og Anders. Pueblo og Ricochet Robot. De var OK. Pueblo var meget 'anderledes' og Ricochet Robot var lidt mere brainburner end jeg havde forestillet mig. Good fun, men ikke mere end det.

Tak for en super hyggelig dag!
Post Reply