Perfekte spørgsmål

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9200
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Perfekte spørgsmål

Post by Stony »

Nu har vi efterhånden prøvet nogle forskellige typer af brætspil-relaterede quizzer. Nu tror jeg det er på tide med noget helt andet, så vi vender tingene på hovedet.

Nu er det JER der stiller spørgsmålene. Men i modsætning til Jeopardy, så er det også jer der har svarene.

Udfordringen går ud på at finde nogle perfekte spørgsmål. Ikke for nemme. Ikke for svære.

Hver deltager skal lave tre spørgsmål. De skal være brætspil relaterede. Det kan være du spørger ind til et bestemt spil. Det kan være du spørger ind til en designer eller en illustrator. Det kan være du spørger ind til en brætspil-relateret hjemmeside. Bare det er brætspil-relateret.

Så sender du de tre spørgsmål inklusive tilhørende svar til mig i en PB.

Jeg gemmer spørgsmålene, og om et par dage, skriver jeg dem alle sammen her i dette indlæg. Jeg vil så blande dem rundt, så de står i en tilfældig rækkefølge.

Så skal alle besvare samtlige spørgsmål.

Og nu skal vi finde vinderen. Det er den person der har stillet tre spørgsmål, der er tættest på en korrekt svarprocent på 50%. Man får 1 minus-point for hver procentpoint man rammer ved siden af.

Eksempel. Tre spørgsmål der har korrekte svarsatser på 40%, 50% og 65%. Det giver 10 + 0 + 15 strafpoint = 25 point totalt. Man skal naturligvis score så lavt som muligt.

Det er muligt at der vil forekomme gengangere blandt spørgsmålene, men da I har helt frie hænder, tvivler jeg på at det sker.

God fornøjelse. :)

Opdatering:

Der er en præmie på 50 kroner, som kan bruges som gavekort til et køb hos GermanGames.

Deadline for at aflevere spørgsmål er onsdag aften kl. 21.00. Herefter vil der være et par dage til at besvare de indsendte spørgsmål, og jeg vil så tælle op.
Last edited by Stony on Tue Apr 24, 2007 1:14 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9200
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg skal måske straks indskyde, at man også skal besvare sine egne spørgsmål, når vi engang kommer dertil. Så hvis du får kolde fødder, og tror dit spørgsmål er for let, har du lov til at svare forkert, for at trække svarprocenten ned, og dermed (forhåbentlig) nærmere de 50%.

Alle øvrige spørgsmål bør man naturligvis besvare efter bedste evne.

Hvis et spørgsmål bliver kendt ugyldigt, måske fordi det indsendte svar var forkert, eller fordi der er flere svarmuligheder end det angivne, vil hele spørgsmålet blive kendt ugyldigt, og det enkelte spørgsmål vil veje med 50 procentpoint i den samlede stilling.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9200
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

* larmende tavshed *

Deltagere indtil videre : 0
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Det er jo en quiz der kræver omtanke - tålmodighed er en dyd...
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Stony wrote:* larmende tavshed *

Deltagere indtil videre : 0
He he, jeg sidder stadig på arbejde, så jeg må nok hellere lade være.

Må man deltage i gætterierne selvom man ikke har deltaget i spørgsmålene?
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9200
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Selvfølgelig. Perfekte spørsmål har naturligvis altid en besvarelse på 50%. Også selv om der kun er een deltager. :lol:

PRÆMIE!
Vinderen får et gavekort på 50 kroner til et køb hos GermanGames.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Hvornår er frist for deltagelse?
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3962
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 143 times
Been thanked: 137 times

Post by Andrea »

Hov! Spændende initiativ!
Hvad skal man finde på... bumbum... det er jo svært :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9200
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

qute wrote:Hvornår er frist for deltagelse?
Good point. Deadline er onsdag aften kl. 21.00
Så vil jeg lige tage mig lidt tid til at sætte spørgsmålene op, og de vil hurtigst muligt efterfølgende blive lagt ind i denne tråd.
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Det lyder dæleme spas... 8)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14673
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 472 times
Been thanked: 679 times
Contact:

Re: Perfekte spørgsmål

Post by Frouvne »

Stony wrote:[...] Hver deltager skal lave tre spørgsmål. De skal være brætspil relaterede. Det kan være du spørger ind til et bestemt spil. Det kan være du spørger ind til en designer eller en illustrator. Det kan være du spørger ind til en brætspil-relateret hjemmeside. Bare det er brætspil-relateret. [...]
Et forståelsesspørgsmål: De tre spørgsmål behøver ikke indbyrdes at have noget med hinanden at gøre, vel?!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9200
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Perfekte spørgsmål

Post by Stony »

Frouvne wrote:Et forståelsesspørgsmål: De tre spørgsmål behøver ikke indbyrdes at have noget med hinanden at gøre, vel?!
Korrekt.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

så kom der spg afsted ...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14673
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 472 times
Been thanked: 679 times
Contact:

Post by Frouvne »

... også jeg har sendt et sæt spørgsmål og svar... Venter nu i spænding på at se samlingen af vores spørgsmål... :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9200
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Ehm ja. Jeg har indtil videre fået indsendt spørgsmål fra hele TO deltagere. :)
Post Reply