Travel Twilight Struggle Board

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14630
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 660 times
Contact:

Travel Twilight Struggle Board

Post by Frouvne »

L. Scott Johnson har lavet et Travel Twilight Struggle Board, der ser rigtig tjekket ud og som får meget positiv respons fra blandt andet den ene af spillets designere, Jason Matthews.

Travel Twilight Struggle Board udprintes på to ark papir og kan downloades fra boardgamegeek.

Direkte link:
http://files.boardgamegeek.com/viewfile ... leid=16990
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helvard
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon May 01, 2006 4:12 pm
Favoritspil: Agricola, Le Havre, Race For The Galaxy, Carcassonne, Twilight Struggle
Location: Århus C
Contact:

Post by Helvard »

Det er godt nok komprimeret!

For mig er en del af det fede ved Twilight Struggle temaet. Og det bliver i den grad forstærket af spillebrædtet, der i Twilight Struggle's tilfælde er af ret god kvalitet (lige bortset fra enkelte trykfejl - jeg havde f.eks. aldrig hørt om det sydamerikanske land Chili før :) ). En del af nydelsen ved at spille et godt brædtspil er jo også at det ser ud af noget, at det ikke bare er 2 A4 papirer man spiller på, men et flot brædt og med gode komponenter.

Jeg tvivler på at Travel Board'et vil blive brugt særlig meget, da der i forvejen er mange små brikker der skal ligge på siderne (medmindre man skal bruge blyant og viskelæder for at gøre det rigtig Travel) ...så selvom det er blevet lidt mere kompakt, er det nok stadig ret svært at spille i flyveren... :lol:

- Thomas
Thomas Helvard, Århus
Mejlgade for Brætspil
Min Spilsamlig
--------------
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14630
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 660 times
Contact:

Post by Frouvne »

Efter selv at have prøvet spillet for første gang må jeg medgive dig, Thomas, at du har fat i et par pointer angående dette stærkt komprimerede kort.

For mig er det også i første omgang temaet, der vækker interessen og så er et par A4-sider bare ikke det samme som et geografisk kort. Heller ikke jeg kan forestille mig en situation, hvor jeg ville finde spillet frem i et fly eller lignende - dels grundet de mange brikker, der skal holdes styr på og dels fordi der er så mange andre spil, der så ville være meget mere velegnede.

Men flot er L. Scott Johnsons Travel Twilight Struggle Board nu alligevel! ... men måske ikke så funktionelt...
frouvne, administrator

Image
Post Reply