Månedens spiloplevelse februar 2023

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Månedens spiloplevelse februar 2023

Post by Gunness »

Så gik februar:
Dead Reckoning - 1
Flick 'em Up!: Dead of Winter - 1
King of Tokyo - 1
Micro City (Second Edition) - 1
Museum - 1
Outlive - 1
Terraforming Mars - 1
Western Legends - 1

Ikke en af de gode måneder, men vi havde en fantastisk lørdag med at spille Western Legends, så det må blive månedens oplevelse for mit vedkommende.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse februar 2023

Post by Frouvne »

Jeg har da også fået spillet lidt i denne måned:

Mists over Carcassonne - 25
Sea Salt & Paper - 6
Coloretto - 5
Guess Who? - 5
Old Maid - 5
Memory - 4
Bakugan Battle Brawlers - 3
Carrooka - 2
Forbidden Island - 2
Oranienburger Kanal - 2
Twilight Struggle: Red Sea – Conflict in the Horn of Africa - 2
Dancing Eggs - 1
Dead Reckoning - 1
Dead Reckoning: Deep Legends - 1
Dead Reckoning: Sea Dogs Expansion - 1
Finders Keepers! - 1
Freeman's Farm 1777 - 1
Kingdomino - 1
Qwirkle - 1
The Ravens of Thri Sahashri - 1
Shogi - 1
Tiwanaku - 1
Zombie Kidz Evolution - 1

Denne måned syntes jeg virkelig, der var nogle solide kandidater til et månedens spil. Når vi spillede vores nye samarbejdsspil Mists over Carcassonne 25 gange er det selvfølgelig fordi vi nød det og det var en frisk vinkel på et spil jeg ikke forventede at skulle spille igen. Det er vi slet ikke færdige med. Tiwanaku havde jeg haft himmelhøje forventninger til som et spil der ville være ideelt i min familie. Det virkede som en ret neutral første modtagelse, hvilket skuffede mig en del, da jeg selv syntes, det levede op til mine forventninger. Jeg har dog allerede haft spillet på bordet i den nye måned og har fået afstemt med familien at lysten bestemt er til stede for at give det en chance. Så det vender tilbage en af de kommende måneder. Freeman's Farm 1777 virkede meget interessant. Men det blev blot til et enkelt prøvespil i denne måned, så det skal lige på bordet med en interesseret modstander. De to spil der ender i det endelige kapløb om titlen som månedens spil bliver dog: Oranienburger Kanal og Twilight Struggle: Red Sea – Conflict in the Horn of Africa. Jeg syntes i den grad Twilight Struggle: Red Sea – Conflict in the Horn of Africa levede op til forventningerne om at få en lidt lettere udgave end forlægget. Faktisk syntes jeg, det overgik mine forventninger. Af en eller anden uforklarlig grund finder jeg dog en kæmpe charme i Oranienburger Kanal, der får mig til at tildele det månedes hæder. Det var solidt, havde et originalt spil på nogle velkendte mekanismer og så var det selvfølgelig så tørt som det kan blive. Men et fedt spil.
frouvne, administrator

Image
Post Reply