Månedens spiloplevelse december 2022

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse december 2022

Post by Frouvne »

December måned har været en usædvanlig god spilmåned for mit vedkommende. 102 spil blev det til.

Sea Salt & Paper - 55
The Quacks of Quedlinburg - 6
Detective: A Modern Crime Board Game - 5
Turing Machine - 5
The Adventures of Robin Hood - 3
Endless Winter: Paleoamericans - 3
5-Minute Dungeon - 2
Finders Keepers! - 2
Flashpoint: South China Sea - 2
The Game - 2
Swish - 2
Timeline: General Interest - 2
Timeline: Inventions - 2
Trivial Pursuit: Family Edition - 2
Cartagena - 1
Charioteer - 1
Det dårlige selskab - 1
I should have known that! - 1
Monza - 1
Radlands - 1
The Ravens of Thri Sahashri - 1
Spot it! - 1
Würfel Bohnanza - 1


Der er blevet spillet rigtig meget i kernefamilien. Børnespillene har ikke fyldt så meget som i andre perioder og så er det endda sådan, at det virker som om, børnespillene er ved at ændre karakter. Det gør det til en meget større fornøjelse, når det sker. Såleldes har The Quacks of Quedlinburg fyldt meget på den konto ligesom Turing Machine og The Adventures of Robin Hood. Her er det kun det sidstnævnte, jeg ikke ville kunne finde på at nævne i andre sammenhænge. Og det har jeg nu alligevel også hygget mig godt med.

Detective: A Modern Crime Board Game har nok mere føltes som en aktivitet end et spil. Men er traditionelt en type spil, der falder i god jord hos os. Og jeg syntes også, at det på rigtig mange måder lykkes.

I den lette ende af krigsspillene kom Flashpoint: South China Sea på bordet. Det var nok mere abstrakt end jeg havde forventet. Jeg tror dog, at det har væsentlig mere dybde, hvis man dyrker det lidt mere. Så det håber jeg, vil ske.

I enhver anden måned ville Endless Winter: Paleoamericans uden større problemer løbe med titlen som månedens spiloplevelse. Det er en type spil, jeg virkelig godt kan lide og selvom det er et lidt længere spil kom det alligevel tre gange på bordet. Men når et nyt spil som Sea Salt & Paper brager ind ad døren midt på måneden og alligevel formår at blive spillet 55 gange er det svært at gøre det rangen stridig. Efter de første spil var jeg lidt skeptisk overfor spillet, men vi var hurtigt solgt. Det har i den grad overrasket os positivt og er naturligvis månedens spiloplevelse for mig i en fantastisk spilmåned.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Månedens spiloplevelse december 2022

Post by Taibi »

Vores er nem. Vi har nemlig kun spillet ét spil i december.

Ark Nova x50

Det har været en ren fornøjelse, og som nævnt andetsteds, så var det skønt med lidt frisk blod her sidst på måneden. De nye kort kan varmt anbefales.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Månedens spiloplevelse december 2022

Post by Gunness »

Jeg er simpelthen imponeret over, hvor meget I får ud af ét spil :D Eneste minus er selvfølgelig alt det andet, man ikke når - for du backer da stadig en del på KS, ikke?

Min egen december var noget hø, med to gange Wonderland's War som eneste lyspunkt:
Giftbringer - 2
Wonderland's War - 2
Comanauts - 1
In the Hall of the Mountain King - 1
Merchants of the Dark Road - 1
Sheriff of Nottingham - 1
Last edited by Gunness on Tue Jul 11, 2023 6:03 pm, edited 1 time in total.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Månedens spiloplevelse december 2022

Post by Taibi »

Gunness wrote: Sun Jan 01, 2023 9:56 pm Jeg er simpelthen imponeret over, hvor meget I får ud af ét spil :D Eneste minus er selvfølgelig alt det andet, man ikke når - for du backer da stadig en del på KS, ikke?
Jo, og det er jo egentlig fjollet. :D
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Post Reply